Gå til innhold

Hvor lenge slått ut etter narkose

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge etter full narkose er det ok at et dyr er slått ut?

Anonymous poster hash: eb0e0...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg avhenger av individet og hvor tungt bedøvet de ble.

Jeg har to hunder, som begge er kastrerte. Det skjedde under narkose selvsagt.

Hund nummer en måtte bæres hjem fra klinikken, og lå utslått i flere timer etter at hun kom hjem, nektet å gå ut for å tisse og bare slepte seg fra gulvet til sofaen.

Hund nr to derimot, var på beina og spratt rundt allerede hos veterinæren, og logret begeistret til alle han så. Han spaserte inn døra hjemme selv, og man kunne knapt merke noe på han i det hele tatt den kvelden. Han gikk ut og tisset som vanlig.

Anonymous poster hash: bb3a8...bd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg avhenger av individet og hvor tungt bedøvet de ble. Jeg har to hunder, som begge er kastrerte. Det skjedde under narkose selvsagt.Hund nummer en måtte bæres hjem fra klinikken, og lå utslått i flere timer etter at hun kom hjem, nektet å gå ut for å tisse og bare slepte seg fra gulvet til sofaen.Hund nr to derimot, var på beina og spratt rundt allerede hos veterinæren, og logret begeistret til alle han så. Han spaserte inn døra hjemme selv, og man kunne knapt merke noe på han i det hele tatt den kvelden. Han gikk ut og tisset som vanlig. Anonymous poster hash: bb3a8...bd9

Det er 30t siden narkose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund var slått ut i over et døgn etter narkose. Dvs han var ikke seg selv igjen før han hadde sovet to netter. Jeg har ikke vært borti det før, og tok kontakt med dyrlegen fordi jeg var bekymret, men forsto at det kan være normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hund var slått ut i over et døgn etter narkose. Dvs han var ikke seg selv igjen før han hadde sovet to netter. Jeg har ikke vært borti det før, og tok kontakt med dyrlegen fordi jeg var bekymret, men forsto at det kan være normalt.

Ok. Skkkert ikke rart at vi ikke fikk beskjed om det - veterinæren vi var hos var den desidert dårligste og ekleste vi ha vært borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er utslått ihvertfall et døgn etter han har våknet fra narkosen. Gjerne sliten/groggy ut dag to også.

Anonymous poster hash: bed66...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er utslått ihvertfall et døgn etter han har våknet fra narkosen. Gjerne sliten/groggy ut dag to også. Anonymous poster hash: bed66...b47

Men 30 timer er jo endel mer enn et døgn, da. Normalt sett er han kun utslått samme kvedlen og fin dagen etter (vært i narkose 2-3 ganger tidligere, men ikke hos denne vet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 30 timer er jo endel mer enn et døgn, da. Normalt sett er han kun utslått samme kvedlen og fin dagen etter (vært i narkose 2-3 ganger tidligere, men ikke hos denne vet.)

Er du beskymret, ring en annen vetrinær?

Anonymous poster hash: bed66...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du beskymret, ring en annen vetrinær? Anonymous poster hash: bed66...b47

Annen? Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det slikt man bør få beskjed om av dyrlegen?

Jo, selvfølgelig. Men det har jeg ikke fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Jo, selvfølgelig. Men det har jeg ikke fått.

Det var rart. Har de kanskje en Internettside du kunne søkt etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart. Har de kanskje en Internettside du kunne søkt etter?

Ringte 2 vet. og sistnevnte var veterinæren som la i narkose, ikke farlig sier de. Neivel.

Da glemmer vi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva slags operasjon har hunden vært igjennom, var den stor og omfattende kan hunden ha blitt sedert over lengere tid og da vil den nok være slått ut litt lenger og? Har hunden det bra ellers? Har den fått andre smertestillende? God bedring til hunden!

Red: så at du hadde ringt vet.

Endret av TaiBella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva slags operasjon har hunden vært igjennom, var den stor og omfattende kan hunden ha blitt sedert over lengere tid og da vil den nok være slått ut litt lenger og? Har hunden det bra ellers? Har den fått andre smertestillende? God bedring til hunden!

Red: så at du hadde ringt vet.

Ingen operasjon, bildetaking. Sedert 1 time. Det jeg stusser over er at hunden er slik nå som den var da den be hentet, dvs ingen bedring. Han var ikke mer slått ut etter oppvåkning fra narkose enn han er nå.

Veterinæren jeg ringte sa bestemt: ikke farlig. Gadd ikke engang å spørre hva slags midler hunden har fått, eller søke opp. Hadde nok bestemt seg fra han tok tlf om at dette ikke er farlig.

For de interesserte kan det opplyses om at han har fått "sedasjon", cepetor, morphasol, propofol, ringer acetat, kontrastmiddel.

Jeg har metacam liggende, men tør ikke å gi det uten videre (foreskrevet for lenge siden ifb smerter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gitt metacam, da jeg ikke kan se at det har noen effekt mot sedering. Så lenge han ikke blir verre, så ville jeg ventet til i morgen. Hvis han er like slapp utover dagen i morgen, så ville jeg ringt vakttelefonen bare for å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsvinet mitt var slått ut i 24timer før hun fikk et helt grusomt anfall (lå og ristet) før hun døde... De fjernet en fettkul på ryggen hennes - så var ikke en så alvorlig operasjon heller :(

Edit: vil ikke skremme deg! Hunder overlever som oftest operasjoner og kommer deg innen et døgn ca (har hatt hund også)

Endret av J_9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gitt metacam, da jeg ikke kan se at det har noen effekt mot sedering. Så lenge han ikke blir verre, så ville jeg ventet til i morgen. Hvis han er like slapp utover dagen i morgen, så ville jeg ringt vakttelefonen bare for å høre.

Tenkte mer på om oppførselen kom av smerter. Ja, ser an til i morgen ellers får vi høre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...