Leo Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Jeg skal kjøpe inn drikkevarer til en lunsj (Tapasbuffet) som skal arrangeres i morgen. Det skal kun serveres alkoholfritt og det kommer ca. 20 personer. Men så er spørsmålet hvor mye drikke jeg bør beregne pr. person?Planen er å kjøpe eplemost og pærecider fra en god, lokal produsent samt alkoholfritt øl (Claustaler/Munkholm). Og så bør jeg kanskje kjøpe noen flasker helt vanlig vann med kullsyre. Har også tenkt å sette frem noen mugger med isvann. Evt. andre forslag.Har en tendens til å kjøpe alt for mye og jeg får jo levert tilbake det som ikke blir brukt, men det hadde vært fint å slippe å slepe så mye frem og tilbake! Takk for all hjelp!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Hvor lenge beregner du at festligheten skal vare? Om det bare er en time eller to ville jeg beregnet 2 glass drikke pr person, altså ca 5 dl pr person, max. Om du setter ut vanlig vann i mugger bør det være mer enn nok. Mange vil nok nøye seg med ett glass, eller bare holde seg til det vanlige vannet. Så om det da er 20 personer ville jeg kjøpt inn max 10 liter drikke, og hatt vanlig vann fra springen om folk ellers er tørste. Anonymous poster hash: 09b32...1d4 2
Leo Skrevet 25. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2015 Tusen takk for svar!Tre - fire timer vil jeg anta. Og så glemte jeg å skrive at det skal serveres kaker og kaffe i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Ville også kjøpt inn Cola og Fanta. Det liker folk. Anonymous poster hash: 11566...219
Leo Skrevet 25. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2015 Ja! Det er sikkert lurt! Godt voksne mennesker dette, så jeg kjøper klassisk Cola og Solo jeg!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 Vil anbefale å ha sukkerfrie alternativer også. Pepsi Max er landets mest solgte boblevann (var det ihvertfall før), så ville hatt noen flasker av det, og kanskje noe sprite zero e.l. Til kaker og kaffe er det greit med litt vanlig Farris også. Mange liker litt saltsmak for å balansere de søte kakene. Anonymous poster hash: 09b32...1d4 1
Leo Skrevet 25. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2015 Takk for innspill!Da tror jeg at jeg ender med følgende handleliste:- 10 1,5 l flasker med Cola/Solo/Pepsi Max og vanlig Farris (Ikke så farlig om det blir for mye av dette. Det blir drukket opp uansett).- 10 0,7 l flasker med eplemost og pærecider (6 eplemost og 4 pærecider).- 4 sekspakninger med alkoholfritt ølSpringvannet på stedet er bedre enn det meste man får kjøpt på flaske, så det gidder jeg ikke å kjøpe. Kjøper i stedet isbiter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå