Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om dette innlegget passer her, men uansett...

En av mine bestevenner (gutt) er bifil, og kom ut av skapet tidligere i år, la oss kalle han Lars. Det viser at han er veldig forelsket i vår felles venn, la oss kalle han Per, som 1. er hetero og 2. har kjæreste. Jeg, Lars, Per og dama til Per er alle sammen veldig gode venner. Han klarer ikke å la det gå, og han har holdt på med dette i ca. et halvt år. Han blir av og til veldig emosjonell og må alltid snakke om problemene/følelsene sine. Det går som regel i "det går ikke en kveld der jeg ikke tenker på han" eller "jeg vet at jeg aldri kan ha han, men jeg klarer ikke å la det gå". Dette sliter veldig på vennskapet mellom Lars og Per, fordi Per blir veldig sliten av dette, og det påvirker også dama til Per. Jeg prøver også å hjelpe Lars med problemene hans, men jeg begynner også å bli lei av dette, og jeg sier så ærlig og direkte jeg kan at Lars aldri kan få Per, men han klarer ikke å komme seg over det. Så spørsmålet mitt nå er hva kan jeg gjøre for å hjelpe Lars å komme over Per?

Anonymous poster hash: e4f84...01e

Anonymous poster hash: e4f84...01e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig og si ifra.

Anonymous poster hash: d2a02...c74
  • Liker 1
Skrevet

Dumt av ham å komme ut på den måten, nå har han i alle fall ingen sjanse på Per. Hadde han derimot vært mer covert med seksualiteten sin kunne han sikkert fått til noe, men men.

Uansett, det han gjør gjennom er at han projiserer seksualiteten over på Per så han skal slipper å forholde seg til de forventningene som ligger når man har "kommet ut".

Jeg skjønner at dette tærer på dere alle, og det er ikke så mye å gjøre fordi bare han kan bestemme seg for når han vil gå videre og utforske med noen han har mulighet på med de valgene han har tatt.

Jeg ville trukket meg unna, men om du føler at du må hjelpe så kan du: be ham laste ned grindr, ta han med på homoklubb, begynne å snakke om andre menn eller kvinner når han begynner med problemene sine, få ham til å forstå at han må arbeide med seg selv (altså falskt håp, som noen ganger er gull verdt), osv. Du skjønner tegninga, dra fokus bort fra Per og over på Lars selv.

Det går ikke an å rasjonalisere ham ut av det hele, du må nok narre ham ut.

Anonymous poster hash: 9f50b...18c
Skrevet

Lars må droppe Per og heller finne seg en Gunnar.

Anonymous poster hash: ebfd3...395

Skrevet

fint at han har komt ut skapet det er modig gjort,men dumt av ham å plage deg og dine venner om en type han ikke kan få,vær ærlig med ham og si det er slitsomt men at du støtter ham i alt unntatt dette med dem som er i forhold

Skrevet

Nei her må Per og dama hans si klart ifra.

Hadde Lars vært en jente ville aldri Per og dama ha syntes dette hadde vært i orden, og det burde de ikke nå heller. Per (eller eventuelt dama til Per) må si rett ut at han er i et forhold og ikke syntes noe om dette og at det ødelegger kjemien i gjengen deres. 

Skrevet

Åh.. hva for en tråd hadde alle de rare navnene. .?

Gunnar er en god ide.

• 3 år senere...
Skrevet

Ok

Anonymkode: eba35...f87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...