AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Hei, jeg skal snart i begravelse, og kommer antageligvis til å bruke en langarmet sort kjole med kremhvite øredobber til (mellomstor str.),og sorte sko (ballerina, ikke pumps da jeg ikke klarer å gå i de). Tenker at jeg skal ha et perlekjede av noe mindre str. rundt halsen. Er dette greit eller blir det "for mye"? Det er avdøde som skal stå i sentrum, ikke jeg. Vet noen hvor jeg kan få kjøpt en perlekjede med bare perler rundt? Har bare sett perlekjeder med én perle på Bjørklund og Juvelen, noen som vet hvor jeg kan få tak i et perlekjede med bare perler? Trenger ikke være ekte perlekjede På forhånd tusen takk Anonymous poster hash: 29237...43c
Dricka Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Kjære vene.. Det er en begravelse. Ta på deg det du føler for. Pynt deg det du vil, du kommer garanter ikke til å stå i sentrum. 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Kjære vene.. Det er en begravelse. Ta på deg det du føler for. Pynt deg det du vil, du kommer garanter ikke til å stå i sentrum. Nei og det er jeg veldig klar på selv også. Likevel vil jeg at det skal være pent, men ikke overdådig. Vil ikke ha oppmerksomhet i den grad jeg får kommentarer på hvor fin jeg er osv.. Anonymous poster hash: 29237...43c
Dricka Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Nei og det er jeg veldig klar på selv også. Likevel vil jeg at det skal være pent, men ikke overdådig. Vil ikke ha oppmerksomhet i den grad jeg får kommentarer på hvor fin jeg er osv.. Anonymous poster hash: 29237...43c Du kan jo få kommentarer på hvor fin du er uten smykker også. Skjønner ikke at det skal være et problem. Gå med hva du vil, komplimenter eller ikke
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Du kan jo få kommentarer på hvor fin du er uten smykker også. Skjønner ikke at det skal være et problem. Gå med hva du vil, komplimenter eller ikke Okei, tusen takk for svar! Trengte bare litt råd Anonymous poster hash: 29237...43c
Gjest Margit Spat Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 Til spørsmålene dine: ja, du kan fint gå med perlekjede i en begravelse. Man unngår liksom store statementsmykker, tiara og masse bling, men nøytrale smykker i passelige mengder er helt gangbart. De aller fleste gullsmedforretninger har ekte perlekjeder, men du må regne med å betale en del. En del gullsmeder har også bijouteri til lavere priser (dvs "falske" smykker, f.eks fra Snö). Ellers kan du jo forsøke på Glitter eller i tilbehørsavdelingen i klesbutikkene. Selv har jeg aldri tenkt tanken på å kjøpe inn nye smykker til meg selv i anledning en begravelse.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Til spørsmålene dine: ja, du kan fint gå med perlekjede i en begravelse. Man unngår liksom store statementsmykker, tiara og masse bling, men nøytrale smykker i passelige mengder er helt gangbart. De aller fleste gullsmedforretninger har ekte perlekjeder, men du må regne med å betale en del. En del gullsmeder har også bijouteri til lavere priser (dvs "falske" smykker, f.eks fra Snö). Ellers kan du jo forsøke på Glitter eller i tilbehørsavdelingen i klesbutikkene. Selv har jeg aldri tenkt tanken på å kjøpe inn nye smykker til meg selv i anledning en begravelse. Nei, det skjønner jeg godt! Men avdøde var veldig opptatt av at vi skal gå i det vi føler for. Kan gjerne gå uten også, ikke noe problem det. Men handler egentlig om å se litt anstendig ut for det ville avdøde likt. Anonymous poster hash: 29237...43c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #8 Skrevet 26. september 2015 Til spørsmålene dine: ja, du kan fint gå med perlekjede i en begravelse. Man unngår liksom store statementsmykker, tiara og masse bling, men nøytrale smykker i passelige mengder er helt gangbart. De aller fleste gullsmedforretninger har ekte perlekjeder, men du må regne med å betale en del. En del gullsmeder har også bijouteri til lavere priser (dvs "falske" smykker, f.eks fra Snö). Ellers kan du jo forsøke på Glitter eller i tilbehørsavdelingen i klesbutikkene. Selv har jeg aldri tenkt tanken på å kjøpe inn nye smykker til meg selv i anledning en begravelse. Falske smykker? Er det smykker som egentlig ikke er smykker? Anonymous poster hash: 58a93...761
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #9 Skrevet 26. september 2015 Nei og det er jeg veldig klar på selv også. Likevel vil jeg at det skal være pent, men ikke overdådig. Vil ikke ha oppmerksomhet i den grad jeg får kommentarer på hvor fin jeg er osv.. Anonymous poster hash: 29237...43c Du har tydligvis ikke vært i mange begravelser før.... Det er veldig sjelden noen strør rundt seg med komplimenter til andre i en begravelse. Enten er man for opptatt av sin egen sorg eller så er man redd for å støte noen, så de aller fleste holder meninger om antrekk og annet for seg selv.Anonymous poster hash: 40bd6...079
