AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Har et stebarn på 5 og et felles barn på 7 måneder. Stebarnet er ikke helt konfertabel med meg og sier ofte mye stygge ting til meg. Han forguder lillebroren sin og lillebroren forguder han. Det er flott synes jeg ! jeg er bare redd for at minsten skal ta etter broren sin, kalle meg for stygge ting, ikke syns at jeg duger og sånne type ting. Jeg er også litt bekymret for at han ikke vil kalle meg for mamma, men heller navnet mitt. Han sier pappa men ikke mamma. Det her er kanskje rare bekymringer men måtte få det ut. Del gjerne erfaringene deres.Anonymous poster hash: d3059...37e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Har et stebarn på 5 og et felles barn på 7 måneder. Stebarnet er ikke helt konfertabel med meg og sier ofte mye stygge ting til meg. Han forguder lillebroren sin og lillebroren forguder han. Det er flott synes jeg ! jeg er bare redd for at minsten skal ta etter broren sin, kalle meg for stygge ting, ikke syns at jeg duger og sånne type ting. Jeg er også litt bekymret for at han ikke vil kalle meg for mamma, men heller navnet mitt. Han sier pappa men ikke mamma. Det her er kanskje rare bekymringer men måtte få det ut. Del gjerne erfaringene deres.Anonymous poster hash: d3059...37e At far har et barn har ikke noe med at også du har fått et barn: ditt barn vil ikke la være å kalle det for mor såfremt ikke barnet vet om at du er moren... Håper faren tar seg svært godt av sitt barn/sin sønn! Sønnen må bo finne seg i at hans far går på runde nr 2 med en "annen person"...slikt er ikke lett for et barn å takle.Anonymous poster hash: 02a8d...2d6 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 At far har et barn har ikke noe med at også du har fått et barn: ditt barn vil ikke la være å kalle det for mor såfremt ikke barnet vet om at du er moren... Håper faren tar seg svært godt av sitt barn/sin sønn! Sønnen må bo finne seg i at hans far går på runde nr 2 med en "annen person"...slikt er ikke lett for et barn å takle.Anonymous poster hash: 02a8d...2d6 jeg vil gjerne fortelle deg at brødrene forguder hverandre..sønnen til samboer maser til og med om flere babyer..Far gir han masse oppmerksomhet og vi sørger for at de får masse egentid hver dag, de dagene han er her. Så slapp av..Anonymous poster hash: d3059...37e 2
Tante-Sofie Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Er det babyen du er bekymret for at ikke skal kalle deg mamma? I så fall kan du slappe helt av. De fleste babyer på 7 mnd. sier hverken mamma eller pappa. At 5-åringen kaller deg stygge ting er verre, hvordan reagerer far på det? Hvor lenge har dere vært sammen før dere flyttet sammen og fikk barn? Og hvor lenge har foreldrene til 5-åringen vært fra hverandre? 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Er det babyen du er bekymret for at ikke skal kalle deg mamma? I så fall kan du slappe helt av. De fleste babyer på 7 mnd. sier hverken mamma eller pappa. At 5-åringen kaller deg stygge ting er verre, hvordan reagerer far på det? Hvor lenge har dere vært sammen før dere flyttet sammen og fikk barn? Og hvor lenge har foreldrene til 5-åringen vært fra hverandre? Ja, det var min sønn på 7 måneder jeg mente. Er bare redd for at han skal ta etter broren sin. Sønnen til samboer er 5 år, mor og far har vært fra hverandre i ca 4 år. Jeg kom inn i bildet når gutten nettopp hadde fylt 3 år. Så du ser at det har gått fort mellom oss. Hadde jeg fått velge om igjen så hadde jeg planlagt litt bedre og sørget for at ting hadde vært mer på plass mellom meg og stesønn. Mor har hatt ny partner siden sønnen var 1 år. Han er enda ikke helt konfertabel med stefar. Jeg vil nå si at det ikke bare er stygge ting som blir sagt. Vi er også gode venner ofte. Far sier ikke mye til det stygge som blir sagt. Anonymous poster hash: d3059...37e
Tante-Sofie Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 (endret) Far sier ikke mye til det stygge som blir sagt.Anonymous poster hash: d3059...37e Jeg tipper problemet ligger der. Det kan godt være stesønnen din liker deg, men han har lært at det er greit å si stygge ting til deg og ta ut frustrasjon på deg. Så lenge far ikke gir helt tydelig beskjed om at det ikke er greit, blir det fra barnets side tolket som at det er helt greit å si stygge ting til deg. Både for din skyld, men aller mest for guttens skyld, er far nødt til å fortelle ham at det ikke er lov. Og akkurat dette vil din sønn også lære. Hjemme hos oss er det lov å være slem med mamma. I verste fall tar de med seg dette videre til voksenlivet og så blir det lov å være slem med kjæresten. Endret 25. september 2015 av Tante-Sofie 1
xinnia Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Kanskje gutten er usikker på om du er glad i han og tester deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå