Gå til innhold

Kommer meg såvidt over 1000 kalorier på en dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

- og det er uten treninga, der jeg da forbrenner halvparten av kaloriene jeg har hatt i meg!

Tester denne fitness pal - appen, ifølge den så har jeg i meg ca 1000 kalorier om dagen (uten trening inkludert).

Jeg skal ha 2200 tror jeg for å holde vekta. Er 175 høy og 65 kilo.

Dette er dagen igår

Frokost:

2 brødskiver (havre fullkorn) med nugatti :fnise:

1 lite glass eple/appelsinjuice

Lunsj:

2 skiver med skinke og agurk

1 banan

Vann

Middag:

Karbonadekjøttdeig med spagetti og spagettisaus

1 glass cola/vann

Kvelds:

2 brødskiver med ehm, nugatti :sjenert:

Og vann! Drikker endel av det.

Så hva mangler jeg? Forstår ikke hvordan jeg skal få i meg mer enn dette jeg..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare her har du jo hele... 0 kalorier.

Skrevet

Syntes det så helt normalt ut... jeg spiser ikke noe mer selv, men jeg ligger på rundt 1500? Sikker på at du legger inn riktig mengde kalorier da? For  jeg tror dette kommer på mer enn 1000 altså. Det er vel rundt 80 kcal per brødskive, 200 i et glass brus og 100 i et glass juice, 500 i en normal middagsporsjon med spagetti bolognese og ca 80 kcal i nugatti per skive, 100 per banan. Alt dette er bare sånn omtrentlig da... Kommer på ca 1500 dette også. men nå vet jeg jo ikke hvor store porsjoner du tar :)

Uansett, om du ønsker å få i deg flere kalorier på en sunn måte kan jo jo spise nøtter? Det er rundt 500-600 kcal pr/100 g og er noe man kan gå rundt å småspise på. Ellers er jo proteinshakes en idé. 

• Liker 3
Skrevet

Dette kan ikke stemme. 

Frokosten din:
2 brødskiver (90 g) = 225 kcal.
Nugatti (ca 1 ss) = rundt 69 kcal.
1 glass (250 ml) appelsinjuice = 115 kcal.

Allerede her er det rundt 410 kcal. 
Videre

2 skiver med skinke (ubetydelig med kcal i skinke, så regner bare brødet) = 225 kcal.
1 banan (100 g) = 83 kcal.

Karbonadedeig (per 100 g og jeg regner med du spiser mer) 193 kcal.
Pasta (la oss si 50 g) = 69 kcal.
Saus? Tja, du kan vel plusse på hvertfall 100 kcal her. Nå har eg ikke regnet med om du steker i smør eller olje. Da kan du legge til 100 kcal til. 
1 glass cola (250 ml) = 105 kcal.

Kvelds 
2 skiver med nuggatti = 225 kcal + 69 kcal.

Totalt rundt regnet: litt under 1500 kcal.
Ikke akkurat variert og god kost.. men du får iaf kaloriene dine. Skjønner ikke hvordan du har regnet for å få under 1000.

Anonymous poster hash: 690e6...fdc
  • Liker 5
Skrevet

SPIS MER MAT. Større porsjoner. Få inn litt grønnsaker. Kutt ut sukkerbombene som juice, nuggatti og cola. 

Spis havregryn istedet for brødskiver til frokost feks. 

• Liker 2
Skrevet

Men holder du vekta eller går du ned i vekt på dette kostholdet? Om du faktisk har en stabil vekt så får du i deg mer enn du tror. Sikker på at du regner eventuelle helgeutskeielser her? Småspising mellom måltidene? Og ser at du spiser masse Nugatti, det er en kaloribombe og er strengt tatt mer snop enn pålegg.

Anonymous poster hash: 9d8c8...ccf
  • Liker 2
Skrevet

Småspiser ikke og er ikke noe helgekos annet enn det vanlige å legge inn. Godteri hæler jeg ikke :P

Vekta er stabil på dette ja, mener jeg!

Vet jeg burde kutte ut sukker, men det er ikke prioritert akkurat nå. Det er å spis mer :)

Nøtter var et godt forslag! Det er jo enkelt å få i seg.

Og den omregninga kan godt være feil altså, men spiser ikke særlig store porsjoner :/

Skrevet

Nøtter ligger rundt 700 kcal for 100 g. Det er ca en stor neve nøtter. 

Skrevet

- og det er uten treninga, der jeg da forbrenner halvparten av kaloriene jeg har hatt i meg!

Tester denne fitness pal - appen, ifølge den så har jeg i meg ca 1000 kalorier om dagen (uten trening inkludert).

Jeg skal ha 2200 tror jeg for å holde vekta. Er 175 høy og 65 kilo.

Dette er dagen igår

Frokost:

2 brødskiver (havre fullkorn) med nugatti :fnise:

1 lite glass eple/appelsinjuice

Lunsj:

2 skiver med skinke og agurk

1 banan

Vann

Middag:

Karbonadekjøttdeig med spagetti og spagettisaus

1 glass cola/vann

Kvelds:

2 brødskiver med ehm, nugatti :sjenert:

Så hva mangler jeg? Forstår ikke hvordan jeg skal få i meg mer enn dette jeg..

