AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #1 Skrevet 26. september 2015 hei jeg er en kvinne som fikk beskjed om at jeg må sone noen uker i fengsel fordi jeg var så dum og uansvarlig for noen år siden og kjørte i påvirket tilstand. jeg skal ikke sone før om noen uker til. er det noen her som har vært i fengsel som kan fortelle litt om hvordan det er? Anonymous poster hash: e31fb...1d2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #2 Skrevet 26. september 2015 Det er ganske kjedelig. Anonymous poster hash: 6515e...314
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #3 Skrevet 26. september 2015 hei jeg er en kvinne som fikk beskjed om at jeg må sone noen uker i fengsel fordi jeg var så dum og uansvarlig for noen år siden og kjørte i påvirket tilstand.jeg skal ikke sone før om noen uker til. er det noen her som har vært i fengsel som kan fortelle litt om hvordan det er? Anonymous poster hash: e31fb...1d2 For noen år siden..... Hvorfor har du ikke sonet før nå?Anonymous poster hash: d44b4...703
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #4 Skrevet 26. september 2015 Siden du bare skal sone noen uker så blir det ikke noe særlig opplegg rundt deg. Du får lese og trene og se på tv og sånt. Og tenke over hva du har gjort. Anonymous poster hash: d7774...ed8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #5 Skrevet 26. september 2015 Aner ikke hvorfor jeg ikke skal sone før nå... jeg har vært alvorlig psykisk syk, og jeg trodde i følge legen at jeg allerede hadde fått sone på psykiatrisk avdeling. Men fikk brev om at jeg må sone noen uker nå i vinter. jeg er fortsatt ikke frisk, jeg er på randen til å bli innlagt når som helst nå, og jeg vet ikke åssen jeg skal takle å være i fengsel... men om det ikke er et helvete så skal jeg vel overleve på et vis Anonymous poster hash: e31fb...1d2
Guy Fawkes Skrevet 26. september 2015 #6 Skrevet 26. september 2015 Aner ikke hvorfor jeg ikke skal sone før nå... jeg har vært alvorlig psykisk syk, og jeg trodde i følge legen at jeg allerede hadde fått sone på psykiatrisk avdeling. Men fikk brev om at jeg må sone noen uker nå i vinter. jeg er fortsatt ikke frisk, jeg er på randen til å bli innlagt når som helst nå, og jeg vet ikke åssen jeg skal takle å være i fengsel... men om det ikke er et helvete så skal jeg vel overleve på et vis Anonymous poster hash: e31fb...1d2 Du må ikke se på programmer om fengsel i USA eller programmet som heter fengslet i utlandet. Jeg vil anta at der du skal er det mange i din situasjon, de er nervøse for det ukjente. Norske fengsler er etter forholdene bra og du vil ikke lide noen overlast i det hele tatt. Det er ingen grunn til å forsøke seg med sykdom og psykiske problemer for å slippe unna. Dette kommer og forhold deg til det, det er ingen grunn til at dette skulle være noe verre for deg enn for alle andre. Enkelte ganger må man bare ta seg sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #7 Skrevet 26. september 2015 forholdene i fengsel avhenger vel også av hva slags fengsel (og hvor i landet) du blir sendt til. det er jo ikke slik at alle fengsel (og rutinene der) er prikk like, over alt.... Anonymous poster hash: 5f940...d93
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #8 Skrevet 26. september 2015 Vel, ifølge eksen min er det en de jobbing på dagen, og på kveldene satt alle og røyka rulletobakk og spilte poker... Var visst også alt for mye brødmat ifølge ham, men det var vel mer fordi han ikke skjønte seg på norsk matkultur. Han satt inne i fire uker for det samme som du skal inn for. Ellers så er det nok veldig forskjellig fra sted til sted, men det er i hvert fall ikke på langt nær så mye drama som man ser på TV-serier. Naturlig nok. Er nok mest kjedelig. Og fra en som har vært lagt inn på psykiatrisk avdeling til en annen; jeg ville mye heller valgt fengsel om noe slikt skulle skje igjen. Anonymous poster hash: 3145c...4d7 2
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 26. september 2015 #9 Skrevet 26. september 2015 For noen år siden..... Hvorfor har du ikke sonet før nå?Anonymous poster hash: d44b4...703 Du veit at me har lange fengselskøar i Noreg? Eller no veit du det iallefall
waco Skrevet 26. september 2015 #10 Skrevet 26. september 2015 Aner ikke hvorfor jeg ikke skal sone før nå... jeg har vært alvorlig psykisk syk, og jeg trodde i følge legen at jeg allerede hadde fått sone på psykiatrisk avdeling. Men fikk brev om at jeg må sone noen uker nå i vinter. jeg er fortsatt ikke frisk, jeg er på randen til å bli innlagt når som helst nå, og jeg vet ikke åssen jeg skal takle å være i fengsel... men om det ikke er et helvete så skal jeg vel overleve på et vis Anonymous poster hash: e31fb...1d2 Det gjør da vel ingenting. Nesten ingen som soner fengsel er psykisk friske. Og er du psykisk frisk før du skal sone så blir du ihvertfall psykisk syk under soning. De fleste blir syke i fengselet på grunn av meningsløsheten det er å straffe mennesker for at man vil at mennesker skal oppføre seg bedre. Gjør vondt mot noen du vil skal gjøre godt!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #11 Skrevet 26. september 2015 "Spikre paller, nå skal vi spikre paller...." Fyllekjørere havner ofte på Ilseng, og der spikres det paller som en del av straffen. Anonymous poster hash: 2bee7...708
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #12 Skrevet 26. september 2015 Er det ikke slik som fox river? Anonymous poster hash: 94508...dae 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #13 Skrevet 26. september 2015 Takk for svar, og forskjellige svar... blir psykisk syk av fengsel.. ikke verre for psykisk syke enn for friske... Jeg har flere psykiatriske diagnoser, bl.a. borderline og ptsd. Mye tvangsinnlagt, inn og ut i 15 år. Men jeg kan godt tenke meg at det kan være bedre å være i fengsel enn på tvang på psyk. det er bare det at jeg har behov for samtaler veldig ofte, og det er vel ikke så mye slik hjelp å få i fengsel antar jeg Anonymous poster hash: e31fb...1d2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #14 Skrevet 26. september 2015 Helt ærlig så er norske fengsler som hybler så om det bare er for noen uker så trur jeg ikke du skal grue deg Anonymous poster hash: 94508...dae
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #15 Skrevet 27. september 2015 Takk for svar, og forskjellige svar... blir psykisk syk av fengsel.. ikke verre for psykisk syke enn for friske... Jeg har flere psykiatriske diagnoser, bl.a. borderline og ptsd. Mye tvangsinnlagt, inn og ut i 15 år. Men jeg kan godt tenke meg at det kan være bedre å være i fengsel enn på tvang på psyk. det er bare det at jeg har behov for samtaler veldig ofte, og det er vel ikke så mye slik hjelp å få i fengsel antar jegAnonymous poster hash: e31fb...1d2 Kjæresten min jobber i fengsel. En viktig del av jobben hans er å tilby samtaler til de som trenger det. Vet ikke om kvinnefengsler er noe annerledes, men vil ikke tro det ☺ Ikke bekymre deg får oppholdet, det går nok kjempefint! Snakk med betjentene , fortell hvordan du føler det.Anonymous poster hash: 450a4...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #16 Skrevet 27. september 2015 Er man ikke psykisk syk fra før av, blir man det Ihvertfall i fengsel. Det værste er dog frihetsberøvelsen.Anonymous poster hash: b64ae...95b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #17 Skrevet 27. september 2015 Er man ikke psykisk syk fra før av, blir man det Ihvertfall i fengsel. Det værste er dog frihetsberøvelsen.Anonymous poster hash: b64ae...95b Nei Anonymous poster hash: 94508...dae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå