Gå til innhold

Hvordan bli frelst veganer? Tips om nettsteder om dyrevelferd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på hvilket emne dette hører til under.

Men jeg ønsker tips til (om det finnes?) steder på nettet der man kan få full informasjon om de negative sidene ved industrielt husdyrhold i Norge. Informasjon som er riktig, men som likevel ikke pakker inn fe fæle fakta.

Jeg ønsker å bli veganer, men trenger fakta for å bli overbevist. Og for å kunne forsvare meg i alle diskusjoner jeg vet kommer som følge av det.

Anonymous poster hash: fd7bd...8d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor ønsker du å bli veganer når du ikke har noen grunner for denne overbevisningen? Høres bakvendt ut. Vanligvis pleier man jo å gå motsatt vei.

Du kan vurdere og se dokumentaren "cowspiracy" på Netflix. Den viser hvor miljøfiendtlig kjøttproduksjonen er. Det er mye verre enn alle utslipp og påvirkninger vi får i fra fly, biler, skip osv. Merkelig at miljøpartiene og miljøorganisasjonene ikke har mer fokus på matproduksjon og befolkningsvekst, da det er enn mye større trussel. 

Hvorfor bli helt veganer egentlig? Kommer jo veldig langt med å bare redusere kjøttspisingen.. Spis heller litt mer fisk og mye mer grønt. Kommer langt med det også :) Både med samvittigheten og helsen. 

Endret av debattanten
  • Liker 3
Skrevet

Takk for tips! Jeg spiser nesten ikke kjøtt og lite melkeprodukter, men jeg ønsker å kutte helt. Og jeg vet at hvis jeg får noen fakta med bilder og film, så er det motivasjonen jeg trenger. Ja, og så liker jeg kunnskap da. Jeg vil være opplyst om emnet om jeg først skal ta steget fullt ut.

Anonymous poster hash: fd7bd...8d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...