Gå til innhold

Drømmer om nr 2, men vet ikke om jeg tør pga svigerfamilien..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et anstrengt forhold til svigermor, som skulle vise seg å bli verre etter at jeg og mannen fikk barn.

Vi greide heldigvis å få til dåp med samling av familien, men etter dette har jeg måttet bryte kontakten med svigermor og svigerinnen.

Oppførselen deres måtte få følger, selv om det neppe stikker så dypt.

Vel, nå har jeg tenkt framover, og vil gjerne barnet mitt et søsken.

Problemet er bare at dette vil medføre en ny runde med dåp og familiesammenkomst.

Og som nevnt over så har ikke jeg noen kontakt med svigermor eller svigerinne.

De hater meg som pesten, og har tydeligvis gjort det helt siden jeg og mannen forelsket oss og ble sammen.

Jeg blir selvsagt møtt med svert liten forståelse fra morsiden til mannen. Og frykter derfor at en ny dåp med utelatt svigermor og svigerinne, vil by på mer harme og hat mot meg.

Jeg greier ærlig talt ikke å ha disse slemme menneskene rundt meg, men skjønner jo selvsagt at det heller ikke er riktig å utelukke dem fra dåpen.

Så, alternativet blir da å ikke få flere barn..

Og det verste opp i dette er jo at jeg lar denne svigerfamilien få så mye makt!

Anonymous poster hash: e372b...78b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet du får har du hele livet, det du gruer deg til er bare noen øyeblikk. Ville ikke latt det ødelegge drømmen om søsken :)

Anonymous poster hash: 80493...fbe

• Liker 7
Skrevet

Jeg har et anstrengt forhold til svigermor, som skulle vise seg å bli verre etter at jeg og mannen fikk barn.

Vi greide heldigvis å få til dåp med samling av familien, men etter dette har jeg måttet bryte kontakten med svigermor og svigerinnen.

Problemet er bare at dette vil medføre en ny runde med dåp og familiesammenkomst.

De hater meg som pesten, og har tydeligvis gjort det helt siden jeg og mannen forelsket oss og ble sammen.

Jeg blir selvsagt møtt med svert liten forståelse fra morsiden til mannen. Og frykter derfor at en ny dåp med utelatt svigermor og svigerinne, vil by på mer harme og hat mot meg.

Jeg greier ærlig talt ikke å ha disse slemme menneskene rundt meg, men skjønner jo selvsagt at det heller ikke er riktig å utelukke dem fra dåpen.

Og det verste opp i dette er jo at jeg lar denne svigerfamilien få så mye makt!

Er du seriøs?  Du velger å ikke få flere barn for å unngå noen få timer med svigermor og svigerinne en dag i livet?

Anonymous poster hash: 0cc4c...007

• Liker 9
Skrevet

Og du har selvfølgelig iiiiiiingenting å gjøre med at forholdet er dårlig her? Merkelig at det alltid er svigermor sin skyld...

Anonymous poster hash: 34fd9...96a
  • Liker 4
Skrevet

Og du har selvfølgelig iiiiiiingenting å gjøre med at forholdet er dårlig her? Merkelig at det alltid er svigermor sin skyld... Anonymous poster hash: 34fd9...96a

Jeg antar at du er svigermor selv?

• Liker 2
Skrevet

Hater svigerfar, men holder ut en time med har hver søndag. Da får barn og mann vært  med svigermor. Jeg snakker ikke til han og overser han fullstendig. 

Du får bite tennene sammen og holde ut noen få timer med de. Du trenger jo ikke å snakke med de. 

Anonymous poster hash: b7b2d...721
Skrevet

Det er ingen lov som sier at man må døpe barn. Heller ingen bestemmelser om hvem som må være til stede. Tullete problemstilling i mine øyne.

• Liker 9
Skrevet

Jeg antar at du er svigermor selv?

Nei du, heldigvis ikke blitt så gammel ennå. Men mange unge kjerringer kunne hatt godt av litt mer selvinnsikt.

Anonymous poster hash: 34fd9...96a

• Liker 2
Skrevet

Og det verste opp i dette er jo at jeg lar denne svigerfamilien få så mye makt!Anonymous poster hash: e372b...78b

Nei, alternativet er ikke å droppe flere barn, om de er så ille som du sier kan dere bare la være og invitere dem i dåpen?

Anonymous poster hash: e0e5e...e14

• Liker 1
Skrevet

Hvis de ikke kan oppføre seg, la være å invitere de til dåp da vel.

Hva sier mannen din til dette? Han kan umulig syns at det er så kult at mor, søster og kjæreste hater hverandre?

Skrevet

Dersom dere ønsker et barn til - go for it! Trenger ikke invitere dem.. Eventuelt trenger ikke de å komme. 

Skrevet

Jeg forstår ikke helt problemstillingen? HVIS dere får et barn til og ikke orker tanken på en dag med dårlig stemning, er det vel bare å la være og døpe? Og ønsker dere sterkt at barnet skal være velsignet, så døp det uten dåpsfest etterpå.

• Liker 1
Skrevet

Hele innlegget tyder på at det kanskje ikke er svigerfamilien som er problemet  :fnise:

Anonymous poster hash: 0b956...4de
Skrevet

En løsning kan være å bare invitere fadderne til selskapet etterpå, eventuelt middag på restaurant. Det blir jo ikke noen stor fest, men det som er viktig er vel at barnet blir døpt.

Skrevet

Vi tok med vårt yngste barn til et helt annet sted i landet og fikk det døpt der. Ingen familie tilstede, men et godt vennepar var med og var faddere. En svært hyggelig og uproblematisk dag!

Anonymous poster hash: d9cb7...67d
Skrevet

Du behøver ikke ha dåp.

Anonymous poster hash: af38c...19e

Skrevet

Hvis dere ønsker å dåpe barnet pga det er viktig for dere iht den kristne tro så døp barnet. Dere kan ha et lite selskap etterpå med de dere ønsker å ha tilstedet. Faddere og nær familie. Så får du overveie om det er verdt å lage ufred for evig og alltid ved å ikke invitere svigermor og svigerinne kontra å invitere de og forberede deg på et lass med kamelsvelging. Personlig så hadde jeg valgt kamelene.  Det er snakk om noen få timer. Siden eldstemann er døpt så blir det kanskje litt merkelig å ikke døpe minstemann. Er det pga tradisjon og ikke noe annet så kan kanskje dåp vurderes. 

Jeg synes det er trist om dere lar være å få et barn til bare pga noen timer/den tiden en dåp og etterselskapet varer. Barn er en berikelse, og for barnet dere har så er det fint med søsken. Jeg sier ikke det er feil å være enebarn, men for meg som har vokst opp med mange søsken så ser jeg verdien i å ha så mange nå som vi er i voksen alder. Tenker og på fremtiden når foreldrene våre blir gamle og trenger hjelp, da er vi flere som drar lasset og støtter hverandre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...