Gå til innhold

Legge ungen TiDLIG?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 åringen i huse er forferdelig trøtt på ettermiddagene for tiden. Det har pågått leenge, vet det er normalt og st det går over. Men idag var han ekstreem! Men siden han nå ligger å sover og snorker på sofaen her, har jeg faktisk vurdert å lagt han for natta! Er det håpløst? Klokka er 16.10... Aldri prøvd det før, men hadde vært så deilig om han haddee våknet opplagt for en gangskyld..... Mulig han vil stå opp i natt i stedet da men🙈 tips?

Anonymous poster hash: 0c284...f24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når pleier han å legge seg? Sover han i barnehagen?

Skrevet

Da våkner han vel rundt midnatt og er klar for en ny dag. Du må vekke han, og ikke la han sove på ettermiddagene, uansett hvor trøtt han er. Som du sier det er normalt, og en overgang, men det går over.

Anonymous poster hash: 5f6e4...698
Skrevet

Jeg ville latt ham sove. Det er noe som heter at søvn avler søvn. Så lenge det ikke ødeleger hele natten (og det vet du jo ikke før du har prøvd) så ville jeg fortsatt med å alltid la ham sove når han er trøtt. 

Skrevet

Han legger seg alltid i 7-tiden, blir ofte hall 8-8 før han sovner. Opp 6-7-8. Lenge siden vi kutta ut duppen i bhg.. Når han først har sovnet så blir det sikkert enda senere før han sovner i kveld igjen.....😖

Skrevet

Jeg ville ha holdt han våken ved å være ute eller noe sånt, og så kveldsmat 17.30, legging kl.18, så sover han kanskje 18.30-19.00.

Vår 3-åring er likeens etter at han startet på stor avdeling i bhg. Han sover ofte på dagen, men ikke alltid. De dagene han ikke sover er ettermiddagene slitsomme, og han legges rundt kl. 18.00.

Anonymous poster hash: 8151c...784
Skrevet

Barn blir svært slitne av barnehagen - han burde få dagsøvn i barnehagen 1-1,5 time pr dag!

Krev det!

Søvn har ingen alder. Han behøver dagsøvn!!

Anonymous poster hash: c1ecf...cb3

• Liker 2
Skrevet

Hvordan gikk dette?

Anonymous poster hash: 2f57b...ba8

Skrevet

Har prøvd dette, flere ganger. Enten våknet han etter en time, eller sov rundt, eller våknet ved ni-tiden, spiste kveldsmat og ble lagt igjen ved ti-elleve-tiden. Det ble aldri katastrofe med våken halve natta for oss. Så verdt å prøve. Men klokken var gjerne17.30 da han slukna, da.

Anonymous poster hash: f8d9a...faa

Skrevet

Vi hadde en lenger periode rundt den alderen da eldstemann badet en times tid hver ettermiddag, ene og alene for å holde seg våken litt lenger... Leggetid ble da drøyd til 18 og ettermiddagen gikk forholdsvis smertefritt.

Anonymous poster hash: fe948...81d

Skrevet

Vi hadde en lenger periode rundt den alderen da eldstemann badet en times tid hver ettermiddag, ene og alene for å holde seg våken litt lenger... Leggetid ble da drøyd til 18 og ettermiddagen gikk forholdsvis smertefritt.

Anonymous poster hash: fe948...81d

Hehe, denne hørtes kjent ut ja! Dette praktiserte vi også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...