AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Jeg skal snart ut å reise utenlands og da lurer jeg på en ting. Hvor mye er egentlig lov å ha med seg? Jeg har jo sett alle disse plakatene ved check-in som sier hvor stor håndbaggasjen kan være, men kan jeg ha med en liten ryggsekk i tillegg til kofferten. Til å ha penger, pass, en bok og diverse andre småting i Anonymous poster hash: 2c459...a55
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 En håndbaggasje er en håndbaggasje. Alle er ikke like strenge, men jeg vet ryanair er strenge på det. Hvis det ikke står noe på siden til selskapet du reiser med, ville jeg ikke tatt sjansen. Anonymous poster hash: 018ed...85e
mijaa Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 (endret) Kravet til de fleste selskapene er vel ikke noe særlig utover at den skal få plass i bagasjehyllen på flyet, og maks 10kg. En "vanlig" håndbagasje, altså en veske, sekk o.l. har jeg aldri hørt at noen har fått noe pes for. Ofte når søstra mi kommer på besøk til meg drar hu igjen med en liten koffert, stor veske og kanskje 2 fulle handleposer, og hu har heller aldri fått noe pes. Endret 24. september 2015 av mijaa
Supraspinatus Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Her er SAS sine regler: http://www.sas.no/alt-om-reisen/bagasje/handbagasje/ Alle selskaper har egne regler. Sjekk med det aktuelle selskapet.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 Noen flyselskap er strenge på et kolli, andre er mindre strenge. Vektgrensen er ulik hos de ulike flyselskapene. Anonymous poster hash: 25c0b...e32
Florence Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 De fleste tillater en liten veske i tillegg til håndbagasjen (har aldri opplevd å ikke få ha med en skulderveske og jeg har reist med mange selskaper), men sjekk de du reiser med i tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 Her er SAS sine regler: http://www.sas.no/alt-om-reisen/bagasje/handbagasje/ Alle selskaper har egne regler. Sjekk med det aktuelle selskapet. Ah, hvorfor tenkte jeg ikke på å gjøre det? *facepalm* Flyr ikke med SAS, men selskapet tillater det samme hvis jeg forstod det riktig. I verste tilfelle får jeg putte sekken i kofferten Anonymous poster hash: 2c459...a55
Gjest Linaria Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 De fleste selskaper tilltaer en liten veske ved siden av håndbaggasje. Ryanair var strenge på det før, men nå har man lov til å ta med en liten veske eller tax free-pose med dem også. Tror de fleste selskaper er sånn nå, men sjekk for sikkerhets skyld
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 Har aldri blitt stoppet på at jeg har litt for tung håndbagasje. Så lenge du har dimensjoner som ikke er for store (som passer inn i hyllene over seteradene) så går det vanligvis greit. Dog kan Ryanair være strenge. Ble kontrollert en gang, men igjen - ikke på vekt, men på dimensjonene. Selv Ryanair brydde seg ikke nevnerdig om vekta, de veide ikke bagene en gang, men de hadde et stativ der de satte bagene ned i en ramme som anga maksimum dimensjoner. Alle bager som ikke passet måtte folk sjekke inn. Dog, du bør jo ikke ta det alt for langt. Kommer du med en koffert/bag som åpenbart er for stor og veier mye så får du den nok ikke inn på flyet og du vil bli henvist til å sjekke inn. Anonymous poster hash: 9b6e0...ba3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå