Gå til innhold

Cushings syndrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil de se cushings syndrom på en mr? Hunden min har mistet masse pels, gått opp i vekt og fått mørke flekker på kroppen. Skal ta mr av andre årsaker, men av hodet, så da vil de se en svulst/cushings syndrom?

Anonymous poster hash: dae52...079

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt utålmodig så dytter ;)

Skrevet

Trodde man kunne se via blodprøver jeg? Men veterinær vet nok. Bare si ifra at du misstenker cushing.

Anonymous poster hash: 522de...23d
Gjest Faerunpedia
Skrevet

De kan ikke diagnostisere cushing ved hjelp av mr.

Skrevet

Trodde man kunne se via blodprøver jeg? Men veterinær vet nok. Bare si ifra at du misstenker cushing. Anonymous poster hash: 522de...23d

Mistenker egentlig allverden

Skrevet

De kan ikke diagnostisere cushing ved hjelp av mr.

Hva gjør de hvis de ser svulst da? Er jo ikke noe å gjøre behandlingsmessig, men risikerer å ikke få en diagnose da?

Skrevet

Når man skal teste hund for Cushings så kan man først ta urinprøve for å se på kortisolnivået. Hvis denne er positivt gjør de en provokasjonsstest for å se om overproduksjonen kommer fra binyrene eller hypofysen. 

Anonymous poster hash: 4d937...80c
Skrevet

Når man skal teste hund for Cushings så kan man først ta urinprøve for å se på kortisolnivået. Hvis denne er positivt gjør de en provokasjonsstest for å se om overproduksjonen kommer fra binyrene eller hypofysen. 

Anonymous poster hash: 4d937...80c

Signerer denne. Cushings er en autoimmunsykdom, som ikke sees på bildediagnostikk

Anonymous poster hash: c28ea...507

Skrevet

Signerer denne. Cushings er en autoimmunsykdom, som ikke sees på bildediagnostikk

Men overproduksjonen kommer jo av svulst?

Skrevet

Da får vi leve i uvisshet da, får ytterligere undersøkelse blir det ikke. Kun undersøkelse av hodet. Har vært gjennom veldig mange undersøkelser.

Skrevet

Men overproduksjonen kommer jo av svulst?

Ikke alltid. Og ikke alltid denne svulsten er stor nok til å oppdages på bla MR. Det spørs hvor flink radiografen som utfører undersøkelsen er og om det f.eks blir brukt kontrast.

Skrevet

Ikke alltid. Og ikke alltid denne svulsten er stor nok til å oppdages på bla MR. Det spørs hvor flink radiografen som utfører undersøkelsen er og om det f.eks blir brukt kontrast. Anonymous poster hash: c28ea...507

Ok

Skrevet

Min hund fikk diagnosen Cushings i våres. Han tok blodprøver, men de viste ikke helt tydelig at han hadde cushing men vi startet forsiktig behandling uansett. Hunden har hatt en enorm forvandling til nå. All pels er tilbake og han har fått en fin slank kropp og mye muskler igjen. Sulten er ikke så ille lengre og vannskåla er ikke tom hele tiden.

Anbefaler å sjekke det ut om dyrlegen ikke kan finne noen andre årsaker. Min har i tillegg lavt stoffskifte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...