Gå til innhold

Istedenfor chips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere istedenfor chips? Gjerne noe salt, men som ikke er så utrolig usunt!

Anonymous poster hash: 88f98...931

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser nøttemix uten salt, men det du kan jo kjøpe nøtter med tilsatt salt også. Ikke så lurt hvis du skal ned i vekt. Prøver å spise sunt jeg, og derfor spiser jeg nøtter istedenfor chips, men nøtter er jo veldig kaloririke, da :D

Anonymous poster hash: 52037...6c4
Skrevet

Du kan jo lage din egen chips? Søtpotetchips er visst veldig godt! Ellers liker jeg også kikerter ristet i ovn med pittelitt olje og masse godt krydder

• Liker 1
Skrevet

Liker grønnsaker med dip.

Skrevet

blåbær, bringebær. sukkererter , nøtter, av og til deler jeg opp gulerot og agurk og lager en sunnere dip enn de man får kjøpt...

Skrevet

Popcorn, gjerne med næringsgjær. Popper selv, da kan jeg velge hvor mye olje jeg vil ha. Popper ofte bare i mikroen (bruker ikke mikropopcorn, men vanlig popcorn, i en lukket boks). 

Bakte kikerter med grillkrydder, eller chili, eller salt og hvitløk. De må steke til de er sprø tvers igjennom. 

Nøtter. Gjerne pistasj. Det at de må skrelles gjør at jeg spiser mindre, siden det tar lengre tid å skrelle hver nøtt, og det ikke er så lett å hive innpå neve etter neve. I tillegg gjør synet av de tomme skallene at jeg ser hvor mye jeg har spist, og skammen hindrer meg i å ta helt av. 

Anonymous poster hash: 44089...440
  • Liker 1
Skrevet

Elsker jordbær! Noen ganger er det grønnsaker med dip som nevnt over tidligere :)

Fant oppskrifter på hjemmelagd salsa og guacamole eller hvordan det staves, hehe, synes det var ekstremt godt!

Skrevet

Hva spiser dere istedenfor chips? Gjerne noe salt, men som ikke er så utrolig usunt!

Anonymous poster hash: 88f98...931

Dersom du liker chips så ville nok jeg bare spist chips.

Altså: spiser du en 200 g pose med chips hver helg så er du selvsagt i trøbbel, men det er heldigvis ikke sånn at et sunt kosthold er definert av å droppe den største maxipakken de har for agurkskiver og gulrot med hummus på.

I stedet (dersom altså du er glad i chips) kjøper du bare inn den minipakken de har med 30-50 g i. Den var normal for ikke så mange år siden. Og en sånn en per helg kan du fint unne deg.

Sånn jevnt over: dersom du stadig har lyst på noe søtt, salt eller crispy så er det fordi normalmaten din (frokost, mellommat, middag) er kjedelig. Utfordre smaksløkene til middag (ha noe bløtt, noe crispy, noe sterkt, noe søtt og noe salt i måltidet) og jeg garanterer at mye av den "jeg har lyst på noe" følelsen forsvinner som dugg for sola.

Det finnes selvsagt en mengde halvgode erstatninger (selv om ingen av dem er helgode): min favoritt ville vært hjemmelaget ovnsbakt potetgull (skaff deg en mandolin, kapp løvtynne skiver av potet, blansjer og bak i ovn med olivenolje og salt. Bakdelen her er: tidkrevende! Det fine med tidkrevende er at du neppe spiser i hauger og dunger..)

Anonymous poster hash: ba98f...7c3

• Liker 2
Skrevet

Popcorn på helg

Ellers er grønnsaker med dip godt.

Jordbær og andre bær med lett kesam

Anonymous poster hash: 65faf...ae7
Skrevet

Popcorn er godt hvis det er salt du er sugen på:) Siden det veier så lite kan man spise litt mer.

Skrevet

Kale chips synes jeg er godt :) Helst med rosmarin+ Himalaya salt eller hvitløk.

• Liker 1
Skrevet

Grønnkålchips er kjempegodt, ja. Jeg pleier å ha chiliolje og salt på. :sikle:

Ellers: lompechips som jeg lager selv. Skjærer opp, pensler med olje på den ene siden og drysser ønsket krydder over. Med avokadodip.

Skrevet

Steker potetbåter i ovnen. (Uten olje)

Anonymous poster hash: 8a93f...184

Skrevet

Hummuschips

Cofresh_Hummus_Sea_Salt_Chips_45g73.png

Tror dog ikke de har sea salt i Norge, de har hvertfall tomat og basilikum - Trenger litt salt, men det fikser man bare selv. 

Gjest sapmi belovoubme
Skrevet

Grønnkål chips, er utrolig sunt og smaker nydelig! 😍

Skrevet

Popcorn :)

Anonymous poster hash: 36ffe...1fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...