Gå til innhold

Hjelp, tåneglene mine!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å løpe, og har fulgt et program som har sikret en passelig progresjon, jeg har unngått skader og alt har vært tipp topp! Med unntak av en ting: selv om jeg ikke føler at skoene er for små så har jeg endt opp med flere blånegler. Ikke på stortåen, som hadde vært mer logisk, men... Varierer mellom ulike sko, men et par av neglene kommer nok til å falle av snart :(

Er dette noe som kommer til å bli bedre eller er det et tegn på at jeg bør finne en annen aktivitet? Noen som har opplevd det samme?

Anonymous poster hash: 133ce...e36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre med sko som er bitte litt for store, enn litt for små. Når du løper, spesielt nedover, vil tærene til tider bli trykket hardt fremover i skoen. Da må du ha mer å gå på enn med en vanlig spasersko. 

Kjøp deg sko 0,5-1 nr større, og snør dem godt igjen, så de sitter godt i ankelen. Da får tærene plass, og den gode snøringen sørger for at du ikke tanger fremi skoen. 

Jeg bruker til vanlig 38 i sko, men i både løpesko og fjellsko går jeg alltid for 39. 

Anonymous poster hash: 60f86...3e0
Skrevet

Jeg har begynt å løpe, og har fulgt et program som har sikret en passelig progresjon, jeg har unngått skader og alt har vært tipp topp! Med unntak av en ting: selv om jeg ikke føler at skoene er for små så har jeg endt opp med flere blånegler. Ikke på stortåen, som hadde vært mer logisk, men... Varierer mellom ulike sko, men et par av neglene kommer nok til å falle av snart :(

Er dette noe som kommer til å bli bedre eller er det et tegn på at jeg bør finne en annen aktivitet? Noen som har opplevd det samme?

Anonymous poster hash: 133ce...e36

Kanskje det er neglesopp?

Anonymous poster hash: 2de89...494

Skrevet

Kanskje det er neglesopp? Anonymous poster hash: 2de89...494

Nrglsopp gir ikke blå forslåtte tær, men brunlig fargede, fortykkede negler.

Få en lege til å se på tærne så du ikke får varige skader.

Anonymous poster hash: a6ee1...52d

Skrevet

Pass på at du knyter skoene stramt nok, så ikke føttene beveger seg så mye inni skoene når du løper :)

Anonymous poster hash: eac47...edb
Skrevet

Nrglsopp gir ikke blå forslåtte tær, men brunlig fargede, fortykkede negler.

Få en lege til å se på tærne så du ikke får varige skader.

Anonymous poster hash: a6ee1...52d

Feil. Det er riktig at det ikke gir forslåtte tær, men noen ganger blir tærne blå og faller av.

Anonymous poster hash: 2de89...494

Skrevet

Feil. Det er riktig at det ikke gir forslåtte tær, men noen ganger blir tærne blå og faller av. Anonymous poster hash: 2de89...494

Tærne faller da vel ikke av! Vrøvl og tull!

Anonymous poster hash: 3b0a8...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...