AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #1 Del Skrevet 25. september 2015 Anonymous poster hash: e47b7...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #2 Del Skrevet 25. september 2015 Det er en kjempe bra diett! Jeg har gått på denne i snart 4 måneder og har gått ned 7 kg I starten vil du være veldig sulten åp fastedagene, men det blir bedre etterspm kroppen vender seg til dette. Start gjerne dietten med suppe lignende føde, så ikke starten blir så hard. Det som er så bra med denne dietten er at det kun er fettet som blir borte. Kroppen går altså ikek i dvalemodus. Jeg har gått på denne tidligere, og jeg ble ikke smellfeit etter jeg slutta med den Gikk opp 2 kg da, men jeg hadde gått ned 8 kg Hva du spiser på fastedagene kan du velge helt selv, så lenge du holder seg under 500 kalorier. Jeg bruker egentlig å faste helt to dager i uken, a det er mye mer effektivt Dietten er veldig fin å bruke siden du motiverer deg selv videre hele tiden. Etter en fastedag blir du på en måte litt psyket ut, men du holder ut siden du vet at du kan spise normalt dagen etter, og man overspiser ikke fordi man faktisk la i mye arbeid Spør gjerne hvis du lurer på noe mer ) Anonymous poster hash: 987ea...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #3 Del Skrevet 25. september 2015 Det er en kjempe bra diett! Jeg har gått på denne i snart 4 måneder og har gått ned 7 kg I starten vil du være veldig sulten åp fastedagene, men det blir bedre etterspm kroppen vender seg til dette. Start gjerne dietten med suppe lignende føde, så ikke starten blir så hard. Det som er så bra med denne dietten er at det kun er fettet som blir borte. Kroppen går altså ikek i dvalemodus. Jeg har gått på denne tidligere, og jeg ble ikke smellfeit etter jeg slutta med den Gikk opp 2 kg da, men jeg hadde gått ned 8 kg Hva du spiser på fastedagene kan du velge helt selv, så lenge du holder seg under 500 kalorier. Jeg bruker egentlig å faste helt to dager i uken, a det er mye mer effektivt Dietten er veldig fin å bruke siden du motiverer deg selv videre hele tiden. Etter en fastedag blir du på en måte litt psyket ut, men du holder ut siden du vet at du kan spise normalt dagen etter, og man overspiser ikke fordi man faktisk la i mye arbeid Spør gjerne hvis du lurer på noe mer )Anonymous poster hash: 987ea...9d2 Takk for fint svar :-) Har spurt om dette før, men dette svaret var flott. Kan du si noe om hva du spiste på vanlige dager, og hva du spiste på 500kcal-dager? Jeg har barn, men tenker å legge suppe og torsk til de dagene (middag) jeg "faster".Anonymous poster hash: e47b7...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #4 Del Skrevet 25. september 2015 Takk for fint svar :-) Har spurt om dette før, men dette svaret var flott. Kan du si noe om hva du spiste på vanlige dager, og hva du spiste på 500kcal-dager? Jeg har barn, men tenker å legge suppe og torsk til de dagene (middag) jeg "faster".Anonymous poster hash: e47b7...b17 Ps. Jeg skal bare ta av 5-6 kg, for å komme i trivselsvekt. var du innenfor normalvektig når du startet?Anonymous poster hash: e47b7...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #5 Del Skrevet 25. september 2015 Og et spørsmål til... Hehe. Jeg trener ikke mye (men har som sagt to barn under tre år, så litt vanlig mosjon blir det ). Trener du i tillegg? Men ikke på fastedagene?Anonymous poster hash: e47b7...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #6 Del Skrevet 25. september 2015 Du skal spise normalt de dagene du ikke faster. Anonymous poster hash: b1852...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #7 Del Skrevet 25. september 2015 Takk for fint svar :-) Har spurt om dette før, men dette svaret var flott. Kan du si noe om hva du spiste på vanlige dager, og hva du spiste på 500kcal-dager? Jeg har barn, men tenker å legge suppe og torsk til de dagene (middag) jeg "faster".Anonymous poster hash: e47b7...b17 Hei igjen På de vanlige dagene mine spiser jeg helt normalt. Normalt for meg er et par skiver til frokost, et par til lunsj og alt mulig egentlig til middag. Kveldsmat spiser jeg om jeg har vært veldig aktive eller trent. Pass på å spise mye mat med karbohydrater, særlig til middag da det holder deg mye lengre mett. Jeg passer alltid på å ha poteter til maten. På fastedagene er det viktig å drikke nok. Jeg drikker mye brun zero siden jeg synes denne er så god, hehe. For meg passer det best å spare kaloriene mine til middagen. Det finnes mange sunne middager til under 500 kalorier, og som jeg sa hjelper det mye om du kombinerer med poteter Da har jeg noe å se fram til. Om morgenen unner jeg meg som regel en kaffe med litt melk, og drikker pepsi max gjennom hele dagen. Det hjelper mer enn du tror Anonymous poster hash: 987ea...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #8 Del Skrevet 25. september 2015 Hei igjen På de vanlige dagene mine spiser jeg helt normalt. Normalt for meg er et par skiver til frokost, et par til lunsj og alt mulig egentlig til middag. Kveldsmat spiser jeg om jeg har vært veldig aktive eller trent. Pass på å spise mye mat med karbohydrater, særlig til middag da det holder deg mye lengre mett. Jeg passer alltid på å ha poteter til maten. På fastedagene er det viktig å drikke nok. Jeg drikker mye brun zero siden jeg synes denne er så god, hehe. For meg passer det best å spare kaloriene mine til middagen. Det finnes mange sunne middager til under 500 kalorier, og som jeg sa hjelper det mye om du kombinerer med poteter Da har jeg noe å se fram til. Om morgenen unner jeg meg som regel en kaffe med litt melk, og drikker pepsi max gjennom hele dagen. Det hjelper mer enn du tror Anonymous poster hash: 987ea...9d2 Ja, suppe kan du gjerne lage til deg og barna dine. Du kan jo ha egg ved siden av som barna kan spise i tillegg slik at det blir riktig for alle Anonymous poster hash: 987ea...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #9 Del Skrevet 25. september 2015 Og et spørsmål til... Hehe. Jeg trener ikke mye (men har som sagt to barn under tre år, så litt vanlig mosjon blir det ). Trener du i tillegg? Men ikke på fastedagene?Anonymous poster hash: e47b7...b17 Hei. Jeg trener ikke på fastedagene, men jeg er veldig mye aktiv i hverdagen sånn generelt sett Du kan godt trene, men du går jo faktisk endel i underskudd uansett så jeg vil ikke si det er nødvendig. Men hvis du er glad i å trene så for all del gjør det. Hvis du jogger en tre kvarter hver dag, kan du egentlig regne med å gå ned litt under en kg i uken Anonymous poster hash: 987ea...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #10 Del Skrevet 25. september 2015 Takk for fint svar :-) Har spurt om dette før, men dette svaret var flott. Kan du si noe om hva du spiste på vanlige dager, og hva du spiste på 500kcal-dager? Jeg har barn, men tenker å legge suppe og torsk til de dagene (middag) jeg "faster".Anonymous poster hash: e47b7...b17 Jeg vil legge til at jeg faktisk har blitt mye mer sterkere i kroppen.Tror at muskelprosenten min har blitt høyere uten faktisk å trene. Etter dager hvor jeg skeier ut, opplever jeg dagen etter at jeg er mye sterkere i kroppen, og igjen dette er jo veldig bra for forbrenningen videre Anonymous poster hash: 987ea...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #11 Del Skrevet 25. september 2015 Jeg har gått på 5:2 i ett år, går nå på 6:1 for å vedlikeholde. Var innenfor normalvektig ved start, men hadde ihvertfall 10 kg for mye. Gikk ned 8 kg det første halvåret, gikk ned 4 kg til det neste halvåret. Gikk da over til 6:1 og har gått opp et par kg med vilje fordi jeg syntes jeg ble litt mager. Fastedagene har gått veldig greit for meg, har ofte lagt de til dager jeg vet det skjer mye sånn at jeg ikke rekker å tenke så mye på mat. Drikker masse vann, litt kaffe og te og kanskje en sukkerfri brus noen dager. Spiser middag og kveldsmat, ikke noe på formiddagen. Jeg har også to barn og mann hjemme, og har derfor laget mat som både jeg og de andre kan spise bare jeg legger til litt ekstra til dem. Lager som regel etter oppskrift fra 5:2-kokebøker, er masse god mat å lage og det gjør at jeg ikke går lei. Hjemmelaget tomatsuppe, retter med kylling eller kalkun og grønt til er populært. Varierer mye, og ungene er fornøyde! Er opptatt av at maten på fastedager skal være sunn også, ikke bare kalorifattig. Epler, gulrøtter og 90 kcal-gresk yoghurt er bra kveldsmat. Jeg har ikke slitt med hodepine eller slapphet på fastedager, så jeg har bare høstet goder :-). Jeg trener 2-3 ganger i uka, og kan også trene på fastedager om jeg legger treningen til morgenen. Utover dagen er det umulig for meg å trene på fastedagene ;-). De andre dagene i uka spiser jeg helt normalt, og spiser godis og god mat og drikker gjerne litt vin i helgen.Anonymous poster hash: d2ceb...