Batteri Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 (endret) Hvorfor gjør noen foreldre dette? Mener selvfølgelig "like" klær - ikke samme klær. Endret 25. september 2015 av Batteri 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Det er ødeleggende for tvillingene, tvillinger som er kommet i barnehagen og eldre burde aldri kles i samme klær vedmindre dette er noe de selv spesifikt ønsker. Anonymous poster hash: b6306...5fa 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Sikkert fordi det er enkelt. Helt greit når de er små, av praktiske grunner. Men her om dagen så jeg to tenåringsgutter som sikkert nærmer seg 18 kledd helt likt. Da begynner det å bli merkelig. Anonymous poster hash: a93be...8f5 3
SiMa Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Hvilken tvilling skal få det fineste og hvilken skal få det nest fineste antrekket? 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 Ikke vet jeg, det er vel bare noe som henger i fra "gammelt av". Jeg kjenner ei med tvillinger som har valgt å la dem gå i forskjellige klasser på skolen, de har aldri like klær, og de driver med ulike fritidsaktiviteter. De er veldig forskjellige, og foreldrene er bevisste på det. Også kjenner jeg ei med tre barn på 5, 7 og 10 år, som alltid kler dem likt. Er det rart også? Anonymous poster hash: 26758...026 1
SiMa Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Sikkert fordi det er enkelt. Helt greit når de er små, av praktiske grunner. Men her om dagen så jeg to tenåringsgutter som sikkert nærmer seg 18 kledd helt likt. Da begynner det å bli merkelig. Anonymous poster hash: a93be...8f5 Da håper jeg virkelig det er noe de selv har valgt. 1
Wesla Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 Vi har toeggede gutter og de er så og si aldri likt kledd, de er to forskjellige størrelser og så arver vi også mye klær. Jeg tar på de det som er rent og tenker ikke så mye mer over det. Tipper eneggede oftere er likt kledd. Til jul ol. har de ofte hatt like klær og ulike farger. Dette er noe jeg tenker minimalt over i det daglige :D 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 Kanskje fordi de ønsker det selv? Jeg har to tette jenter, og de vil gjerne gå kledd likt. Det blir ofte mye bråk rundt påkledning, og de bestemmer det meste selv. Hvis jeg kjøper klær til dem, kjøper jeg ofte likt, da er de mest fornøyd, og vi slipper krangling om hva som er finest. Anonymous poster hash: e2e62...55a 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #10 Skrevet 25. september 2015 Hvilken tvilling skal få det fineste og hvilken skal få det nest fineste antrekket? Hæ? Mine tvillinger går stort sett helt ulikt kledd, men antrekkene er da like fine fordet. Er ikke sånn at hvis den ene har på tights og pen tunika må den andre ha på sliten joggedress (med mindre det er hva de velger selv da så klart). De ble kledd nesten likt når de var babyer, men det blir jo stort sett alle babyer, med body og strømpebukse som oftest. Anonymous poster hash: 9549f...e7a 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 Sikkert fordi det er enkelt. Helt greit når de er små, av praktiske grunner.Men her om dagen så jeg to tenåringsgutter som sikkert nærmer seg 18 kledd helt likt. Da begynner det å bli merkelig. Anonymous poster hash: a93be...8f5 Hoirfor er det mest praktisk med dobbelt opp av alt tøy? Mer upraktisk spør du meg men..Anonymous poster hash: fb01d...9fe 5
Florence Skrevet 25. september 2015 #12 Skrevet 25. september 2015 Hvilken tvilling skal få det fineste og hvilken skal få det nest fineste antrekket? Det er da ikke snakk om finest vs nest finest. Ulike klær behøver ikke å bety fint vs stygg.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #13 Skrevet 25. september 2015 Det er da ikke snakk om finest vs nest finest. Ulike klær behøver ikke å bety fint vs stygg. Forklar det til jentene mine, da vel. De rangerer uansett. Er det en forskjell, er noe finest. Det gjelder forøvrig leker og blader også. Anonymous poster hash: e2e62...55a 5
Florence Skrevet 25. september 2015 #14 Skrevet 25. september 2015 Forklar det til jentene mine, da vel. De rangerer uansett. Er det en forskjell, er noe finest. Det gjelder forøvrig leker og blader også. Anonymous poster hash: e2e62...55a Da er de store nok til å bestemme litt selv. Vil de ha på seg like klær så er jo det greit nok. 1
Gjest SykkelJenny Skrevet 25. september 2015 #15 Skrevet 25. september 2015 (endret) Min søster og jeg hadde mye like klær i oppveksten - noen ganger med forskjellig farge - men det hendte også at vi hadde like farger og. Og vi er ikke tvillinger. Ser ikke problem med at foreldrene kler søsken likt. Det endrer seg når de vokser til og velger selv. Endret 25. september 2015 av SykkelJenny
Cashbah Skrevet 25. september 2015 #16 Skrevet 25. september 2015 Jeg synes det er utrolig søtt når tvillinger har på seg samme klær. Det blir litt mer broderlig/søsterlig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #17 Skrevet 25. september 2015 Det er praktisk, enklest og har ingenting med at det er "søtt" å gjøre. Foreldre med barn i ulik alder kjøper og kler ofte barna likt, ingen henger seg opp i det. Jenteklær er ofte enten rosa eller lilla. Se på Janusull, rosa og lilla, blått eller rødt. Noe lyseblått. Å gå i to ulike butikker for å bevisst kjøpe ulike klær tar tid. Å skulle vaske to mawkiner fordi fargene kræsjer og ikke kan vaskes sammen er upraktisk og uøkonomisk. Kler du to jenter i rødt/blått, blir den blåkledde automatisk tatt for å være gutt når de er blant fremmede. Det er ikke greit for noen av barna. Spørsmålet er, som så mye på kg, noe man først finner svaret på når man selv står i situasjonen. Du skal og kle på fire sko, to luer, to dresser og huske på hvem som skal ha på hva. Bodyer, strømpebukser og annet innetøy blir bare brukt en dag eller mindre så det er bare av og på - og vask klær. Anonymous poster hash: b92c4...1e7 5
SiMa Skrevet 25. september 2015 #18 Skrevet 25. september 2015 Hæ? Mine tvillinger går stort sett helt ulikt kledd, men antrekkene er da like fine fordet. Er ikke sånn at hvis den ene har på tights og pen tunika må den andre ha på sliten joggedress (med mindre det er hva de velger selv da så klart). De ble kledd nesten likt når de var babyer, men det blir jo stort sett alle babyer, med body og strømpebukse som oftest.Anonymous poster hash: 9549f...e7a Det er da ikke snakk om finest vs nest finest. Ulike klær behøver ikke å bety fint vs stygg. Jeg tok utgangspunkt i meg selv, og hvordan det er når jeg handler klær. I sommer kjøpte jeg for eksempel en kjole, og valgte selvfølgelig den jeg syntes var finest. Skulle jeg gjort det samme med tvillingjenter måtte de enten fått lik kjole, eller en av dem måtte fått den nest fineste kjolen. (Må legge til at jeg lette lenge før jeg fant en kjole jeg likte godt nok til å kjøpe.) Når barna blir større og har egne meninger kan det bli lettere, da kan de selv velge farge på bukse trykk på genser. (Men da blir jo problemet hvis begge liker det samme, men de ikke vil ha like klær.) 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #19 Skrevet 25. september 2015 Jeg har toeggede gutter. Som babyer hadde ofte på seg like klær. Nå har de sjelden det. Men yttertøy, sko ol blir ofte likt eller i kun forskjellige farger. Ofte fordi de vil det selv eller fordi butikken ikke har annet enn en type jakke ol. Anonymous poster hash: 32ca9...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå