Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #1 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg skjønner ikke at det er mulig. I dag klarte 9 åringen min å bruke 40 min fra skolen. Vi bor ikke 5 min unna en gang jo.... På jobb satt jeg og ble mer og mer engstelig. Da jeg endelig fikk tak i han, var jeg på nippet til å bestille taxi for å dra hjem og se etter han. Regelen hos oss er at han skal gå rett hjem fra skolen og ringe med en gang han kommer inn døra. Han skal også si fra hvor han går, sånn at jeg vet hvor han er. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. september 2004 #2 Del Skrevet 21. september 2004 Gjenta det dere har avtalt. Mitt inntrykk er at han er heeeelt normal. Jeg bodde 15 min fra skolen, en gang kom jeg 3 timer for sent. Hvis jeg ikke sa fra at jeg ble med andre hjem ble det strammet inn på hvor jeg fikk gå. Men jeg hadde romslighet mht hvor langg tid jeg fikk bruke hjem. TENK så mange opplevelser man hadde på skoleveien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 21. september 2004 #3 Del Skrevet 21. september 2004 Min rekord på skoleveien (10 min for voksen, 30 min normalt dengang) var fire timer. Rakk mange snøballkriger og masse moro på veien. Vi møtte ofte han som løp hjem, gjorde lekser og løp til kamerater, på vei til kameratene!!!! Slik er barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest matronen Skrevet 21. september 2004 #4 Del Skrevet 21. september 2004 Jo takk, kjenner igjen den. Min pode har også bare 5 min. vei å gå men kan godt prestere å bruke mye lengre tid.... Han går rett hjem etter hans oppfatning, for han er jo ikke innom noe sted men det er så mye å se på og så skravler han med kompiser og tiden flyr....... og som mor er jeg da nærmest klar til å innkalle både politi og røde kors og memorerer påkledning i minste detalj....... og der kommer poden vandrende som om ingenting hadde skjedd. Og det hadde det jo ikke gjort heller.... Hva jeg gjør? prøver for n'te gang å presisere hva jeg mener med å gå rett hjem og..... med lønnlig håp i hjertet om at denne gangen så når jeg kanskje igjennom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. september 2004 #5 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg har et søskenbarn som er slik. Idag er han 16år og fortsatt på samme måten. Foreldrene har prøvd det meste av trussler og straffer, men det hjelper ikke,.. Noen barn bare er slik,.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 21. september 2004 #6 Del Skrevet 21. september 2004 Så lenge han kommer frem til skolen i tide, må han bare bruke den tiden han vil på tur hjem. Unntaket er om vi skal noe spesielt. Heldigvis lever vi mobilens fabelaktige verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #7 Del Skrevet 21. september 2004 Så lenge han kommer frem til skolen i tide' date=' må han bare bruke den tiden han vil på tur hjem. Unntaket er om vi skal noe spesielt. Heldigvis lever vi mobilens fabelaktige verden... [/quote'] har barnet ditt mobilen med seg på skolen? Har selv vært inne på tanken, men synes nesten det er ille nok at han skal ha den med ellers. Men når man tenker på at han har surra bort nøkklene sine en dullion ganger siden skolen startet i høst (heldigvis funnet dem igjen), så er nok ikke det så dumt. Ja, det var jeg som startet denne tråden her. Ikke nok med at jr. brukte laaaang tid hjem, men han har jo glemt bøkene han har lekser i på skolen. Det samme gjorde han en gang i forige uke og uken før der.. Synes det begynner å bli litt mye surr nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 21. september 2004 #8 Del Skrevet 21. september 2004 Han har mobilen med, ja. Den ligger avslått i sekken til dagen er over, så kan han slå på tråden om han vil hjem til noen, eller ha andre hjem til seg. Skulle mobilen bli tatt frem i en time, får rektor et nytt leketøy for resten av uka, og det tar han ikke sjansen på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 21. september 2004 #9 Del Skrevet 21. september 2004 Har en på syv og en på ni og det er utrolig lang tid de kan bruke på veien hjem. Nå går jeg for tiden hjemme, og til og begynne med var jeg alltid hjemme når skolen sluttet, men det har jeg gitt opp nå. De kommer jo aldri allikevel. Minstemann sier selv at han går rett hjem, men han går den omveien bare for og gå sammen den og den. Har tilogmed sendt med dem mobilen i sekken for at jeg skal kunne få tak i dem, men den glemmer de og sette på når skolen er slutt. Ang. bøkene han glemmer igjen: Niåringen min gjorde også det. Jeg tok det opp med lærer og vi ble enige om at han skulle få ta ansvaret selv om og huske ting. Jeg skulle ikke mase om lekser eller andre ting. Da det gjenntok seg flere ganger at han ikke hadde gjort lekser og han glemte bøker, så syns han det var så flaut. Så etter tre uker passet han på alt selv og nå gjør han lekser uten at jeg må mase. Han syns ikke det var gøy og komme på lekser han hadde glemt og gjøre fredag morgen, og da var valget enten og gjøre de da eller fortelle lærer at han ikke hadde gjort de. Han har ukeplan og de fleste oppgavene er gjort tirsdag ettermiddag. Så sånn løste vi det problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå