Gå til innhold

Mye obligatorisk ved lektorprogrammet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye obligatorisk ved lektorprogrammet på UIO?

Jeg tenker spesielt på retningen Nordisk.

Er det mulig å gjennomføre når man ikke bor i Oslo, men et par timers togtur unna? ( og har barn)

Og praksisen man skal ha på "samarbeidsskoler i Oslo og Akershus", er det mulig å ha den på skoler i sitt eget nærmiljø?

Håper noen har erfaringer å komme med.

:)

Anonymous poster hash: aa8ec...34e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielt det siste spørsmålet er nok like greit å kontakte studieansvarlig for linja ved UiO med først som sist. Min erfaring er at de svarer villig på spørsmål.

Anonymous poster hash: 7a014...10b

Skrevet

Før du begynner på PPU i sjette semester er det veldig lite obligatorisk. Det eneste jeg hadde (går nordisk) som var obligatorisk var exphil, men det går an å velge en annen variant som ikke innebærer obligatorisk oppmøte. I PPU, som er sjette og syvende semester, er det derimot mer obligatorisk. Jeg har obligatorisk oppmøte to dager i uka, så det er ikke snakk om veldig mye, men litt er det jo. Ville tro det var mulig å pendle om du syns det er greit å dra såpass langt et par ganger i uka.

Når det gjelder praksis er det mulig å ønske seg skoler i nærheten av der man bor. Før vi begynte på PPU leverte alle inn skjemaer med adresse og ønsker for praksis. De tar hensyn til studenter med barn først, så ville ikke tro det skulle være et problem for deg. Jeg vet også om en som fikk lage egen avtale med en skole i Oppland fylke, så ville tro det ordner seg for deg også. De er ganske fleksible og ønsker at studentene skal fullføre. 

Anonymous poster hash: d339c...bf4
Skrevet

Tusen takk for svar! Det ser ut som det kan la seg gjennomføre da :biggrin:

Jeg får skrive en mail til studieansvarlig og høre hva de mener, men det virker jo logisk at de ønsker å tilrettelegge for at studentene skal kunne fullføre.

Å ta toget til Oslo innimellom ser jeg på bare fint egentlig, da kan man sitte på toget og lese pensum. Bare det ikke blir altfor ofte og går ut over familien. Samme med praksis, det må ikke bli for vanskelig å gjennomføre med lang reisevei osv.

Du som tar studiet nå, må gjerne fortelle mer om det hvis du har lyst :)

Anonymous poster hash: aa8ec...34e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...