Gå til innhold

Kampen om å ha rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en liten sak jeg tenkte på etter å ha vært så uheldig og hatt kontakt med et veterinærkontor der to av dyrlegene var arrogante, hånlige og hadde en "ovenfra og ned"-holdning. De skulle ha rett, koste hva det koste vil!

Løy om at de hadde lest journalen/historikken til hunden (på bare 4 sider)og avslørte seg ved å stille en masse spørsmål som ikke hadde dukket opp dersom journalen faktisk var lest. Skulle overprøve og snakke nedlatende om andre veterinærer og deres undersøkelser/diagnoser/kontroller av hunden. Ignorerte viktige opplysninger fra oss eiere, og ga tydelig uttrykk for at de ikke trodde på oss da vi fortalte om dyret.

Er det en slags prestisjekamp i veterinæryrket? "Vi skal være best og alltid ha rett"?

Må nevnes at dette er en helt spesiell dyreklinikk det gjelder, og at de sikkert har et spesielt (og antakeligvis dårlig) arbeidsmiljø som preger deres væremåte, men alt fra lokale dyreklinikker og til og med Norges veterinærhøgskole ble avfeid som vås og uinteressant.

Jeg stoler selvsagt ikke på disse veterinærene og kommer ikke til å bruke dem mer, men det plager meg såpass at jeg starter en tråd om det for oppførselen var såpass drøy at det satte en støkk i meg! og det skal litt til. Tør ikke å tenke på hvilke opplevelser andre eiere av dyr med en verre skjebne kan ha der inne...

Ps, ønsker ikke å oppgi navn på dyreklinikken, vet ikke om det er lov å si navnet engang,

Anonymous poster hash: 40790...4f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måten du opptrer på ved å legge dette ut på nettet, lett gjenkjennelig for dem det gjelder, sier mer om deg og din måte å løse ubehageligheter i relasjon til andre, enn om veterinærene.

Saken er og ensidig fremgitt, motparten får ikke mulighet til å komme med sin versjon. Syned du det er en ok måte å gå frem på? Ville du likt denne metoden om du var veterinæren?

Anonymous poster hash: 1e248...630

Skrevet

Måten du opptrer på ved å legge dette ut på nettet, lett gjenkjennelig for dem det gjelder, sier mer om deg og din måte å løse ubehageligheter i relasjon til andre, enn om veterinærene.

Saken er og ensidig fremgitt, motparten får ikke mulighet til å komme med sin versjon. Syned du det er en ok måte å gå frem på? Ville du likt denne metoden om du var veterinæren?

Anonymous poster hash: 1e248...630

Hva med å prøve å ta argumentet, istedet for personen?

Har du noen løsning på hvordan begge sider skal bli representert i et forum på nettet?

Skrevet

Så vidt jeg ser så er det ingenting gjenkjennelig i innlegget utenom for de aktuelle partene, så hvorfor bruke tid på å diskutere det? TS trengte antagelig å lufte en ubehagelig opplevelse, og gjør det helt anonymt på et forum.

Personlig har jeg stort sett bare positive opplevelser med veterinærene jeg har brukt, men det er nok like varierende med kvaliteten på faglærte innenfor veterinær-yrket som i alle andre yrker. Noen er flinke, noen er ikke det.
Jeg tror nok dette er en uheldig opplevelse og ikke slik de fleste holder på. Mine veterinærer har ofte ringt rundt til spesialister på emnet eller tidligere veterinærer av mine dyr for å få mer informasjon eller svar på spørsmål. Har ikke inntrykk av at det er en utbredt greie at en veterinær synes andre veterinærers vurdering bare er svada, med mindre de har en ganske konkret grunn og gjerne er spesialister på området.

Jeg har dog hørt om en del veterinærkontor som etter sigende baksnakker pasientene sine og kritiserer deres dyrehold ol. Det synes jeg er ganske drøyt når du driver et foretak, men så mye bitching som det er mellom forskjellige parter i dyremiljøet, så forundrer det meg ikke at veterinærer ikke er noe bedre.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...