Gå til innhold

Voldsom Halloweenfeiring i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et skriv fra barnehagen i går:

Fra 1.10-31.10 skal barnehagen man-fre feire halloween. Hver ukedag! Frem til Halloween. Barna kan gå i det samme kostymet hele uken, men må skifte kostyme neste uke der igjen, dvs at vi må kjøpe inn rundt fire kostymer..det blir dyrt..

Ikke bare det, men de skal se "skrekkfilmer for barn" hver fredag, det synes jeg ikke noe om når det er snakk om barn på 1-3 år.

Flere barnehager som tar litt av med denne amerikanske kulturen?

Anonymous poster hash: f86c8...dba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 1.10-31.10 skal barnehagen man-fre feire halloween. Hver ukedag! Frem til Halloween. Barna kan gå i det samme kostymet hele uken, men må skifte kostyme neste uke der igjen, dvs at vi må kjøpe inn rundt fire kostymer..det blir dyrt..

Ikke bare det, men de skal se "skrekkfilmer for barn" hver fredag, det synes jeg ikke noe om når det er snakk om barn på 1-3 år.

Dette hørtes voldsomt ut. Det burde holde med en dag. Og skrekkfilmer er ikke noe for så små barn.

Anonymous poster hash: 19d2b...7e5

• Liker 2
Skrevet

Oi, det hørtes voldsomt ut!

Skrevet

Du..når du troller, trur du ikke det er lurt å variere skrivemåten din litt? Du oppretter tråder i eninga, og er i alle veldig ivrig med en hel masse punktum.

Bare et tips.

Anonymous poster hash: 4efa5...5bf

• Liker 10
Skrevet

Du..når du troller, trur du ikke det er lurt å variere skrivemåten din litt? Du oppretter tråder i eninga, og er i alle veldig ivrig med en hel masse punktum.

Bare et tips.Anonymous poster hash: 4efa5...5bf

? Er det ikke litt dårlig gjort å ødelegge tråder med sånne slemme svar til trådstarter?

Skrevet

Oi, det hørtes voldsomt ut!

Ja. Regner med at det ikke er sånn hos dere?.

Skrevet

Dette hørtes voldsomt ut. Det burde holde med en dag. Og skrekkfilmer er ikke noe for så små barn. Anonymous poster hash: 19d2b...7e5

Vet ikke helt hvor skumle disse skrekkfilmene er men jeg synes det høres upedagogisk ut egentlig. Det er en god barnehage ellers så ble overraska da jeg fikk skrivet. Kjenner jeg gruer meg til oktober nå

Skrevet

Bare et tips.Anonymous poster hash: 4efa5...5bf

Tenkte akkurat det samme :roll:

Anonymous poster hash: 7b9fb...1c3

Skrevet

De fleste "vanlige" utenlandske/amerikanske barneserier har en Halloween-episode, som Dora the explorer, Brannmann Sam, Sofia den første osv, også har man jo Laban, Kaspar og snille spøkelsesfilmer,  så de "skrekkfilmene" ville ikke bekymret meg.

Men resten høres jo helt vannvittig ut. Hva skal de gjøre til jul da? Og karnevalstid i februar? Og påske? og 17.mai?

Selvfølgelig skal dere ikke kjøpe kostymer. Hvis dette skulle være sant, send med ungen en heksehatt, og boikott utkledningen fram til 30.10.

Anonymous poster hash: 8fd6d...e8b
  • Liker 1
Skrevet

Hver dag i en hel måned? Var da ekstremt!

Skrevet

Ja. Regner med at det ikke er sånn hos dere?.

Jeg har ikke barn. Men hver dag i en måned er ekstremt overkill.

Skrevet

Tror jeg hadde skiftet barnehage

Anonymous poster hash: 1e7e7...a3d
  • Liker 1
Skrevet

Vil tro en bhg ikke gjør dette. I så fall hadde jeg tatt kontakt med kommunen. Kan ikke pålegge foreldre utgifter hver uke. Denne feiringen er da en helg og ikke en hel mnd.

Vil tro at leder i bhg har satt seg inn i skikken

Om dette ikke er en tulletråd,så vil vi få høre om dette andre plasser også.

Foreldre vil jo reagere.

Hva de mener med skrekkfilm? Det lages ikke skrekkfilmer for barn.

Anonymous poster hash: c7a7f...fd8

Skrevet

Kanskje barnehager nå burde begynne å kjøpe inn og holde kostymene, så slapp foreldrene. Det er jo et enormt kjøpepress på foreldre, og jeg vet at en del foreldre ikke er så begeistret for/ har råd til dette. Man kan selvfølgelig lage kostymer selv, men ikke alle kan/har tid/ vil/synes noe om det . Og halloween i barnehager er bare tull og fører antakelig til unødig mye stress og styr for både store og små. Er det virkelig nødvendig? Nei, mener jeg, og jeg jobber i barnehage. Samfunnet vårt i dag er travelt og stressende nok som det er. Og barna er oppskrudde nok som det er.

Anonymous poster hash: f59a2...38e

Skrevet

kle ham i fire laken og dropp å lage øyehull til dem. og vips, penger og psyke spart.

• Liker 1
Skrevet

Kan det være en skrivefeil i datoene? Jeg ville tatt det som utgangspunkt. Sendt en mail til barnehagen og skrevet: Hei! Kjempegøy med Haloween- feiring. Men har dere skrevet feil datoer? Det ser ut som at de skal være kledd ut hver dag ingen måned? Det vanlige er vel en dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...