Gå til innhold

Ute med feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere inne hele tiden hvis barnet har feber?

Jeg var hjemme i dag med datteren min på halvannet år. Hun hadde ca 39 i feber, men var i god form. I formiddag dro hun fram dressen og støvlene og ville ut. Jeg kledde på ullundertøy og dress, vi gikk en liten tur ut (ca 15 min). Tuslet egentlig bare rundt huset en tur.

Burde vi holdt oss inne i stedet? Er det farlig å ta febersyke barn ut så lenge de er godt kledd og allmenntilstanden er grei?

Anonymous poster hash: 7f19b...cf7

Skrevet

Hva tror du selv da?

Anonymous poster hash: 7f1f8...cc1

Skrevet

Hva tror du selv da?

Er usikker. Det er i grunnen derfor jeg spør :klo: Hva tror DU da? :)

TS

Anonymous poster hash: 7f19b...cf7

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tenker det er bra med litt frisk luft! 

Skrevet

Jeg tenker det er bra med litt frisk luft!

Haha....selvsagt helt enig!

👍👍👍

Skrevet

Tenker at det er allmenntilstanden som sier noe om det. Er formen relativ topp, så er frisk luft bare bra. Bare greit å huske på at mye aktivitet kan øke feberen og gjøre barne slapp. Så greit å ta det med ro ute isåfall :)

• Liker 1
Skrevet

Barn med 39 graders feber bør holdes innedørs når det er så pass kaldt ute som nå.

Vet du hva feberen kommer av? Fikk hun febernedsettende?

Det man ikke tenker på er at mye klær på et febersyktbarn og i tillegg noe aktivitet kan øke feberen og feberkrampe kan bli resultatet.

Anonymous poster hash: 718e1...a31

• Liker 1
Skrevet

Barn med 39 graders feber bør holdes innedørs når det er så pass kaldt ute som nå.

Vet du hva feberen kommer av? Fikk hun febernedsettende?

Det man ikke tenker på er at mye klær på et febersyktbarn og i tillegg noe aktivitet kan øke feberen og feberkrampe kan bli resultatet.

En kan ikke "framkalle" feberkramper om ikke barnet alt er disponert for dette, samme hvor varmt barnet blir.

Men vil nok uansett anbefale at en passer på at et feber varmt barn får kjølt seg :-)

Skrevet

En kan ikke "framkalle" feberkramper om ikke barnet alt er disponert for dette, samme hvor varmt barnet blir.

Men vil nok uansett anbefale at en passer på at et feber varmt barn får kjølt seg :-)

Problemet er, dersom du må ha det inn med teskje, at ingen vet før første feberkrampe er en realitet om barnet var i fare for feberkrampe....Derfor er man føre var.

Skrevet (endret)

Det er ikke farlig å ta barn med feber med ut en liten tur, dersom de vil det. Frisk luft er ikke farlig og en tur ut kan også få feberen til å senke seg noe. Dersom barnet fryser, blir det noe helt annet, men jeg går da ut fra at ts kler på barnet helt normalt for årstiden.

Det viktige er at barnet ikke skal være i noe særlig aktivitet. En svippttur ut med vogna eller annen rolig aktivitet, som ts beskriver, kan gjøre at barnet føler seg bedre.

Jeg selv tar meg gjerne en snartur ut i frisk luft, når jeg er febersyk. Føler at jeg blir klarere i hodet og føler meg friskere.

I mange andre land er det vanlig å passe på at barna ikke får det for varmt og å sette ned temperaturer, når barn har feber.

Endret av absinthia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...