AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Føler mi er så småspist. Lager 90ml når hun er sulten, ca hver 3 time, men hun spiser bare 60ml ca. Går fint opp i vekt så skulle ikke bekymre meg sa HS, men er bare nysgjerrig likevel.Anonymous poster hash: 8b28d...aee
PositivPessimist Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Min spiste 7 ganger i døgnet på den tiden. Husker ikke helt mengden hver gang. En tommelfingerregel kan være å regne 15 prosent av babyens vekt. Da ser du hvor mye den bør ha i døgnet for å legge på seg og vokse. Men så lenge helsesøster sier at det er bra, så er det det Min gutt er nå snart 14 uker og spiser ca 125-130 ml per måltid, som nå er ca 6 i døgnet. Passer bra i forhold til vekta hans. Han er litt liten i forhold til andre foreløpig, siden han er født fire uker for tidlig.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Gutten min spiste veldig lite men ofte frem til ca 3 mnd, da økte mengden litt og han var nede i 8-9 flasker i døgnet, tidligere drakk han 12. Jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger han drakk mer enn 130ml per måltid, men så drakk han ofte og da, ca hver 3time. Nå er han 1år og fra ca 10mnd har han kun drukket 30-60ml per flaske (2-3 stk) Jeg ville ikke beskymret meg så lenge hun legger på seg og virker fornøyd Anonymous poster hash: e779c...e50
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Takk for svar Er bare så rart det står 5-6 måltid i døgnet bak på pakken når man må gi såpass oftere? Er 5-6 flasker et minimum kanskje? Anonymous poster hash: 8b28d...aee
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 Dette med 15% av kroppsvekten gjelder kun de første månedene, det er ikke noe de skal fortsette med. Husk at babyer ikke skal ha mer enn 1 liter MME i døgnet. Hvis hun vokser og har tissebleier er det ingen grunn til bekymring TS. Anonymous poster hash: 942cd...6c0
Gjest energystar Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 Mi jente spiser 6 flasker om dagen på 120 ml. Hun er 2,5 mnd.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 Dette med 15% av kroppsvekten gjelder kun de første månedene, det er ikke noe de skal fortsette med. Husk at babyer ikke skal ha mer enn 1 liter MME i døgnet. Hvis hun vokser og har tissebleier er det ingen grunn til bekymring TS. Anonymous poster hash: 942cd...6c0 Er ikke denne grensa med 1 liter i døgnet utdatert? Sies så mye forskjellig. Har hørt mme-babyer skal få være like selvregulerende som om de fikk mm.Anonymous poster hash: 7ce24...ceb 1
PositivPessimist Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 Er ikke denne grensa med 1 liter i døgnet utdatert? Sies så mye forskjellig. Har hørt mme-babyer skal få være like selvregulerende som om de fikk mm.Anonymous poster hash: 7ce24...ceb Helsesøster sa til meg at det i utgangspunktet ikke var no problem om det blir mer enn en liter. Det viktigste er å sørge for at babyen er mett. Men vi blir å begynne med smake på grøt da han er 4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå