AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Nå i det siste har katten vår begynt å 'fange' armen min og bite meg når vi koser. Ho kan komme til meg for kos, og likevel gjøre det. Ho biter ikke hardt, men det er ubehagelig. Jeg passer på å ikke kose ho på magen eller rompa, og jeg holder ikke i ho (lest at dette kan skje hvis de føler seg 'fanget' når man koser). Er det noen med kunnskap om katte adferd som vet noe om hvorfor dette skjer? Ho er mindre ute nå enn tidligere (ho vil ikke ut så mye når det er dårlig vær), så ho har nok mer energi enn før. Ho er 7 år ca. Anonymous poster hash: 7c747...aa2
Tvist Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Høres ut som hun koser litt og så vil leke litt med armen din. Eller oppfatter du det som aggressiv biting?
Kontormus Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Det gjorde pus her for 5 min siden. Da ville hun leke og herje litt.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Det er mulig ho bare vil leke ja, men ho leker aldri så har egentlig ikke tenkt på det som et alternativ Kjøpte masse leker ho aldri har brydd seg om, får kanskje prøve å finne de frem igjen Anonymous poster hash: 7c747...aa2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Akkurat sånn gjør katten vår også. Jeg har tenkt at han begynner å bli litt gammel og gretten.. Han kan selv komme for kos også plutselig biter han armen min- legger øra bakover og sparker med beina... Akkurat som at nå er det nok kos! Litt irriterende for han kan jo bare gå istedet for å sette tenna i armen vår- men det er som du sier ikke vondt men fryktelig ubehagelig 😊Anonymous poster hash: eac0a...c14
Auri Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 Tips, ikke alle katter liker/får til å leke på egenhånd. Lag/kjøp leker som du kan leke med henne, det er gjerne mer interessant En bit hyssing med matpapir knyttet fast som du drar etter deg kan være det mest spennende i hele verden.
Aurora M. Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Det kan lønne seg å være litt bevisst på om det skjer når du berører henne på spesielle steder på kroppen, siden det kan bety at hun har vondt et sted. Generelt bør en være litt obs når en merker adferdsendringer hos så voksne katter. Men forhåpentligvis er hun bare leken og kanskje lettere frustrert fordi hun har overskudd av energi for tiden. Det er ikke alltid de vet helt selv hva de vil heller. De kan komme for kos, så finner de ut at det var egentlig ikke det de ville, men heller herje litt. Kjenner til den der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå