Gå til innhold

Kan noen se over kostholdet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å spise sunt og få i meg den næringen jeg trenger.

Ser dette bra ut?

Frokost:

1 skive grovt brød med skinke og ett egg

1 skive grovt brød med leverpostei

En bama smoothie (2,5 dl)

Lunsj:

En grov brødskive med skinke og egg

En grov brødskive med røkelaks

Salat med en proteinkilde (eks smårettskinke, kikerter, linser, etc). Bruker ikke dressing etc. Bare salat og proteinkilde

Mellommåltid (ganske stort ettersom jeg spiser middag i syv tiden)

En skive grovt brød med ost og skinke

En skive grovt brød med røkelaks

En skyr yoghurt

Middag: lager sunn middag med rene råvarer. Spiser lite pasta, hvit ris og saus/dressing, spiser mye fisk, svin, kylling, lam, poteter, byggris og mye grønnsaker.

Jeg skjeier ikke ut i hverdagene men i helgene spiser jeg kanskje litt snop og tar meg ett par glass vin og en bedre middag.

Trener fem dager i uka (styrke og kondisjon)

Anonymous poster hash: d1585...39a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser helt OK ut, men litt ensformig - mye brødmat, gjentagende pålegg, lite fett og er usikker på hva det er i smoothien og yoghurten. 

Hvis det fungerer bra for deg, så fortsett. Du kjenner best om det smaker godt og gir deg krefter. For å tilpasse til min egen smak, ville jeg ha byttet ut noe av brødet med nøtter og frukt, kanskje grøt, laget smoothie selv av melk/banan/frukt eller nøttesmør, naturell gresk yoghurt og tilsette nøtter/honning ol selv istedenfor ferdige blandinger, grønnsaker til hvert måltid, (gjen)innført ris og pasta, dressing på salaten. 

Skrevet

Om du trener mye så tror jeg glatt du kan spise litt mer, jeg ville også prøvd å erstattet brødet med noe annet. F. eks Havregryn til frokost.

Den bama smoothien til frokost er vel greit nok, men ville kanskje flyttet den til før trening så du får litt energi da.

Skrevet

Synes dette ser kjempe bra ut. Spiser mye av det samme men nå liker jeg brød som tross alt er sunt ganske godt i forhold til andre ting som blir nevnt her som ikke hadde smakt meg så bra :) Jeg ville kanskje byttet ut ferdig smoothien med en jeg lager selv uten at jeg vil si den du kjøper er noe spesiell usunn.

Anonymous poster hash: c05a3...ede

Skrevet

Hva er vitsen med å kutte ned på pasta og ris når du likevel spiser mengder med brød?

Anonymous poster hash: 33306...487

• Liker 2
Skrevet

Jeg spiser ikke luftbrød men rugbrød og de brødskivene er tynne, veier 40g så det blir totalt 240g brød om dagen. Det er kanskje i laget, men kroppen min tåler det ettersom jeg trener mye. Kutter jeg ut brød og andre karbohydrater presterer jeg mye dårligere, men jeg spiser ikke raske karbohydrater som ris og pasta. Og jeg spiser ikke enorme mengder med poteter.

Ellers vil jeg takke for råd om å få inn litt mer fett i kosten. Kanskje bytte ut skyr yoghurter med en neve nøtter.

Men akkurat brødet vil jeg holde på for det holder meg mett lenge. Og de smoothiene fra BAMA er bare så utrolig gode, og hver gang jeg skal lage min egen blir det så mye gris med blåbær utover hele kjøkkenet 😁

Anonymous poster hash: d1585...39a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...