Gå til innhold

Snakke med fremmede på fly og buss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tør du å ta initiativ til å snakke med hotte sidemenn/sidekvinner på buss og fly og tog?

Hvis hun her satt ved siden av deg, hadde du turt å flørte med henne? (Til menn)

Anonymous poster hash: 98bf3...c27

post-37809-0-65819300-1443134822_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Gjest PseudonymBruker
Skrevet

Buss-, tog- og fly-tid er "personlig-tid", mao. ikke en tid der jeg er spesielt interessert i snakke med ukjente mennesker. Da leser jeg en bok, hører på musikk/podcast, sover eller sitter i zombie-modus og tenker på alt og ingenting.

Jeg har til gode å havne ved siden av ei dame jeg har blitt tiltrukket av, men er åpen for å ta kontakt dersom den dagen kommer. Dama på bildet hadde ikke vært interessant, har mer sansen for "the girl next door"-typen enn glamourmodeller med så stor utringning at puppestellet står i fare for å ramle ut dersom man havner i turbulens.

Skrevet

Jeg er sterk motstander av å gjøre slikt på steder hvor folk ikke bare kan reise seg og gå om de ikke vil snakke. Jeg synes det er fryktelig ubehagelig når andre prøver starte en samtale med meg, og jeg gjør derfor ikke slikt mot andre heller. 

Man kan ikke alltid bare gå av bussen om man føler det er ubehagelig, og på fly har man enda mindre mulighet til å komme seg vekk. 

Hold deg til å starte samtaler hvor "offeret" kan komme seg unna om samtale er uønsket, sier nå jeg. 

Anonymous poster hash: 5f1d9...cd2
  • Liker 9
Skrevet

Jeg ser egentlig ikke på det som en flørtearena, men jeg er sosial, og snakker gjerne med sidemannen hvis jeg er i humør til det, og jeg og sidemannen har noe å snakke om. Det har endt i helt uskyldig flørting noen ganger. Nå reiser jeg ikke så mye for tiden, jeg er mer åpen for å snakke med bye mennesker hvis jeg reiser mye og langt en periode uten reisefølge.

Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet (endret)

Tør du å ta initiativ til å snakke med hotte sidemenn/sidekvinner på buss og fly og tog?

Hvis hun her satt ved siden av deg, hadde du turt å flørte med henne? (Til menn)

Hvis jeg hadde fått hun der ved siden av meg, så vet jeg ikke om jeg hadde klart å prate engang.... :fnise:

Det er dessverre ikke kjærestemateriale for meg. Litt mer anstendig kledd, så hadde det nok kunne blitt :blomst::hug::gravid:

Og ja, jeg prater med fremmede på fly, buss, tog o.l. Men jeg ser an signalene for å se om vedkommende er interessert i å prate. Hvis ikke lar jeg vedkommende være i fred.

Endret av Svampebobb1
Skrevet

Jeg har en jobb som innebærer en god del reising til alle verdenshjørner, så treffer ofte mennesker på fly og tog. Er ganske sosial av meg og snakker gjerne med sidemannen/kvinnen om alt og ingenting, uten at det ligger noe flørting bak, er jo hyggelig å prate litt. Og så går jo tiden mye fortere også, er ikke så spennende å sitte 8-10 timer på et fly... Har kommet i snakk med mange interessante mennesker fra ulike land og kulturer :-)

Skrevet

Har kommet i snakk med veldig koselige mennesker på lange flyturer, en eldre dame ga meg nummeret sitt da jeg flyttet alene til landet hun var fra i tilfelle jeg skulle trenge noen å snakke med eller litt hjelp. Har aldri havnet ved siden av noen jeg har syntes vært kjekke så vet ikke hva jeg hadde gjort. 

Anonymous poster hash: dec07...b28
Skrevet (endret)

Hadde nok bare tittet litt og tatt meg en runk på toalettet.

Solo Mile High Club

Endret av Summers
  • Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvis den fremmede ved siden av meg hadde begynt en samtale på flyet hadde jeg bedt om en fallskjerm.

Skrevet

Flørter ikke, men hvis jeg dropper en setning om vær og vind og sidemannen/kvinnen svarer i litt lengre ordelag så kan jeg slå av en prat. Er de ikke interessert i å snakke så regner jeg med de svarer ganske kort eller signaliserer med kroppsspråk at de vil ha fred og det er selvsagt også greit. Da holder jeg munn og åpner boka eller ser ut vinduet.

Skrevet

Jeg har blitt torturert med snakk,og pirking på skuldra mi for meg snakk i 3 timer i buss. Jeg sa til og med kan du være så snill å la meg være i fred . fordi jeg ble dritt lei. Men neida. det nyttet ikke. grusomt. 

Anonymous poster hash: b6cb6...a4a
  • Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Generelt tør jeg selvsagt å småprate litt når jeg sitter ved siden av noen jeg som virker interessant,  men bildet i HI var et litt dårlig eksempel. Jeg personlig hadde ikke vært spesielt interessert i henne.

Skrevet

Smaltalk er ok, blir det for mye. Så ja blir det for mye

Anonymous poster hash: 12118...350
Skrevet

Hun på bildet skriker jo etter oppmerksomhet, så i havner man ved siden av henne vil det være direkte uhøflig å ikke i hvertfall si Hello og glo litt.

Skrevet

Dæven for noen fordeler hun hadde.;) Hadde helt ærlig slitt med å føre en normal samtale med ei sånn dame. Hadde blitt litt stamming, litt rødming og hadde ikke klart å holde blikkontakt med henne. :fnise:

Anonymous poster hash: 898b4...442

Skrevet

Dæven for noen fordeler hun hadde. ;) Hadde helt ærlig slitt med å føre en normal samtale med ei sånn dame. Hadde blitt litt stamming, litt rødming og hadde ikke klart å holde blikkontakt med henne. :fnise:

Anonymous poster hash: 898b4...442

Hahaha, det slår meg aldri hvor enkle menn er! Hvorfor skal dere bli nervøse av å snakke med en sexifisert dukke? Sannsynligvis har hun ikke noe mellom ørene. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis den fremmede ved siden av meg hadde begynt en samtale på flyet hadde jeg bedt om en fallskjerm.

QFT. verste jeg vet om, jesus.

Men så er jeg en klassisk, smått sosialt skada nordmann, som helst vil at frisørene holder kjeft når jeg klipper meg også da.

Skrevet

Hahaha, det slår meg aldri hvor enkle menn er! Hvorfor skal dere bli nervøse av å snakke med en sexifisert dukke? Sannsynligvis har hun ikke noe mellom ørene.  Anonymous poster hash: 98bf3...c27

Apropos enkel. For alt du vet er det en oppegående hyggelig jente. Forøvrig har samtlige menn i tråden omtalt kvinnen på bilde som "ikke kjærestemateriale".(eller noe i den dur)

Skrevet

Prater aldri med fremmede på fly eller buss, med mindre de prater med meg først. Men hvis noen gjør det, er det som oftest den skjeggete, noe uflidde svensk-finske mannen på rundt 50 som lukter fjøs og gammel tobakk. True story...

Damer sitter som oftest med ansiktet kronisk vendt mot vinduet, eller med nesa ned i en telefon gjerne med musikk på øret. Som om ikke terskelen for å prate med noen på kollektivtransport ikke var høy nok. Dessuten er jeg som de fleste andre. Jeg tar buss eller annen kollektivtransport fordi jeg skal fra A til B, ikke nødvendigvis for å prate med folk.

Skrevet

Buss-, tog- og fly-tid er "personlig-tid", mao. ikke en tid der jeg er spesielt interessert i snakke med ukjente mennesker. Da leser jeg en bok, hører på musikk/podcast, sover eller sitter i zombie-modus og tenker på alt og ingenting.

Jeg har til gode å havne ved siden av ei dame jeg har blitt tiltrukket av, men er åpen for å ta kontakt dersom den dagen kommer. Dama på bildet hadde ikke vært interessant, har mer sansen for "the girl next door"-typen enn glamourmodeller med så stor utringning at puppestellet står i fare for å ramle ut dersom man havner i turbulens.

Veldig enig med deg. Jeg er egentlig glad i å bli kjent med nye folk, men reising syns jeg er både stressende og slitsomt.

Fikk en slik "gladlaks" ved siden av meg en gang jeg reiste med et smekkfullt tog. Jeg hadde vært på Roskilde og var fyllesyk og jævlig. Han satte seg ned ved siden av meg og begynte straks å nærmest avhøre meg. Hvor jobbet jeg hen, har jeg barn, hvilken utdannelse hadde jeg(...). Holdt på å få fnatt. Han ga seg liksom aldri heller! Heldigvis for meg satt jeg på et sete hvor det var tillatt med hund, og en kvinne med ei bikkje steg på. Konduktøren ba derfor denne mannen flytte seg over til et annet sete. Da kunne jeg høre at han kastet seg over en ny jente med spørsmålsorgien sin. Herregud, jeg syntes synd på henne. Han bablet ivei om seg og sitt hele resten av turen.

På et tidspunkt kom han også bort til min sidemann. Hva slags politihund var dette da? Alder? Hvilket politidistrikt? Og så hadde vi det gående igjen... Blaaablabla. Verste togturen jeg har hatt

Anonymous poster hash: 68b58...e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...