AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 For det virker uendelig slitsomt med disse stebarna og stemødrene overalt....Anonymous poster hash: a6336...a97 5
Gjest Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Å lese kg motiverer meg til å holde meg singel og barnløs. 14
Gjest Badebuksa Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 (endret) Så flott at kvinneguiden kan inspirere til litt velstand og velferd i hjemmet. Endret 24. september 2015 av Badebuksa
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 For det virker uendelig slitsomt med disse stebarna og stemødrene overalt....Anonymous poster hash: a6336...a97 Jeg mener at den største gaven til barna er å ta vare på ekteskapet med faren/moren. Alle burde lese her inne, to, tre ganger før de utsetter barna for stefamilier. Anonymous poster hash: e8a39...aca 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 Jeg mener at den største gaven til barna er å ta vare på ekteskapet med faren/moren. Alle burde lese her inne, to, tre ganger før de utsetter barna for stefamilier. Anonymous poster hash: e8a39...aca Da må foreldre begynne å sette forholdene sine på lik linje med barna... Prioritering, Anonymous poster hash: bcbbd...9c0 8
Gjest Mythic Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 Håper virkelig flere kan tenke som TS. Alle disse nye familiekonstellasjonene, konfliktene og utfordringene nyfamilier fører med seg, er ikke bra for noen, og spesielt ikke for barna. Jeg mener ikke at man skal holde sammen for en hver pris, men at man ikke skal gi opp for lett, i hvert fall. Det var jo en gang gode grunner for at man ble sammen med partneren sin, så da burde det være mulig å finne tilbake til noe av det, selv om man sliter i perioder. Det skal også sies at mange nok burde tenke seg litt mer nøye om når de velger den de skal få barn med. Når en leser på samlivsforumet her inne, er det mange begredelige forhold rundt omkring, og en bør i hvert fall ikke få barn hvis man allerede er i tvil/sliter i forholdet sitt. Det finnes mange "reparasjonsbabyer" der ute, og det å tro at å få barn skal gjøre forholdet bedre, er jo helt bak mål.
Gjest Blomsterert Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 For det virker uendelig slitsomt med disse stebarna og stemødrene overalt....Anonymous poster hash: a6336...a97 Bra at du tenker sånn syns jeg! Er mye rart å lese her,og det er mye rart å se og forholde seg til utenfor Kg også.Syns utrolig synd på mange barn som opplever å føle seg avvist og som problemer. Men nå må det da virkelig nevnes at det er flere som tar godt vare på barna,både foreldre og nye partnere,det må en ikke glemme. Men håper dere holder sammen,og motivasjon er noe av det viktigste:-)
fjellogvidde Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 Det håper jeg du var motivert for uten skrekkscenariene Men det er veldig bra å jobbe med å ta vare på det forholdet man er i, det er jeg enig i
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #9 Skrevet 24. september 2015 For det virker uendelig slitsomt med disse stebarna og stemødrene overalt....Anonymous poster hash: a6336...a97 Jeg tenker litt av det samme som deg, TS, men blir også veldig takknemlig. Føler at jeg har hatt flaks med både mannen min og kommunikasjonen oss i mellom. Vi har ikke så mye tid til å ta vare på forholdet, men fungerer godt sammen for det, og er flinke til å sette pris på hverandre i en travel hverdag. Det er mange som kjemper for forholdet alene, blir sveket eller bedratt, eller har en partner som ikke orker å anstrenge seg. Det er ikke alltid sånn at den som prøver hardt får uttelling for det, en del har også med flaks å gjøre. Og så tenker jeg at hvis jeg blir singel en dag, skal jeg ta meg god tid. Jeg vet om mange dine-mine-våre-familier som fungerer bra, men også en del som fungerer litt på halv tolv. Og det å ha hastverk i den fasen tror jeg er veldig dumt. Du spleiser ikke sammen to familier med flere barn, ekser og alt, og håper det går bra. Da skal du være rimelig sikker. Anonymous poster hash: 303d7...437
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #10 Skrevet 24. september 2015 Da må foreldre begynne å sette forholdene sine på lik linje med barna... Prioritering, Anonymous poster hash: bcbbd...9c0 Helt enig. I en familie er alle like viktige, og alle skal taes hensyn til. Anonymous poster hash: e8a39...aca
Biloba Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 Jeg tenker det er enda mer nyttig for folk som ikke er etablerte enda. Ikke få barn med hvem som helst, for det er en betydelig sjanse for at han skal ha dem 50%. Har barna en oppegående far vil han også ivareta barna etter brudd, og velge ny partner med omhu. Alle som vurderer et forhold med en som har barn bør også sette seg grundig i igjen den andres holdninger til sitt ansvar som far, og om han har realistiske forventninger til en partners rolle. En del av dem har blitt skilt fordi de behandler en kjæreste for dårlig. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #12 Skrevet 24. september 2015 Jeg tenker at alle mennesker er forskjellige, alle forhold er forskjellige og alle brudd er forskjellige. Fint for dere som selv ser at dere kan pleie forholdet til mannen deres. For andre som har endt opp alene så er det ikke fullt så enkelt. Ting som vold, utroskap, psykisk terror ol skal man ikke prøve å leve med og mange som er alene med barn er det nettopp pga dette. Er det bare at "man har vokst fra hverandre" så er jeg enig med deg TS, det er bare tull å ødelegge en familie for å realisere seg selv. Jeg tenker dessuten at dagens barn som har vokst opp med andre enn den biologiske familien også blir mer tolerante overfor andre, de ser at ting ikke alltid er A4 og går på skinner. Ja, det kan nok være konflikter med steforeldre men det kan det jammen være med biologiske foreldre også. Jeg tror dette er mye personavhengig, noen er lettere å forholde seg til enn andre - det gjelder både barn og voksne. Så ja, TS i utgangspunktet er jeg enig med deg men dessverre blir ikke livet alltid slik man tenker. Da er det fint at man kan gjøre det beste ut av situasjonen. Anonymous poster hash: d865d...a6d 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #13 Skrevet 24. september 2015 Å lese kg minner meg om at det er msnge usikre mennesker her ute som smitter med usikkerheten over til meg. Ikke rart at jeg sluttet en stund å lese dette tøvet. Man får så mye mark i huet!Anonymous poster hash: 526e6...7af
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #14 Skrevet 24. september 2015 For det virker uendelig slitsomt med disse stebarna og stemødrene overalt....Anonymous poster hash: a6336...a97 Gjør som oss intelligente voksne: Unngå problemet ved å la dine barn få bevare sitt hjem med kun far og med kun mor - så får eventuelle nye kjærester (med barn) bo i din egen bolig!!Anonymous poster hash: 5981d...86c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #15 Skrevet 24. september 2015 Jeg tenker at alle mennesker er forskjellige, alle forhold er forskjellige og alle brudd er forskjellige. Fint for dere som selv ser at dere kan pleie forholdet til mannen deres. For andre som har endt opp alene så er det ikke fullt så enkelt. Ting som vold, utroskap, psykisk terror ol skal man ikke prøve å leve med og mange som er alene med barn er det nettopp pga dette. Er det bare at "man har vokst fra hverandre" så er jeg enig med deg TS, det er bare tull å ødelegge en familie for å realisere seg selv. Jeg tenker dessuten at dagens barn som har vokst opp med andre enn den biologiske familien også blir mer tolerante overfor andre, de ser at ting ikke alltid er A4 og går på skinner. Ja, det kan nok være konflikter med steforeldre men det kan det jammen være med biologiske foreldre også. Jeg tror dette er mye personavhengig, noen er lettere å forholde seg til enn andre - det gjelder både barn og voksne. Så ja, TS i utgangspunktet er jeg enig med deg men dessverre blir ikke livet alltid slik man tenker. Da er det fint at man kan gjøre det beste ut av situasjonen.Anonymous poster hash: d865d...a6d Det holder å si "foreldre". Barnet har kun dine to foreldre. Disse andre er fars eller mors venninne/venn og bør bo i sin egen bolig.Anonymous poster hash: 5981d...86c 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #16 Skrevet 24. september 2015 Det holder å si "foreldre". Barnet har kun dine to foreldre. Disse andre er fars eller mors venninne/venn og bør bo i sin egen bolig.Anonymous poster hash: 5981d...86c Haha, er du seriøs. Du høres ut som en bitter kjerring som er blitt dumpet. Det finnes dem som etablerer seg på nytt etter et brudd, vet du. Skal alle som noengang har vært gift og/eller fått barn være evig særboere med sine eventuelle nye partnere? Jeg venter barn nå med en mann som har ett barn fra før. Og jeg er ikke hans "venninne", jeg er samboeren hans. Faktisk er vårt forhold mye mer seriøst enn det han hadde med hun første han fikk barn med, sannheten er at hun lurte ham til å bli gravid og ble sur da han ikke ville bo med henne. Anonymous poster hash: d9183...539 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #17 Skrevet 24. september 2015 Haha, er du seriøs. Du høres ut som en bitter kjerring som er blitt dumpet. Det finnes dem som etablerer seg på nytt etter et brudd, vet du. Skal alle som noengang har vært gift og/eller fått barn være evig særboere med sine eventuelle nye partnere? Jeg venter barn nå med en mann som har ett barn fra før. Og jeg er ikke hans "venninne", jeg er samboeren hans. Faktisk er vårt forhold mye mer seriøst enn det han hadde med hun første han fikk barn med, sannheten er at hun lurte ham til å bli gravid og ble sur da han ikke ville bo med henne. Anonymous poster hash: d9183...539 For en trist historie du kommer med her...stakkars barn. I vårt tilfelle har vi det veldig fint. Bruddet var ønsket av begge og vi er enige om at barnet skal få ha hjemmet sitt i fred. En ny kjæreste ® får verken flytte inn til barnets far eller barnets mor: får bo i egen bolig. Både min ex og jeg er svært fornøyde etter bruddet og ingen er bitre. Vi har det veldig bra og er glad for barna vi har. Merkelig hvordan du som er fremmed kan lese så voldsomtye merkelig i et innlegg.Anonymous poster hash: 5981d...86c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #18 Skrevet 24. september 2015 For en trist historie du kommer med her...stakkars barn. I vårt tilfelle har vi det veldig fint. Bruddet var ønsket av begge og vi er enige om at barnet skal få ha hjemmet sitt i fred. En ny kjæreste ® får verken flytte inn til barnets far eller barnets mor: får bo i egen bolig. Både min ex og jeg er svært fornøyde etter bruddet og ingen er bitre. Vi har det veldig bra og er glad for barna vi har. Merkelig hvordan du som er fremmed kan lese så voldsomtye merkelig i et innlegg.Anonymous poster hash: 5981d...86c Bare vent ti han finner en og blir stupforelsket Anonymous poster hash: 0ce42...7f9 1
pautina Skrevet 25. september 2015 #19 Skrevet 25. september 2015 For det virker uendelig slitsomt med disse stebarna og stemødrene overalt....Anonymous poster hash: a6336...a97 Ha ha jeg og, ikke pga stebarn og ste-forskjellig, men når man leser om menns oppførsel her på KG både de som beskrives og de som svarer her inne så blekner alle små irritasjonsmomenter over egen samboer inn til vanvittige bagateller.... Det er jo bare helt sinnsykt det som finnes der ute...tviholde på min ja....
ops2 Skrevet 25. september 2015 #20 Skrevet 25. september 2015 Motiverer meg vel til å se med blidere øyne på han jeg har.... og ikke faen om jeg skal ha en ny en inn i huset hvis det blir brudd eller jeg blir enke. Ihvertfall ikke en med barn fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå