Gå til innhold

Melkehvit vs solbrun - hva synes du er finest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alle forskjellige preferanser på hva vi synes er aller finest, og det er ikke noe som er rett eller galt - og godt er det :) Skjønnhets"idealet" gjennom tidene har også vekslet mellom blek og brun. Hva er som er IN nå vet jeg ikke  :vetikke:

Anonymous poster hash: 0706f...a3b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naturlig solbrun er det fineste. Men det kan fort bli utrolig stygt om du overdriver. Er du for blek kan det også se sykelig ut. Det er viktig å tilpasse hudfargen til hva som passer best for deg, ikke hva lle andre har eller hva som er på moten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes melkehvit som du kaller det er finest, iallefall på meg. Naturlig(!!!!) brunfarge er fint på de aller fleste, og sikkert fint på meg om jeg kunne fått det til men jeg har ikke tålmodighet eller interesse til å sitte å sole meg i timesvis. Så da blir det min naturlige lyse tone. Synes den kler meg. :)

Skrevet

Naturlig solbrun er det fineste. Men det kan fort bli utrolig stygt om du overdriver. Er du for blek kan det også se sykelig ut. Det er viktig å tilpasse hudfargen til hva som passer best for deg, ikke hva lle andre har eller hva som er på moten.

Enig i alt du skriver, det bør passe den du er og ikke være overdrevet. Hvis noen med hudtype med 1 skal ta sikte på hudtype 4 så blir det alt annet enn kledelig.

Anonymous poster hash: 0706f...a3b

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg skal bedømme det på det motsatte kjønn vil det aldri bli noe entydig svar. Mange andre forhold spiller inn. Slik som hårfarge, er kroppen veltrent etc. Men jeg vet om damer med rødbrunt hår som er svært lyse i huden og er bare deilige. Men i en konklusjon vil jeg si at i 85/90 % av tilfellene vil en lettere brun/brun være penest.

Skrevet

Enig, spesielt om man er blond og veldig brun, det ser rart ut.

Skrevet

Blekest mulig!

Anonymous poster hash: 3ef39...242

• Liker 2
Skrevet

Har ikke noe imot verken nerdeblek eller naturlig brun, men er lite begeistret for type «gulrotbrun» eller det som gjerne ser ut som overdrevet bruk av solarium eller selvbruningskrem.

Skrevet

Ingen av delene, men mellomtingen. Jeg synes absolutt naturlig er tinge, og det varierer jo gjennom året. 

Solarium burde ingen ta, etter min mening. Verken mhp utsende eller helse.

Skrevet

Jeg har melkehvit hud og får masse komplimenter for at den er utrolig fin, men synes også jeg er fin når jeg har vært i Syden og har fått litt farge

Anonymous poster hash: bbce2...27d

Skrevet

På meg selv, definitivt melkehvit. Liker ikke trenden om at man skal være så solbrun som mulig, og synes det er deilig at det begynner å snu litt. 

Andre kan være så lyse eller mørke de vil, men synes de færreste kler tydelig "unaturlig" farge.

Anonymous poster hash: a2a6a...870
  • Liker 2
Skrevet

Melkehvit

Anonymous poster hash: 61d9f...138
  • Liker 3
Skrevet

Melkehvit hud på jenter er definitivt finest. Men jeg lever jo ikke som jeg predikerer. Soler meg mye om sommeren og tar av og til solarium om vinteren :fnise:

Skrevet

Solbrun. Synes "alle" blir penere når de får litt farge i ansiktet.

Men synes ikke mørkebrun er fint, heller ikke oransjbrun.

• Liker 2
Skrevet

Naturlig solbrun om sommeren, blek om vinteren. Det ser bare teit ut å være brun i januar.

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Kommer helt an på personen

Melkehvitt ser rart ut på noen akkurat som at solbrun hud ville sett merkelig ut på andre

Skrevet

"Ja takk, begge deler!"

Det kommer vel ann på helheten, og personens naturlige farger.

Skrevet

Jeg er melkehvit, men synes det er penest å ha littegrann brunfarge. Kjenner mange jenter som ikke er "estetisk pene" sånn egentlig, men som ser ganske pene ut med litt brunfarge. Men jeg synes at alle burde ha den hudfargen de er født med. Det alternativet er mye bedre enn den ekstrem-solingen og manglende solbeskyttelse som folk driver med i Norge. Jeg er melkehvit by choice fordi jeg ønsker å beskytte huden min. 

Anonymous poster hash: 9887f...337
Skrevet

Og helt ærlig - sommeren i Norge er såpass kort at det blir for mye forlangt å si at en skal være "hvit om vinteren, brun om sommeren". Når varmegradene kommer uti mai en gang så er det jo forventet at en allerede der og da skal være brun, uansett om solen har vært fraværende i flere måneder. Nordmenn burde tenke mer på å beskytte huden sin enn å være brune. Har lest tråder hvor mødre diskuterer hvilken solfaktor de skal bruke på ungene sine, og blir skremt av at mange begrunner lavere faktor med at "ungene må jo bli brune!". 

Anonymous poster hash: 9887f...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...