Gå til innhold

Singel mat på en lørdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan tipse om singelmat til en lørdag?Middag.

Anonymous poster hash: 47845...a9f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Taco, nachos, salater, biff (Kiwi har ofte sånn Go'helg tilbud), posjonspizza (eller lag en stor, så har du masse deilige rester!). Egentlig kan du lage det meste, men du får jo ofte noen rester da

Anonymous poster hash: d45bc...9c1
  • Liker 1
Skrevet

Nachos, du kan dele en kjøttdeig i 2 og spare den ene delen til annen anledning. Du får jo igjen en del rester av produkter da, som nachochips, salsa, rømme osv men dette kan jo brukes til taco eller noe annet en annen dag. Hvis ikke får du bestille en takeaway,

Anonymous poster hash: cdb3d...eff

Skrevet

Jeg er alene i dag og skal lage pasta carbonara.

Anonymous poster hash: 8d59b...6a9
Skrevet

Jeg pleier lage pasta carbonara eller bestille sushi :)

Skrevet

Sushi! Det skal jeg ha i dag  :danse:

Skrevet

rema har laks til 39,- kjøpte varmrøkt laks:D

Skrevet

Du kan f.eks lage nachos, men bare steke halvparten av kjøttdeigen og fryse resten eller bruke resten i morgen eller mandag til noe annet. Eller kjøpe biff, potetbåter i ovn med salt, pepper, basilikum og olje og bruke 1/3 av en toro bernaise-sauspose (og salat / dampet brokkoli). 

Det meste kan egentlig lages, spesielt om man har fryser tilgjengelig. 

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Jeg er ofte alene på lørdager, men aldri tenkt at jeg må noe annet som er tilpasset for en person.

Lager akkurat det jeg har lyst på, noen ganger justerer jeg porsjonen ned så det passer meg, eller lager såpass at det blir restemat

• Liker 5
Skrevet

Du kan jo faktisk lage alt som du ville laget til 2 eller 4 eller 10 personer, og spare restene...?

Lammekjøttboller med rotgrønnsaker og blomkålmos/potetmos

Kylling vindaloo

Hjemmelaget hamburger, gjerne med hjemmebakt hamburgerbrød.

Sopprisotto

Hvis poenget er at det er kjedelig å lage fancy mat til 1 person (kjenner meg igjen i det!), kan du jo bestille en god pizza fra Dolly eller lignende. Pastaretter kan være kjempegod helgemat samtidig som de er kjappe å lage. Kjøp gjerne annen type pasta enn du pleier, eller fersk pasta.

Pasta med bacon og parmesan.

Pasta med chevre, spinat og tomat​.

Pasta med smør og ost og pepper.

Skrevet

Jeg skal ha fårikål, lager dobbelt opp så jeg har til søndagsmiddag i morgen og :)

Anonymous poster hash: 6f535...477
Skrevet

I dag blir det hjemmelaget italiensk pizza på meg. Ellers liker jeg å lage indisk linsesuppe (dhal), lasagne (lunsj og middag i dagevis!), grove wraps med kylling og ferskensalsa,  biff med fløtegratinerte poteter... Det finnes da ingen grenser selv om man tilfeldigvis spiser alene :D

Anonymous poster hash: 2e04c...f48
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er ofte alene på lørdager, men aldri tenkt at jeg må noe annet som er tilpasset for en person.

Lager akkurat det jeg har lyst på, noen ganger justerer jeg porsjonen ned så det passer meg, eller lager såpass at det blir restemat

Samme her! Jeg lager ofte hjemmelaget pizza for eksempel. Da lager jeg bare 1/4 deig. 

Anonymous poster hash: 308ce...e53

Skrevet

Sashimi med ponzusaus og sesamfrø

Til det avocado med sesamfrø samt en glassnudelsalat med sukkererter, gulrøtter, agurk, chili med dressing av litt ponzusaus og litt hoisinsaus blandet.

Anonymous poster hash: 1d1a4...e6c
Skrevet

Pasta carbonara

Taco

:danse:

Anonymous poster hash: 0e861...f9d
Skrevet

Fersk butikkjøpt fylt pasta med grønn pesto, stekt bacon eller røkt skinke, cherrytomater og parmesan

Pasta carbonara

Pita eller tortillapizza med tomatsaus, løk, pepperoni, champignon, mozarella og norzola.

Wrap med kylling, avocado, issalat, tacosaus og rømme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...