Gå til innhold

hvilke selskaper eier Nestlé?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan komme med eksempler? Holder meg unna :)

Anonymous poster hash: 74b44...809

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

10 store firmaer i verden eier det meste - Nestle er et av dem. Så lykke til !

se link for logoplansje med oversikt : informationclearinghouse.info/article36743.htm

Endret av Moose
Skrevet

Man klarer fint å holde seg unna Nestlè vis man vil . men de har mye ! Derfor er det enda viktigere å holde seg unna. jeg ønsker ikke å støtte det de driver med. 

Anonymous poster hash: 38619...2b2
  • Liker 2
Skrevet

Drikkevarer:

Nescafé

Nescafé Dolce Gusto

Nespresso

Nesquik (sjokoladepulver)

Lion (sjokoladepulver)

Nestea (distribueres og markedsføres gjennom Coca-Cola i Norge)

Sjokolade og konfekt:

Smarties

After Eight

Lion

Quality Street

Frokostblandinger:

Cheerios Havre

Cheerios Multi

Fitness

Lion

Nesquik

Kulinariske produkter:

Maggi buljonger og fonder

Maggi potetmos

Maggi Mix

Maggi Juicy Chicken

Maggi Crispy Chicken

Viking Melk

Dyrefôr:

Purina

Iskrem:

Lion (distribueres og markedsføres av Diplom-is i Norge)

Klipt ut fra Wikipedia.

• Liker 1
Skrevet

Takk!

Skrevet

Denne er klar over siden jeg selv har barn, men kan være nyttig for andre! Takk :)

Skrevet

Hvorfor er det så viktig å holde seg unna Nestlé?

Dere er klar over at i mange deler av verden er det den tryggeste barnematen de har? Det er også mange år siden de rekamerte for mme, nå må alle som besøker nettsidene bekrefte at de vet at morsmelk er best, og samme advarsel finnes i pakningene.

Så hvorfor?

Anonymous poster hash: 13eca...8b4

• Liker 5
Skrevet

Uff, ja, stakkars Nestle som går glipp av dere som kunder. Det merker de nok godt!

Boikotten av Nestle er helt tullete. 

Anonymous poster hash: 15393...38a
Skrevet

Hvorfor er det så viktig å holde seg unna Nestlé?

Dere er klar over at i mange deler av verden er det den tryggeste barnematen de har? Det er også mange år siden de rekamerte for mme, nå må alle som besøker nettsidene bekrefte at de vet at morsmelk er best, og samme advarsel finnes i pakningene.

Så hvorfor?Anonymous poster hash: 13eca...8b4

Nestle anser ikke at det er en menneskerett å ha fri tilgang til rent vann. Akkurat nå pumper de opp det som er av rent vann i tørkerammede California, flasker det og selger det.

http://www.dagbladet.no/2015/04/08/nyheter/nestle/nestl/profitt/vann/38580811/

Noe som ikke er noe nytt de har begynt med, de har tappet fattige og tørkerammede land for vann i årevis.

http://f7.no/vann-er-ikke-en-menneskerett/

Anonymous poster hash: 9a89e...2d0

• Liker 2
Skrevet

Nestle anser ikke at det er en menneskerett å ha fri tilgang til rent vann. Akkurat nå pumper de opp det som er av rent vann i tørkerammede California, flasker det og selger det.

Noe som ikke er noe nytt de har begynt med, de har tappet fattige og tørkerammede land for vann i årevis.

Den siste kilden der virker mildest talt subjektiv. Jeg lurer på hva som gjør Nestles konkurrenter så mye bedre? Med mindre jeg vet at alternativet er bedre enn markedslederen per i dag (lite trolig, hvis det er snakk om globale, markedsledende firmaer) gidder jeg ikke boikotte, særlig ikke ettersom jeg har røtter i et land der dårlig barnemat er big business og småbarn blir forgiftet av dårlig, lokal mat og mme hvert år.

Anonymous poster hash: 13eca...8b4

• Liker 2
Skrevet

Nestle boikotten er  tullete. Den siste linken din viser at du ikke aner hva kildekritikk er og at du tror på all propaganda som serveres deg. 

Skrevet

http://www.nestle.no/csv

Åja. Ja siden Nestlé sier det selv må det jo være sant :ironi:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Slutt å tro på konspirasjonsteorier fra internett. Nestlé topper mange bærekraftsrankinger og etiske rankinger. De fleste selskaper mye verre enn Nestlé.

Største eier i Nestlé er faktisk Norge gjennom oljefondet. Oljefondet styres etter nokså strenge etiske regler. De ville ikke hatt Nestlé som sin største investering om Nestlé var en etikk- og miljøversting.

Endret av Musicman
Skrevet

Slutt å tro på konspirasjonsteorier fra internett. Nestlé topper mange bærekraftsrankinger og etiske rankinger. De fleste selskaper mye verre enn Nestlé.

Største eier i Nestlé er faktisk Norge gjennom oljefondet. Oljefondet styres etter nokså strenge etiske regler. De ville ikke hatt Nestlé som sin største investering om Nestlé var en etikk- og miljøversting.

Jeg spurte etter selskaper som styres av nestle, ikke andre personers meninger om saken. Kan dere ikke bare holde kjeft?

Hvilke konspirasjonsteorier snakker du om? At representanter fra nestle selv sier at rent vann ikke er en menneskerettighet?

• Liker 2
Skrevet

Jeg spurte etter selskaper som styres av nestle, ikke andre personers meninger om saken. Kan dere ikke bare holde kjeft?

Hvilke konspirasjonsteorier snakker du om? At representanter fra nestle selv sier at rent vann ikke er en menneskerettighet?

Nei, jeg holder ikke kjeft når andre skal fare rundt med vås internett. En sannhet er sann uansett hva jeg eller du måtte mene om den.

Vi har ikke gratis vann i springen i Norge heller. Disse dokumentarene presenterer en fullstendig forkvaklet versjon av virkeligheten.

Sannheten er at Nestlé er blant de beste selskapene i verden på etikk, miljø og bærekraft. Det er noe av grunnen til at oljefondet har selskapet som sin største investering.

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg holder ikke kjeft når andre skal fare rundt med vås internett. En sannhet er sann uansett hva jeg eller du måtte mene om den.

Vi har ikke gratis vann i springen i Norge heller. Disse dokumentarene presenterer en fullstendig forkvaklet versjon av virkeligheten.

Sannheten er at Nestlé er blant de beste selskapene i verden på etikk, miljø og bærekraft. Det er noe av grunnen til at oljefondet har selskapet som sin største investering.

Dine og ab sine innlegg er rapportert for avsporing, da jeg har all rett til å boikotte nestlé for den grunnen jeg ønsker. Det er presisert i hi at jeg ønsker navn på selskap, det står ikke et ord om diskusjon ang temaet. Ha en fin og "kobspirasjonsfri" dag!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...