Gå til innhold

Norske epler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er de norske eplene kommet i butikken! Jeg sitter her og spiser på et rødt Gravensteinseple nå; fantastisk godt! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig! Gleder meg! Nå kan jeg spise epler igjen.

Skrevet

Jeg og vil! Men kan ikke.. :(

Epler tar knekken på tennene mine.

Skrevet

Elsker de norske eplene.

Ble litt ivrig da jeg handlet på fredag, så jeg lagde stkete epler til dessert p lørdag og søndag.

Nydelig med vaniljeis til.

Skrevet

Men nå har de jo ikke de gode grønne eplene i butikken :grine:

Norske er jo greie, også har vi de ekle gule muslingseplene som jeg kalte det da jeg var yngre. (ikke spør meg hvorfor).

Jeg vil ha grønne epler!

Skrevet

Har fått en stor pose med Åkerø epler av svigermor. De er jo bare så gode! Ikke lenge før den posen er tom nei...

Skrevet
Og norske epler betyr eplekake :-)

Oh yeah! Der satte du meg på en idé...Kanskje jeg skal gjøre min kakeglade (og syltynne) sambo fornøyd og bake eplekake som han kan ha med seg på kjipe nattevakter i helga :wink:

Skrevet

Oh yeah! Der satte du meg på en idé...Kanskje jeg skal gjøre min kakeglade (og syltynne) sambo fornøyd og bake eplekake som han kan ha med seg på kjipe nattevakter i helga :wink:

Ingen dum ide :-)

Jeg baker ikke så ofte kan du si, men eplekake må jeg bare lage og så er det så enkelt..

Men først blir det Sjokolade kake som gutten skal ha med seg i parken. Så skal jeg lage deilig eplekake og mos. Har en stor pose norske epler som bare venter..

Skrevet

Har dere en god eplekake-oppskrift å dele? Jeg liker ikke eplekaker, men mannen er veldig glad i dem, så kanskje skal jeg også overraske med eplekake? Men siden jeg ikke spiser dem selv trenger jeg litt hjelp til å finne en god og enkel oppskrift. Noen som vil dele sin favoritt? Og er det noen eplesorter som passer bedre enn andre?

Skrevet
Har dere en god eplekake-oppskrift å dele?

Eplekake er stort sett foolproofe greier, men jeg la ut en oppskrift på eplekake i matforumet for en tid tilbake, her finner du oppskriften.

Ellers synes jeg at eplekaker blir bedre jo surere eplene er.:)

Skrevet

Ingenting er som gode norske prince epler!!! nam nam. når de kommer løper jeg til butikken å hamstrer. er jo så godt, å sunt :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

De norske eplene egner seg KUN til å ha i kake. Ellers er de altfor sure.

Skrevet
De norske eplene egner seg KUN til å ha i kake. Ellers er de altfor sure.

Enig! Jeg har lenge lurt på om jeg er den eneste i landet som faktisk ikke synes de norske eplene er så innmari høydare :klø: Min eplefavoritt natura er Golden Delicious. Særlig de som kommer hit om vinteren som er nesten mørkegule i skallet og gjerne med litt rødt i :sikle: Da er de som søtest og på sitt beste! Men det er nå min smak da...

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Samme her, gule er best! Norske - fisj! :wink:

Har også følt meg alene om å ikke digge norske epler, godt det fins et menneske til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...