Gå til innhold

Alene til Roma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Litt spontant bestilte jeg billetter til en konsert i Roma, Auditorium della Musica, i desember. Problemet er at jeg da må reise alene. 

Jeg er en jente på 20 år, og har selv vært i Roma 3 ganger tidligere. Grunnen til at jeg er usikker er fordi konserten starter ikke før 21, noe som vil si at den er ferdig rundt 22-23 tiden. Etter det jeg har lest, kan det være problematisk å finne taxi i området rundt auditoriet. Jeg kan bestille hotell ved der, men er fortsatt nødt til å gå et stykke uansett. Har dere noen tanker om det? Ev, vet hvordan det er med å bestille taxi så sent om kvelden? 

Anonymous poster hash: aa874...4d5
Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Høres digg ut. 

Hvorfor må du ta taxi? Kan du ikke bare kjøre buss?

Skrevet

Heisann!

Litt spontant bestilte jeg billetter til en konsert i Roma, Auditorium della Musica, i desember. Problemet er at jeg da må reise alene. 

Jeg er en jente på 20 år, og har selv vært i Roma 3 ganger tidligere. Grunnen til at jeg er usikker er fordi konserten starter ikke før 21, noe som vil si at den er ferdig rundt 22-23 tiden. Etter det jeg har lest, kan det være problematisk å finne taxi i området rundt auditoriet. Jeg kan bestille hotell ved der, men er fortsatt nødt til å gå et stykke uansett. Har dere noen tanker om det? Ev, vet hvordan det er med å bestille taxi så sent om kvelden? 

Anonymous poster hash: aa874...4d5

Om jeg har noen tanker om det? Ja, jeg tenker tilbake på alle gangene jeg har vært alene i Roma og storkost meg :)

Anonymous poster hash: 48203...21e

Skrevet

Jeg har reist mye alene i store byer. 

Jeg ser at konsertstedet du skal på ligger litt utenfor "allfarvei", så jeg tror deg på at det er vanskelig å finne taxi der. 

Tips: Ta en buss/t-bane inn til mer sentrale strøk, og ta taxi derfra. 

Jeg ser på Google at det er flere større busslinjer i nærheten av konsertstedet. Flere av disse bussene kjører nok på kveldstid. Og kan bringe deg nærnere "sivilisasjonen", der du finner taxi. Eller book et hotell langs ruten bussene kjører. 

Anonymous poster hash: 1c9af...cf1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Når vi er i Roma, så spørr vi ofte om hotellet har bil/sjåfør, noe de ofte har, en fast sjåfør som gjesten kan bruke. Koster bittelitt mer, men vet hvor håpløst det er med drosje i den byen, bare et lite tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...