Gå til innhold

Når mannen bare leverer barnet hos svigermor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann reiser mye i jobb - dette er stort sett fylleturer med leverandører. Kanskje 6-8 ganger i året fra torsdag til søndag.

Som en motytelse for at han skal få være med på dette har jeg to frihelger i året hvor jeg drar på spa med en god venninne.

Avtalen har vært at han skal være hjemme med datteren hele helgen, og ta ansvar for henne. For at han skal få kjenne litt på det å ha ansvaret alene han også.

Dette har vært fra barnet var 7 mnd og nå er hun 2 1/2. Men hver eneste gang kjører han henne til foreldrene sine og drar på besøk til kamerater isteden. Han synes nemlig helgen blir lang... Så da er det jo bedre med både barnefri og konefri hele helgen.

Har tatt det opp gjentatte ganger, men det blir aldri bedring.

Har sagt til han nå at hvis han reiser på den planlagte jobbfylla neste helg, så må han finne seg et annet sted å bo når han er tilbake.

Nå er det nok! Han har mast før jeg ble gravid om hvor likt ansvaret vårt skulle være, og at jeg fortjente like mye helgefri som han osv. Så da mener jeg at jeg kan forvente litt mer voksen oppførsel av en mann på 35 år. Eller hva synes dere?

Anonymous poster hash: 7aff6...b53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som mann kjenner jeg igjen mønsteret. Du har blitt lurt og du vil fortsette å bli manipulert så lenge du ikke setter grenser som har konsekvenser. Lykke til med skilsmissen!

Anonymous poster hash: 64c0f...8e2
  • Liker 5
Skrevet

For en dott! Selvfølgelig skal han ta ansvar og være alene med deres barn den helgen du er borte. Sett hardt mot hardt, gi han et ultimatum

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor lage et stort nummer av det? Du får jo dratt på tur uansett? Det er hans tap å ikke tilbringe tid med datteren deres.

Mener du virkelig at dette er en skilsmissegrunn?

Anonymous poster hash: 48bbb...4c9

• Liker 7
Skrevet

Det handler vel om at datteren mister tid med far samtidig som far fraskriver seg ansvar og gjør som han vil enda noen ekstra helger. Jeg hadde blitt rimelig forbanna vet jeg.

• Liker 26
Skrevet

Det handler vel om at datteren mister tid med far samtidig som far fraskriver seg ansvar og gjør som han vil enda noen ekstra helger. Jeg hadde blitt rimelig forbanna vet jeg.

Blir det bedre ved skilsmisse?

• Liker 4
Skrevet

Kanskje barnet har det bedre hos bestemor, når mannen er som han er? Virker ikke som han er spesielt engasjert i barnet, og heller ikke særlig interessert i å bruke tid sammen med det. Når han er sånn som 35-åring, kommer ikke dette til å endre seg før han blir så gammel at han ikke orker å feste så mye, det kan du være sikker på.

Hvordan tror du en eventuell 50/50 ordning kommer til å fungere med han hvis dere skilles?

Skrevet

Jeg er litt todelt, du får jo dratt på tur og jenta får styrket sitt forhold med besteforeldre som er helt fantastisk. Samtidig er mannen din litt unnvikende og ikke minst lat for å ta sin del av familielivet.

Jeg drømmer om Spahelger eller helger borte men har dessverre ikke mulighet til det så synes du skal kose deg jeg også får mannen din bare dra på kurshelg på fylla å ha dårlig samvittighet når han er tilbake.

Du kan alltids kjøre datteren din til svigermor når han er borte også.

• Liker 3
Skrevet

Blir det bedre ved skilsmisse?

Nei, mest sannsynlig vil han levere datteren enda oftere hos svigers. Det må likevel være lov å kreve at mannen tar ansvar.

• Liker 2
Skrevet

Du får ta med svigermor på spa, så ryker planen hans ;)

Anonymous poster hash: 4f04d...2a0
  • Liker 37
Skrevet

Kanskje barnet har det bedre hos bestemor, når mannen er som han er? Virker ikke som han er spesielt engasjert i barnet, og heller ikke særlig interessert i å bruke tid sammen med det. Når han er sånn som 35-åring, kommer ikke dette til å endre seg før han blir så gammel at han ikke orker å feste så mye, det kan du være sikker på.

Hvordan tror du en eventuell 50/50 ordning kommer til å fungere med han hvis dere skilles?

Man går da naturligvis ikke for 50/50 med et sånt utgangspunkt.

Anonymous poster hash: 6f88b...437

• Liker 6
Skrevet

Du vet jo ikke hva mannen tenker om det. Det er (dessverre) ikke bare den ene parten som bestemmer dette.

Skrevet

Nei, vel. Hvordan skal man unngå det, hvis mannen insisterer? Det er ingen automatikk i at man får f.eks 80/20 eller 90/10, for den del. 50/50 er mest vanlig, og veldig mange må gå med på det, selv om det ikke er mest gunstig for barnet.

Skrevet

Tenker du skilsmisse bare på grunnlag av dette?

Skrevet

Ts her!

Han er egentlig flink med datteren. Men samtidig må han lære seg at å bryte den avtalen vi hadde, det får konsekvenser.

Det har moren hans nemlig glemt å lære han.

Det var han som hadde mest lyst på barn, og nærmest overtalte meg. Men det at vi skulle være likeverdige i dagliglivet var vel det som gjorde at jeg ble med på dette.

Vil selvfølgelig ikke vært datteren min foruten nå.

Å sette hardt mot hardt pleier å virke på han, sannsynligvis fungerer denne wake up callen også.

Måtte bare sjekke litt her om jeg var totalt urimelig ....

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hvorfor lage et stort nummer av det? Du får jo dratt på tur uansett? Det er hans tap å ikke tilbringe tid med datteren deres.

Det er da like mye datterens deres sitt tap også! 

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Du får ta med svigermor på spa, så ryker planen hans ;)

Anonymous poster hash: 4f04d...2a0

Tommel opp for denne!  :tommelsmil:

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Ts her!

Måtte bare sjekke litt her om jeg var totalt urimelig ....

Du er ikke urimelig. Han burde blitt voksen for lenge siden. Men dere bør nok heller vurdere samtaleterapi sammen med en terapeut før dere skiller dere synes jeg. Men absolutt flott at du setter hardt mot hardt nå for å få han til å forstå ting!

Skrevet

Deler dere ansvaret for hus og familie likt i hverdagen ellers? (Når han er hjemme, selvfølgelig.) Noe annet ville jeg sett på som et stort problem. At datteren deres får to ekstra helger med bestemor hadde jeg ikke brydd meg om. Og i alle fall ingen grunn til skilsmisse.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner deg godt,ts. Min mann er nokså lik din. Reiser mye, og kan fint finne på å 'dumpe' barnet hos svigermor fordi han kjeder seg og heller vil gjøre noe annet. Jeg synes det er trist og helt feil. Ikke feil at barn og besteforeldre får et nært og fint forhold, men at en forelder unndrar seg ansvar på den måten. Nå er ikke vår bany så stor at han sover borte enda, men jeg er ganske sikker på at det hadde blitt ei natt hos svigers hvis jeg reiste bort en helg. Derfor holder jeg meg hjemme, for jeg synes babyen er for liten til å være uten minst en av foreldrene enda.. håper du får noen gode råd som jeg kan ta med meg.

Anonymous poster hash: 66912...393

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...