Gjest BabyBlue Skrevet 26. september 2015 #10 Skrevet 26. september 2015 Når jeg tenker begravelse tenker jeg at det er best å ha på seg noe tidløst og respektfult, altså ikke noe skrikende. Perler er modent og klassisk, og er et godt valg om du vil se skikkelig ut. Velg da et enkelt design med ikke for store perler som henger pent rundt halsen Hvis ikke kan du kjøpe et kjede med en enkel perle som annheng. Da ser det litt mindre voldsomt ut kanskje? Hvis du har noen dager på deg ser jeg at det er mange billige og ekte perlesmykker som selges på finn.no.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #11 Skrevet 26. september 2015 Du har tydligvis ikke vært i mange begravelser før.... Det er veldig sjelden noen strør rundt seg med komplimenter til andre i en begravelse. Enten er man for opptatt av sin egen sorg eller så er man redd for å støte noen, så de aller fleste holder meninger om antrekk og annet for seg selv.Anonymous poster hash: 40bd6...079 Nei, men familien min er veldig sånn "komplimentfokusert" og jeg ønsker ikke dette denne dagen. Anonymous poster hash: 29237...43c 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #12 Skrevet 26. september 2015 Når jeg tenker begravelse tenker jeg at det er best å ha på seg noe tidløst og respektfult, altså ikke noe skrikende. Perler er modent og klassisk, og er et godt valg om du vil se skikkelig ut. Velg da et enkelt design med ikke for store perler som henger pent rundt halsen Hvis ikke kan du kjøpe et kjede med en enkel perle som annheng. Da ser det litt mindre voldsomt ut kanskje? Hvis du har noen dager på deg ser jeg at det er mange billige og ekte perlesmykker som selges på finn.no. Ja, og det er jeg veldig opptatt av selv også, så det blir mest mulig nedtonet for det ville avdøde likt Anonymous poster hash: 29237...43c
Gjest lipgloss Skrevet 26. september 2015 #13 Skrevet 26. september 2015 Klart du kan pynte deg med smykker
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 Du har tydligvis ikke vært i mange begravelser før.... Det er veldig sjelden noen strør rundt seg med komplimenter til andre i en begravelse. Enten er man for opptatt av sin egen sorg eller så er man redd for å støte noen, så de aller fleste holder meninger om antrekk og annet for seg selv.Anonymous poster hash: 40bd6...079 Det er nå enda godt. Anonymous poster hash: ee70c...b75 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 Det er nå enda godt. Anonymous poster hash: ee70c...b75 Hvorfor det? Jeg spurte om et enkelt spørsmål, og det er ganske frekt å si sånt. Tror du jeg er opptatt av å ta meg ut i en begravelse? For å svare på det: Nei, det er jeg ikke. Jeg ønsker å vise respekt for avdøde og lurte på hva slags smykker jeg kan bruke som ikke blir så "overload". Jeg er ikke opptatt av meg selv hvis det var det du trodde. Makan. Anonymous poster hash: 29237...43c
Gjest Skrevet 28. september 2015 #16 Skrevet 28. september 2015 Hvorfor det? Jeg spurte om et enkelt spørsmål, og det er ganske frekt å si sånt. Tror du jeg er opptatt av å ta meg ut i en begravelse? For å svare på det: Nei, det er jeg ikke. Jeg ønsker å vise respekt for avdøde og lurte på hva slags smykker jeg kan bruke som ikke blir så "overload". Jeg er ikke opptatt av meg selv hvis det var det du trodde. Makan. Anonymous poster hash: 29237...43c Nå tror jeg du misforstod hva vedkommende mente. Tror ikke hun/han mente at du skulle være glad for det fordi du ikke visste helt hva som var passende når det gjalt klær og smykker, men at man skal være glad for at man ikke har mistet så mange nære at du har behøvd å gå de tunge skrittene man gjør til en begravelse så ofte tidligere. Tror du var litt i overkant nærtagende nå. Jeg er sikker på at vedkommende mente det godt!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #17 Skrevet 28. september 2015 Du etser opp om du ikke gjør det riktig. Anonymous poster hash: 92f8a...634
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #18 Skrevet 28. september 2015 Nå tror jeg du misforstod hva vedkommende mente. Tror ikke hun/han mente at du skulle være glad for det fordi du ikke visste helt hva som var passende når det gjalt klær og smykker, men at man skal være glad for at man ikke har mistet så mange nære at du har behøvd å gå de tunge skrittene man gjør til en begravelse så ofte tidligere. Tror du var litt i overkant nærtagende nå. Jeg er sikker på at vedkommende mente det godt! Ut fra sammenhengen virket det som om h*n mente jeg var opptatt av meg selv, og det er jeg ikke Å gå i denne begravelsen er veldig, veldig tungt, men å ha på seg noe litt anstendig er det minste jeg kan gjøre for å vise respekt for avdøde og øvrig familie. Likevel tror jeg nok det var godt ment, men tok meg dessverre litt for nær av det, da jeg jo er i en vanskelig situasjon og skal finne et fint antrekk Anonymous poster hash: 29237...43c
Gjest Skrevet 28. september 2015 #19 Skrevet 28. september 2015 Ut fra sammenhengen virket det som om h*n mente jeg var opptatt av meg selv, og det er jeg ikke Å gå i denne begravelsen er veldig, veldig tungt, men å ha på seg noe litt anstendig er det minste jeg kan gjøre for å vise respekt for avdøde og øvrig familie. Likevel tror jeg nok det var godt ment, men tok meg dessverre litt for nær av det, da jeg jo er i en vanskelig situasjon og skal finne et fint antrekk Anonymous poster hash: 29237...43c Skjønner godt at man kan bli litt overfølsom i en sånn situasjon som du er i nå. Men jeg har lest igjennom tråden og jeg tror du kommer til å være veldig verdig og fint kledd! Jeg føler med deg i sorgen og sender deg en stor og varm trøsteklem! 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #20 Skrevet 28. september 2015 Du etser opp om du ikke gjør det riktig. Anonymous poster hash: 92f8a...634 Ift at det blir for mye smykker tenker du på? Ja, som jeg skrev skal det bli mest mulig nedtonet, og tenkte å bruke et halskjede og øredobber til. Er usikker på om det blir for mye. Anonymous poster hash: 29237...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå