Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2004 #1 Skrevet 21. september 2004 Jeg har en oppskrift på en krydderkake som er veldig gode - utenom at den alltid blir for tørr. Smaken er nydelig, men konsistensen ikke så saftig som jeg ønsker. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre en kake saftigere, enten før eller etter utbaking? Kaken lages uten fyll eller glasur, og jeg kan ikke fordra frukt/bær i kaker.
Gjest 1111 Skrevet 21. september 2004 #2 Skrevet 21. september 2004 Å bruke mer fett gjør som regel formkaker saftigere.
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2004 #3 Skrevet 21. september 2004 Ok, da prøver jeg det neste gang. Takk for tipset! Kutter jeg da ned på melkemengden tilsvarende eller bare pøser jeg på med mer fett?
orakel Skrevet 21. september 2004 #4 Skrevet 21. september 2004 Stekingen er også avgjørende. For mye steking gjør kaken tørr.
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2004 #5 Skrevet 21. september 2004 Prøv å kutte litt ned på steketiden. Hvis kaken blir stket for lenge blir den også tørr.
Gjest 1111 Skrevet 21. september 2004 #6 Skrevet 21. september 2004 Ok' date=' da prøver jeg det neste gang. Takk for tipset! Kutter jeg da ned på melkemengden tilsvarende eller bare pøser jeg på med mer fett?[/quote'] Du kan godt kutte litt ned på melkemengden, men ikke for mye.
-Fisken- Skrevet 21. september 2004 #7 Skrevet 21. september 2004 Synes ikke fettmengden har noe spesielt å si.. Men stekes kaken for lenge, blir den for tørr ja.
Gjest 1111 Skrevet 21. september 2004 #8 Skrevet 21. september 2004 Synes ikke fettmengden har noe spesielt å si.. Men stekes kaken for lenge, blir den for tørr ja. Fettmengden har faktisk endel å si i kaker. formkaker lages gjerne med endel fett for at de skal holde seg lenge, og ikke minst holde seg saftige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå