Gå til innhold

Fy flate! Virkningene av et karbohydratbasert kosthold! På min kropp i alle fall..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge spist lavkarbo, og trives i grunn med det. Men nå siste 3-4ukene har det av forskjellige grunner blitt til at jeg har spist "normalt". Dvs brød, kornblandinger, poteter, ris og litt snop her og der. Altså ikke noe overdrevet spising, men det som på norsk kalles et normalt kosthold..

Det som har skjedd er:

-Jeg har hodebunnen full av kløende sår. (Dette har jeg erfaring med fra tidligere også. Men det forsvinner etter et par uker på lavkarbo)

-Jeg merker tilbakefall til en tidligere sf. Disse tankene er helt borte når jeg spiser lavkarbo.

-Jeg klarer ikke å konsentrere meg om skolearbeidet mitt. Tar opp noen fag fra vgs via voksenopplæringen. Jeg trives vanligvis kjempegodt med lekser, men nå henger ikke hodet med.

-Jeg har ingen energi. Skulle bruke fridagen idag til å lese til en prøve, og få ryddet mens ungene var på skole. Jeg sovnet på sofaen.

-Tolmodigheten min er ikke-eksisterende. Lunta er så kort at det skal ingenting til for å irritere meg. Dette har vel en sammenheng med energinivået da..

-En murrende hodepine hele tiden. Ikke vondt, men sånn irriterende.

-Konstant fysen på et eller annet.

Nå er det virkelig tilbake til lavkarbokostholdet!

Men det er så innmari irriterende å alltid skal måtte forklare seg om hvorfor man ikke spiser ditt og datt.

"Du trenger da ikke slanke deg du?"

Nei, jeg er 168cm og veier 63kg. Så jeg trenger ikke slanke meg, men jeg vil jo gjerne fungere i dagliglivet også! Ingen ser ut til å skjønne at noen har et annet kosthold av andre grunner enn å slanke seg..

Puh, måtte bare få det ut..

Anonymous poster hash: b9afd...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lenge spist lavkarbo, og trives i grunn med det. Men nå siste 3-4ukene har det av forskjellige grunner blitt til at jeg har spist "normalt". Dvs brød, kornblandinger, poteter, ris og litt snop her og der. Altså ikke noe overdrevet spising, men det som på norsk kalles et normalt kosthold..

Det som har skjedd er:

-Jeg har hodebunnen full av kløende sår. (Dette har jeg erfaring med fra tidligere også. Men det forsvinner etter et par uker på lavkarbo)

-Jeg merker tilbakefall til en tidligere sf. Disse tankene er helt borte når jeg spiser lavkarbo.

-Jeg klarer ikke å konsentrere meg om skolearbeidet mitt. Tar opp noen fag fra vgs via voksenopplæringen. Jeg trives vanligvis kjempegodt med lekser, men nå henger ikke hodet med.

-Jeg har ingen energi. Skulle bruke fridagen idag til å lese til en prøve, og få ryddet mens ungene var på skole. Jeg sovnet på sofaen.

-Tolmodigheten min er ikke-eksisterende. Lunta er så kort at det skal ingenting til for å irritere meg. Dette har vel en sammenheng med energinivået da..

-En murrende hodepine hele tiden. Ikke vondt, men sånn irriterende.

-Konstant fysen på et eller annet.

Nå er det virkelig tilbake til lavkarbokostholdet!

Men det er så innmari irriterende å alltid skal måtte forklare seg om hvorfor man ikke spiser ditt og datt.

"Du trenger da ikke slanke deg du?"

Nei, jeg er 168cm og veier 63kg. Så jeg trenger ikke slanke meg, men jeg vil jo gjerne fungere i dagliglivet også! Ingen ser ut til å skjønne at noen har et annet kosthold av andre grunner enn å slanke seg..

Puh, måtte bare få det ut..

Anonymous poster hash: b9afd...a49

Jeg har også eksem i hodebunnen som blir "aktivert" av sukker/karbohydrater. Skikkelig irriterende!

Ellers merker jeg også at jeg blir mindre fysen når jeg spiser lavkarbo/grovkarbo med nok fett.

Anonymous poster hash: 0d507...a06

Skrevet

Hva er "sf"?

Anonymous poster hash: e73a7...9f5
Skrevet

Hva er "sf"?

Anonymous poster hash: e73a7...9f5

Spiseforstyrrelser

Anonymous poster hash: cdc73...344

Skrevet

lurer på om jeg kan ha noe av det samme. Jeg har sluttet helt å fokusere på hva jeg spiser, altså, spiser gjerne det som er tilgjengelig eller det jeg har lyst på. Pga at jeg ikke har vektproblemer kunne jeg liksom slippe å tenke på hva jeg puttet i meg. Jeg har jo begynt å jobbe i kafe bransjen så mat er tilgjengelig hele tiden, og sukkersuget er større enn noen sinne tror jeg. jeg har konstant lyst på noe.. behov for å ha noe i munnen hele tiden. Helst søtt.
Blir liksom aldri lei av å spise. Konsentrasjon er borte ja.. særlig når det kommer til teori. 
Og ja, jeg får angst fordi jeg spise så mye.. går liksom bare og venter på den dagen jeg plutselig begynner å slite med vekta. og ikke faen om jeg skal opp i størrelser p klærne. 
Irriterende at kroppen er skapt sånn da. 

Anonymous poster hash: 6fb00...669

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...