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #12 Del Skrevet 27. september 2015 Tusen takk for svar! I morgen blir min første fastedag... Wæææ.Anonymous poster hash: e47b7...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #13 Del Skrevet 2. oktober 2015 Hei, Startet på denne dietten i februar. Gikk ned 6,3 kg på 3 måneder. Tok pause fra det i sommer, har ikke gått opp i vekt igjen. (faktisk gådd litt mer ned.) Slet selv med veldig sultfølelse i starten, da jeg var vant til å spise hver 3. time. Men kan nå ende opp med å glemme å spise ;-) Skal begynne på 5:2 igjen på mandag etter pause siden sommerferien. Har den siste tiden spist etter periodisk faste (spiser mellom 11:30-20:00), og synes det fungerer greitt. Har holdt meg rimelig vektstabil, men gådd ned et par kilo siden ferien. Har hatt litt overgang med ny jobb, flyttet hjem til foreldrene mine osv. Så de har ikke vært helt begeistret for fastingen. Men, på mandag kjører jeg igang igjen :-) Skulle så gjerne gådd ned noen kilo/cm til. Hvordan gikk første dag? Anonymous poster hash: c76a1...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #14 Del Skrevet 2. oktober 2015 Jeg er også veldig fornøyd med 5:2, det er det eneste opplegget som har funket for meg, men husk at det ikke passer for alle! En del fikser ikke å ligge på 500 kcal to dager i uka, de blir uvel, svimmel får hodepine osv, og da skal de heller ikke presse seg til å gjøre det, men finne en annen metode. For meg funker det kjempefint, jeg har faktisk mer energi enn vanlig på fastedagene. Anonymous poster hash: b1852...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #15 Del Skrevet 3. oktober 2015 Hei igjen :-) Det gikk ikke veldig bra... Kom på 900 kcal min første dag, og 600 kcal andre dag. Men jeg prøver igjen mandag og torsdag neste uke, med enda litt bedre viljestyrke. Kjenner at jeg kan få det til, men føler det krever litt "øving", ifht når jeg skal legge måltidet/ene på dagen.Anonymous poster hash: e47b7...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peekaboo Skrevet 4. oktober 2015 #16 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg følger "eat stop eat" nå, har gått ned litt over fire kilo siden jeg begynte siste uka i august. Det passer meg mye bedre å faste helt i 24 timer og fortsette på vanlig måltidsrytme enn å fordele kaloriene utover hele dagen, og jeg blir mye mer sulten resten av dagen etter mat, så jeg faster fra kveld til kveld. Når jeg bryter fasten spiser jeg bare et normalt kveldsmåltid, uten å telle en eneste kalori. Noen dager er vanskeligere enn andre, men det har likevel gått overraskende lett så langt! Jeg merker også godt at kostholdet ellers har blitt bedre fordi jeg ikke vil ødelegge for fasten, så det hjelper selvsagt også på vekta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #17 Del Skrevet 5. oktober 2015 Jeg følger "eat stop eat" nå, har gått ned litt over fire kilo siden jeg begynte siste uka i august. Det passer meg mye bedre å faste helt i 24 timer og fortsette på vanlig måltidsrytme enn å fordele kaloriene utover hele dagen, og jeg blir mye mer sulten resten av dagen etter mat, så jeg faster fra kveld til kveld. Når jeg bryter fasten spiser jeg bare et normalt kveldsmåltid, uten å telle en eneste kalori. Noen dager er vanskeligere enn andre, men det har likevel gått overraskende lett så langt! Jeg merker også godt at kostholdet ellers har blitt bedre fordi jeg ikke vil ødelegge for fasten, så det hjelper selvsagt også på vekta! Wow! 4 kg! Du er flink I dag klarte jeg å holde meg til 500 kcal, så er formøyd med det. Spiste middag (det eneste måltidet vi alle spiser sammen). Er det noen som vil dele litt mer om før-vekt/ vektnedgang ifht 5:2?Anonymous poster hash: e47b7...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå