junibrud05 Skrevet 21. september 2004 #1 Skrevet 21. september 2004 Hei. Jeg har et lite problem ang valg av brudekjole. Jeg har funnet to kjoler som jeg ikke klarer å velge mellom. Den ene er med et kjempelangt slep og den andre er med bare et lite slep. Derfor spør jeg dere som allerede har vært igjennom den store dagen: Hvordan var det å gå rundt på festen med slep?
Tusenogtredve Skrevet 21. september 2004 #2 Skrevet 21. september 2004 Jeg hadde (ganske langt) slep da jeg gifta meg, og det var litt uvant og tungvint til å begynne med, men etterhvert gikk det kjempefint. Nå er jeg kjempglad for at jeg valgte å ha slep på kjolen. Jeg trivdes med å ta litt plass (jeg hadde også langt slør) den dagen. (Men det blir helt sikkert noen som tråkker på slepet ditt...)
cecily Skrevet 21. september 2004 #3 Skrevet 21. september 2004 Det var noen som tråkket på slepet ja, men det gjorde ikke noe. Jeg syntes det var litt stas å ha på seg en så flott kjole, så jeg prøvde å gå med slepet nede så mye jeg kunne. Men når det ble mye folk tett så måtte jeg ta det opp. Jeg ville ikke bruke opphengssnoren, for da hang ikke kjolen så pent, jeg tok det over armen eller i hånden. Det samme gjorde jeg når jeg skulle danse. Jeg syntes ikke det var brysomt i det hele tatt, bare gøy.
Tosca Skrevet 21. september 2004 #4 Skrevet 21. september 2004 Jeg hadde et lite slep på min kjole. Hvis jeg kunne velge igjen, så hadde jeg valgt en uten slep. Det ble litt tungvint. Nå giftet jeg meg hos byfogden, og kunne nok droppet slepet uten problem pga det. Men hvis en gifter seg i kirken så er jo ingenting mer lekkert enne et slep opp kirkegulvet.
Tyren Skrevet 22. september 2004 #5 Skrevet 22. september 2004 Jeg syntes det var litt stas å ha på seg en så flott kjole, så jeg prøvde å gå med slepet nede så mye jeg kunne. Men når det ble mye folk tett så måtte jeg ta det opp. Jeg ville ikke bruke opphengssnoren, for da hang ikke kjolen så pent, jeg tok det over armen eller i hånden. Det samme gjorde jeg når jeg skulle danse. Jeg syntes ikke det var brysomt i det hele tatt, bare gøy. Kunne ikke vært mer enig!!!!
Piarina Skrevet 23. september 2004 #6 Skrevet 23. september 2004 Jeg valgte helt kort slep mest av praktiske grunner, men også fordi vi hadde mørk dress som dresskode og da syns jeg det ble litt voldsomt å ha langt slep. Langt slep matcher jo egentlig mer formell stil, og vårt bryllup vår typisk halv-formellt. Men selvom jeg hadde helt kort slep var det flere som greide å tråkke på det, og det var også litt vanskelig å heise opp når jeg gikk. Kunne ikke akkurat ta det over armen for da hadde jeg jo vrengt hele kjolen...
Gjest Tex Skrevet 23. september 2004 #7 Skrevet 23. september 2004 Ikke noe problem, slep er bare gøy
blåveis Skrevet 24. september 2004 #8 Skrevet 24. september 2004 Jeg kjøpte en kjole brukt og er nå i ferd med å få slepet klippet av. Det ville ikke falle meg inn å dra på et slep i gatene etter mitt ambassadebryllup, så dette er en løsning jeg er svært godt fornøyd med.. Dette går selvfølgelig ikke på alle kjoler, men på min blir det flott..
Martha Stewart Skrevet 24. september 2004 #9 Skrevet 24. september 2004 Jeg har valgt en kjole uten slep. Vi skal gifte oss i kirken, men kun ha en liten middag på restaurant etterpå og jeg vet at jeg vil føle meg mest komfortabel uten slep. Til gjengjeld skal jeg ha 2 meter langt slør! :-)
*tine* Skrevet 24. september 2004 #10 Skrevet 24. september 2004 Min kjole hadde langt slep, men det var ikke noe problem for den var laget slik at slepet kunne "henges opp" - hvis du skjønner hva jeg mener?? Kunne ha det oppe og nede når det passet slik.
Gjest Tari (ikke innlogget) Skrevet 26. september 2004 #11 Skrevet 26. september 2004 Jeg hadde ganske langt slep, og jeg syns så absolutt ikke det var bare gøy. I kirken var det fint med langt slep, men etterhvert på festen og spesielt brudevalsen så var det et stort pes! Brudevalsen fikset jeg ihvertfall ikke særlig bra, ble rett og slett for mye kjole å holde styr på. Men, om du kan sy på en hempe til å henge opp slepet med burde det gå helt fint.
nessi Skrevet 27. september 2004 #12 Skrevet 27. september 2004 Jeg hadde et lite slep på min kjole. Jeg holdt slepet og sløret (langt det ogsp) over armen under bryllupsdansen, men så gikk jeg og tok av sløret og "hang opp" slepet bak på kjolen. Da kunne jeg fritt danse resten av kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå