Gå til innhold

Strøm. Hvor mye er 2800 kv i kr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått brev fra Hafslund om at regning for nettleie og strøm jeg har mottatt har vært basert på beregnet forbruk. . Fått beskjed om å lese av måler.

Dette har jeg gjort og da jeg logget inn fikk jeg beskjed om en differanse på 2800 kv.

Hvor mye er dette i kr?

Anonymous poster hash: a0b39...20e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hvor mye prisen er pr. kv. Men det første som slår meg er 2 - 3.000 kroner.

Skrevet

Fått brev fra Hafslund om at regning for nettleie og strøm jeg har mottatt har vært basert på beregnet forbruk. . Fått beskjed om å lese av måler.

Dette har jeg gjort og da jeg logget inn fikk jeg beskjed om en differanse på 2800 kv.

Hvor mye er dette i kr?

Snittprisen står helt sikkert på Hafslund sine sider. Og garantert på fakturaen du har fått...

Anonymous poster hash: 57504...430

Skrevet

Saken er vel den at TS ikke har fått noen faktura enda og derfor lurer på hva h*n har i vente.

Skrevet

Hvis du antar sånn ca 1 kr pr kw i snitt over tid, er du ikke så altfor langt unna hvis du inkluderer både strøm og nettleie osv

Ja det kan være både litt mer og litt mindre, avhengig av din avtale og tid på året, men 1 kr pr kw er ikke så altfor langt unna. (I alle fall ikke hos meg)

Skrevet

For ordens skyld er korrekt benevnelse for energimengde kilowatttimer, forkortet kWh.

Anonymous poster hash: 95d02...27f
  • Liker 2
Skrevet

Saken er vel den at TS ikke har fått noen faktura enda og derfor lurer på hva h*n har i vente.

Fra åpningsinnlegget: "Fått brev fra Hafslund om at regning for nettleie og strøm jeg har mottatt har vært basert på beregnet forbruk."

Så jo?

Skrevet

Fra åpningsinnlegget: "Fått brev fra Hafslund om at regning for nettleie og strøm jeg har mottatt har vært basert på beregnet forbruk."

Så jo?

Hvordan får du det til å bli at vedkommende har mottatt en faktura? H*n har mottatt et brev om tidligere tilsendte fakturaer har vært basert på beregnet forbruk. Nå har h*n fått beskjed om å lese av måleren for at Hafslund skal kunne beregne eksakt forbruk og det har h*n gjort. Dette viser en differanse på 2.800 kV og fakturaen for dette har h*n ikke mottatt ennå og lurer derfor på hvor mye dette vil koste. Hvis allerede hadde mottatt fakturaen, ville det jo heller ikke være noe poeng i å spørre om hvor stor den blir...

Skrevet

Hvordan får du det til å bli at vedkommende har mottatt en faktura? H*n har mottatt et brev om tidligere tilsendte fakturaer har vært basert på beregnet forbruk. Nå har h*n fått beskjed om å lese av måleren for at Hafslund skal kunne beregne eksakt forbruk og det har h*n gjort. Dette viser en differanse på 2.800 kV og fakturaen for dette har h*n ikke mottatt ennå og lurer derfor på hvor mye dette vil koste. Hvis allerede hadde mottatt fakturaen, ville det jo heller ikke være noe poeng i å spørre om hvor stor den blir...

Tror du kwh-prisen er noe annerledes om forbruket er stipulert eller meldt inn?

Skrevet

Tror du kwh-prisen er noe annerledes om forbruket er stipulert eller meldt inn?

Det kan den være, men det har jeg ikke nevnt ett ord som og heller ikke tatt stilling til. Saken er at vedkommende har mottatt et brev som sier at h*n må lese av måleren. Det har h*n gjort, men ikke mottatt noen faktura. Og lurer da altså på hvor mye dette kan tenkes å bli.

Skrevet

Det kan den være, men det har jeg ikke nevnt ett ord som og heller ikke tatt stilling til. Saken er at vedkommende har mottatt et brev som sier at h*n må lese av måleren. Det har h*n gjort, men ikke mottatt noen faktura. Og lurer da altså på hvor mye dette kan tenkes å bli.

Og det beste svaret får h*n ved å sjekke hva han betalte forrige gang.

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye er dette i kr?

Det avhenger selvsagt av strømprisen. Den varierer veldig, både utfra hvilken strømleverandør du velger og type avtale og hvor i landet du bor (noen strømleverandører selger kun lokalt, andre selger til hele landet).

I dag beregner man forbrukspris som en separat pris, og så kommer nettleie fra netteieren i tillegg. Dette er ikke like lett å beregne, synes jeg.

Du kan taste inn opplysninger her om årlig forbruk og type pris (fastpris eller spotpris f.eks.):

http://www.dinside.no/strompriser/

Anonymous poster hash: 130b0...4e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...