Gå til innhold

Verdens verste mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på vei til å gå å legge meg nå for en time siden. Trøtt etter ei lang uke, så gikk inn på soverommet og skulle legge meg i senga. Oppdaget at datteren min hadde sneket seg inn i senga mi og lagt seg, løfta henne opp for å bære henne tilbake i sin seng, da jeg oppdager at hun har tissa i min seng! Hun er 4,5 år, gikk på do to ganger før hun la seg, har vært tørr dag og natt siden hun var 3. Ja uhell kan skje, og hun har derfor en tynn tissemadrass over madrassen i sin seng. Er heldigvis sjeldent uhell skjer. Jeg er så sliten og utmatta, så når jeg oppdaget tisset "freaket" jeg ut! Hun våkna og jeg var streng og irritert på henne fordi hun har tissa i senga. Det er så mye styr å vaske overmadrassen på en 2 meter bred seng! Vaske laken, trekk, dyner osv! Kjente jeg bare hadde tiss, søling, gris osv langt oppi halsen. Hu sovna fort igjen i sin seng etter å ha vært på do. Jeg må være oppe og vaske madrass, trekk, laken og dyner. Uff, jeg får så dårlig samvittighet for å ha blitt sint. Skjønner jo at hun ikke kan noe for det...

Anonymous poster hash: 0b859...aa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vasker man en så stor madrass, hjemme?

Anonymous poster hash: 1c3cb...47e
  • Liker 1
Skrevet

Det skjer, både at hun tisser i senga og at du blir sur. Ikke ta det for tungt, forklar henne kanskje hvorfor du ble irritert og minne henne på at du er glad i henne og at det ikke var hennes feil etc :) 

Anonymous poster hash: 92239...311
Skrevet

Hvordan vasker man en så stor madrass, hjemme?

Du tar den i dusjen, skrubber flekken/området med grønnsåpe, heller på potetmel etterpå og lar det tørkem før du vørster av/støvsuger den. Kan også vaske den ute med hageslangen.

Skrevet (endret)

Du puster rolig inn, teller til 10 og utsetter vaskingen til i morgen :klem: Det er helt normalt å bli sur og irritert når dette skjer midt på natten og man er sliten og trøtt. Men det er heldigvis ikke verdens undergang :wink: Sov på sofaen i natt og våkn opp til en ny dag i morgen. Og snakk med jenten din i morgen og forklar hvorfor du var litt irritert.

Endret av Kittykat
  • Liker 2
Skrevet

Det skjer, både at hun tisser i senga og at du blir sur. Ikke ta det for tungt, forklar henne kanskje hvorfor du ble irritert og minne henne på at du er glad i henne og at det ikke var hennes feil etc :)

Anonymous poster hash: 92239...311

Tusen takk, kjenner jeg har dårlig samvittighet, er så sliten for tiden og mye stress rant litt over, ble både sint og lei meg. :(

Skrevet

Du tar den i dusjen, skrubber flekken/området med grønnsåpe, heller på potetmel etterpå og lar det tørkem før du vørster av/støvsuger den. Kan også vaske den ute med hageslangen.

Takk for svar. Ikke meningen å avspore.

Skrevet

Da tar du et håndkle over flekken, så legger du deg til å sove! Med så stor seng kan du vel bare legge deg unna griset også. Så fikse dagen etter.

Skrevet

Jeg skjønner reaksjonen din, og er vel ikke noe å få så veldig dårlig samvittighet over. Hvis hun tar det opp igjen i dag, bare forklar på en enkel måte hvorfor du reagerte, og ha en fin helg sammen. :)

Skrevet

Shit happens. Du kan spørre henne hvor mye hun husker av det i morgen og evt. be om unnsyldning for at du ble sint. Da jeg vokste opp kunne ikke voksne gjøre feil, og eneste voksne som noen gang bad meg om unnskyldning var en av stefedrene mine. Og jeg synes egentlig det var fint, og alt var ok.

Anonymous poster hash: cd097...42b
Skrevet

Da tar du et håndkle over flekken, så legger du deg til å sove! Med så stor seng kan du vel bare legge deg unna griset også. Så fikse dagen etter.

Tar du det ikke med en gang så ødelegger du madrassen. Jeg har ihvertfall ikke råd til å ødelegge en seng til 14000kr. Man må ta av og slenge alt på vask og vaske flekken med en gang. Jeg orker heller ikke sove i en seng som stinker tiss.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...