Gå til innhold

uten han intet liv

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg har et ørlite problem.. jeg lever rett og slett for mye for han jeg er sammen! jeg kan ramse opp en haug av problemer, jeg er avhengig av ham,noe som innebærer at jeg blir lei meg så fort han ikke kan være sammen meg eller har tid til meg, jeg melder meg syk fra jobben bare for å være sammen han dersom han har fri, jeg dropper familie og alt så lenge han har fri og kan tilbringe tid sammen meg. og jeg reiser aldri bort alene uten han,det klarer jeg ikke!!!

det skal da ikke være slik at hver gang han ikke har tid til meg skal jeg sette meg ned å begynne å surmule.. men jeg gjør det fordi mine følelser forhan er så sterke og jeg trenger han! uten han intet liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg syntes det høres ut som et kjempe-problem jeg!! :)

Tror du trenger å tenke over hvorfor du er så avhengig av ham. Det kan ikke bare være av kjærlighet? Kjærlighet er også å gi din kjæreste puste-rom, muligheter for egen vekst og egne opplevelser. Tenk deg så kjedelig det blir hvis dere er sammen hele tiden. Etter noen år er ikke noe nytt å dele med den andre!

Kanskje du prioriterer ham foran alle andre fordi du er redd for å miste ham?

Eller kanskje fordi du ikke stoler på ham?

Kanskje du er utrygg på at han elsker deg like høyt?

Det kan være mange andre grunner til at du velger denne prioriteringen. Tenkt nøye igjennom hva det kan være og så vurder om det er verdt det i lengden. Livet blir jo ganske kjedelig etterhvert når venner slutter å ringe, familen ses kun til jul, alltid forbigått på jobben fordi du er mye borte osv. osv.

Må forresten si at jeg synes du er flink som har klart å se at du har et problem. Selv om du kaller det lite....... :) Stor klem til deg og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Enig med Litago, du er flink som har innsett at du har et problem.

Men man må kanskje passe på, sånn at han ikke blir lei liksom, og at han ikke gidder mer og du mister han.

Jeg har vært borti noe lignende, jeg innså det ikke selv, men alle rundt meg så det. Det var slitsomt å ha det sånn.

Synes kanskje du skal prøve å gå litt mer ut med venner, gjøre noe uten han, prioritere det DU vil, ikke droppe å gjøre ting fordi han har ledig tid til å være sammen med deg.

Krangler dere mye, eller er alt bare bra når dere er sammen? Bor dere sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett; jeg synes slikt er helt sykt! Men det er altfor mange eksempler på at det forekommer slike forhold. Flott at du har innsett at dette er noe du må gjøre noe med. Det er slik oppbyggingen starter :P

Har sett det flere ganger at det er slike forhold som går til dundas. Kvelning, suffication...

Jeg lar kjæresten min gjøre akkurat som han vil, han får dra på de turer han vil, gjøre hvaenn han vil ellers; være med kompiser etc. Jeg maser ikke på ham. Selvfølgelig savner jeg ham når han ikke er hos meg, men det er jo helt naturlig. I og med at han gjør dette, kan jeg gjøre hva jeg vil når jeg vil. Det er derfor vi er så glad i hverandre.

Selv om man er i et forhold, trenger ikke det å bety at man må sitte hjemm og holde i hånden til enhver tid. Man legger sitt liv i en annens hender, men må passe på å kjøre sitt eget løp og ikke miste sin identitet helt og fullstendig. Man må ha tid med seg selv....

Kanskje du er usikker på følelsene hans? Redd han skal være utro? Jeg tror det er sikkerhet du mangler. Du må snu denne trenden til noe annet rimelig fort. Han vil bli drita lei etterhvert. Du er nødt til å gi ham litt frihet, ellers kveles han... Du har ikke noe annet valg... Hvis ikke, mister du ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du! Jeg kjenner meg så godt igjen i situasjonen, bare at jeg er på vei ut av den :-)

Hos meg ligger problemet mye dypere enn sånn overfladisk at jeg bare er "avhengig". Jeg har alltid vært sånn, var sånn mot mamma da jeg var liten. Fikk helt noia da hun dro fra meg. Kunne gråte puten våt av sorg når kvelden kom. Etter hvert ble jeg selvstendig da:-)

Men så har det blitt sånn med mannen min også. Heldigvis jobber vi sammen imot problemet. Han reiser sjelden fra med om natta, men om dagen tillater jeg angsten min ingen frihet. Da hverken legger jeg press på hans tid eller ringer han i ett sett når han er borte. Jobb med problemt, for en dag vil du bli like fri som alle andre og selvstendig nok til å takle at kjæresten reiser bort uten at det hender noe som helst:-)

Det er mitt mål...

Husk: Denne tanken om avhengighet er bare en illusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Hei du.

Nei, dette er ikke snakk om dine "sterke følelser" for han. Ikke lur deg selv!!! :-?

Dette er snakk om at du HINDRER både deg selv og han i deres liv !!!

Jeg tipper at du vil miste han grunnet denne oppførselen. :( Så, se å få hjelp med dette problemet før du faktisk GJØR det.

Den beste kjærligheten er den som er FRI, ÓG gjengjeldt !!!

Vennlig fra Venus. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...