Gå til innhold

Lånekassen, utbetaling etter signering av avtale

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Endelig har søknaden min blitt behandlet, og jeg har signert avtalen for å motta støtte.

Ifølge lånekassens nettsider er alt oppfylt, og alt ok. Men det står ingenting om når pengene blir utbetalt, bare at de starter utbetaling 6. August.

Ironisk nok... Er jo slutten av september. Noen som vet omtrent hvor lang tid det tar fra man har signert vedtaksbrevet til man mottar pengene? Er det snakk om to dager, en uke, tre uker? Begynner å bli passe skrapa, så hadde kommet godt med med den støtten nå. :(

Anonymous poster hash: c9dd4...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Endelig har søknaden min blitt behandlet, og jeg har signert avtalen for å motta støtte.

Ifølge lånekassens nettsider er alt oppfylt, og alt ok. Men det står ingenting om når pengene blir utbetalt, bare at de starter utbetaling 6. August.

Ironisk nok... Er jo slutten av september. Noen som vet omtrent hvor lang tid det tar fra man har signert vedtaksbrevet til man mottar pengene? Er det snakk om to dager, en uke, tre uker? Begynner å bli passe skrapa, så hadde kommet godt med med den støtten nå. :(

Litt of topic, men hvor lang tid måtte du vente på at søknaden skulle bli ferdigbehandlet? Min søknad ble registrert 20/8 og er beregnet ferdigbehandlet 24/9 altså i dag. Men det har ikke skjedd noe verdens ting.

Anonymous poster hash: 80a35...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw,  i følge hjemmesiden tar det opptil 3 virkedager før pengene er på konto ved elektronisk signering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt of topic, men hvor lang tid måtte du vente på at søknaden skulle bli ferdigbehandlet? Min søknad ble registrert 20/8 og er beregnet ferdigbehandlet 24/9 altså i dag. Men det har ikke skjedd noe verdens ting.

Jeg søkte 17. Aug, forventet behandlingstid 21/9. Fikk vedtaksbrevet i dag, et par dager på overtid :)

Takk, tre dager er overkommelig! Håper det ikke tar mye mer enn det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de utbetaler den 15. hver mnd, så man får etterbetalt for august og september 15.oktober.

Anonymous poster hash: 98f00...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler de ikke ut kun den 15. hver måned?

Anonymous poster hash: 4fd79...387

Ikke når det er den første utbetalingen på høsten og våren.

Anonymous poster hash: d0168...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de utbetaler den 15. hver mnd, så man får etterbetalt for august og september 15.oktober.

Anonymous poster hash: 98f00...738

Feil. Pengene for august og september kommer innen 3 dager etter registrert signering. Så vanlig fra oktober.

Jeg signerte fredags morgen og fikk pengene 15.35 på mandag

Anonymous poster hash: 978b1...d65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...