Jeg spise mindre enn deg og får i meg rundt 1500-600 :) jeg spiser ikke kveldsmat. Det der ser ut som 2000 cirka ;) det er ikke 1000, hadde kanskje blitt det om du bare hadde spuset to måltder ;)

Anonymous poster hash: f00c7...296

Skrevet (endret)

Jeg tror du har telt litt feil. Hvis du holder vekta med dette kostholdet, så får du i deg det du trenger for å holde vekta, og det er nok nærmere 2200 kalorier, med din høyde og vekt, om du trener. Jeg kommer til ca 1750, men det kan hende dine glass er større enn mine og at du tar på rikeligere med pålegg enn jeg har lagt inn. "Store/små porsjoner" er meningsløst. Vei alt.

Du hæler ikke godteri? Hva er Nugatti og Cola da?

Hvordan du klarer å trene med det kostholdet er en annen sak, som jeg ikke legger meg borti, fordi du ikke spurte om det :P

Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet (endret)

JEG har ikke tatt feil. Fitness Pal som har regnet dette. Ikke meg :P

Jeg regner ikke kalorier, har ikke peiling! Vet bare ta jeg skal ha i meg 2k, og prøvde denne appen som ga meg dette resultatet. Er derfor jeg spørr her. 

Hæler ikke godteri nei? Godteri er smågodt, gummi, søtt, salt. Sånn med farger. Nugatti er sjokoladepålegg, ikke godteri. Cola er brus, ikke godteri. 

Hvordan jeg trener med dette kostholdet? Haha, jeg ser nok overraskende bra ut faktisk, blir sterk og bygger som alle andre, bare forsto ikke hvordan denne tabellen kunne være riktig. 

Er vel heldig med genene sånnsett. 

Endret av Hexenbiest
Skrevet

Jeg tror du har telt litt feil. Hvis du holder vekta med dette kostholdet, så får du i deg det du trenger for å holde vekta, og det er nok nærmere 2200 kalorier, med din høyde og vekt, om du trener. Jeg kommer til ca 1750, men det kan hende dine glass er større enn mine og at du tar på rikeligere med pålegg enn jeg har lagt inn. "Store/små porsjoner" er meningsløst. Vei alt.

Du hæler ikke godteri? Hva er Nugatti og Cola da?

Hvordan du klarer å trene med det kostholdet er en annen sak, som jeg ikke legger meg borti, fordi du ikke spurte om det :P

hva mener du med dette? tror du at man må ha et kosthold helt uten sukker og alt som er godt for å få til å trene? hvis du må det er du bare uheldig. utrolig mange trener med et helt normalt kosthold med litt sukker hver dag og får gode resultater uansett. så lenge du ikke skal i bikini-fitness e.l selvfølgelig. 

trenger ikke å vises på deg at du spiser nugatti og drikker cola heller. så lenge det ikke er i litersvis ;)

noe det ikke virker som ts har i seg. 

Anonymous poster hash: ebc52...e1b

Skrevet

grønnsaker da? yoghurt og juice har mye kcal. og banan!

Anonymous poster hash: 11716...f92
Skrevet

Du har regnet veldig feil. Jeg la inn alt du spiser på lifesum, med normale porsjoner. og da kommer jeg til 1700 kalorier. Da også et tynt lag med nugatti. Vet ikke hvor mye du har på en brødskive.

Gjest chisandra
Skrevet

Ah, skjønne nugattien. Når jeg blir gammel, kommer jeg til å angre på at jeg ikke unte meg nugatti oftere. Men det kan jeg jo endre på, så slipper jeg den angeren. :)

Men, jeg tror nok du får i deg mer enn 1000 kcal. med den dagsrasjonen.

Skrevet (endret)

Proteinshake, bananer og små mellommåltider er det som hjelper meg for å holde oppe antall kalorier. 

For øvrig høres kostholdet du skisser ut til å være nærmere 2000 enn 1000 kalorier, uten at jeg har finregnet på det. 1000 kalorier er det ikke. :)

Endret av Caitlyn
Skrevet

Hva mener du med dette? Halvparten av tusen? Halvparten av 2k?

Lurer virkelig på hva du trener. Folk tror generelt de spiser mindre kcal enn de gjør og forbrenner mer enn de gjør. Å brenne 500 kcal på trening skal faktisk litt til. Du må enten løpe intervaller over lengre perioder eller trene tung styrke. Nytter ikke gå på en bodypump eller salsatime på 40 min på Elixia. Sjokkerer meg at folk ikke setter seg bedre inn i hvordan kroppen faktisk fungerer.

Hvis du tror du forbrenner 1000 kcal på trening må jeg nesten spørre om det er triathlon du driver med.

• Liker 2
Skrevet

Veier du faktisk maten du spiser eller bruker du standardinnstillingene på MFP? Som de fleste andre her er jeg enig i at det der sannsynligvis blir mer enn 1000 kcal. Kroppen din virker også som den er enig i det; det er vanskelig å trene effektivt og å bygge muskler på kaloriunderskudd--spesielt når man ikke har peiling på hva man driver med.

Anonymous poster hash: 6f76e...268
  • Liker 1
Skrevet

Karbonadedeig (per 100 g og jeg regner med du spiser mer) 193 kcal.

Det er feil. Karbonadedeig inneholder litt over 100 kcal pr 100 gr.

Anonymous poster hash: ff977...c57

Skrevet

Det er feil. Karbonadedeig inneholder litt over 100 kcal pr 100 gr.

Anonymous poster hash: ff977...c57

Feil. Karbonadedeig har mellom 120-140 kcal per 100g avhengig av type/leverandør. Når du steker det i smør eller olivenolje er summen 193 kcal per 100. Hvertfall ifølge matvaretabellen. Mengde olje er da 1ss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...