AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #21 Skrevet 27. september 2015 Jeg tar gjerne i mot nære venner og familie. Men jeg føler meg ikke hjemme i mitt eget hjem om jeg må dele det med noen jeg ikke ser på som nære, fordi de mener de har "rett på" å bruke gjesterommet mitt. Anonymous poster hash: 70adc...0df
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #22 Skrevet 28. september 2015 Når har dere "åpent" for besøk? Ukedager/helger/ferier/alltid? Avhengig av relasjon? Hva om gjesterommet brukes vanligvis som kontor? Hvor lenge synes dere at det er OK at folk overnatter/ber om å få overnatte? Spør fordi jeg har fått kritikk for å ikke la folk låne gjesterommet i en ukedag, da det brukes til kontor og jeg har en jobb på kveldstid som gjøres hjemme (frem til ca 23:00).Anonymous poster hash: 8c61f...c4a Jeg "låner" aldri ut gjesterommet. Vil du på ferie? Finn deg et hotelrom. Har du ikke råd? Ikke mitt problem. Hadde jeg ønsket å drive utleievirksomhet så hadde jeg gjort det. Har noen derimot lyst til å komme på besøk så avtales tid og tidspunkt. Jeg har ikke venner som ringer og spør om de kan bo her neste uke fordi bilettene er så billige og akkurat den konserten er på torsdag: slikt tull har jeg luket ut. Om du blir spurt om det passer med besøk onsdag-fredag og du sier "nei, desverre passer det ikke, men neste uke/helg er vi ledige" og vedkommende sier noe annet enn "ok" så ville jeg revurdert relasjonen til vedkommende. Hva slags potensiell gjest føler at han/hun kan kritisere sin potensielle vert for å ha et liv? Anonymous poster hash: 69fe1...3dc 2
NumberSix Skrevet 28. september 2015 #23 Skrevet 28. september 2015 Vi har gjesterom, som også brukes til oppbevaring av hobby-ting. De som stort sett bruker gjesterommet vårt er venner som kommer på besøk for å være en helg, og kanskje noen overnatter etter en fest. Vi har også tatt i mot et par sofasurfere, som satte veldig pris på å få eget rom! Synes det er koselig med overnattingsgjester, men maks en helg. Blir de lenger blir jeg gjerne sliten og lei. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #24 Skrevet 2. oktober 2015 Hos oss er gjesterommet lite brukt. Kun til nærmeste familie som kommer et par ganger i året. Hvorfor skal jeg være gratis hotell? Det blir også mye mat som skal serveres til gjester. Iallfall frokost og kvelds minst. Og mat er dyrt. Sengetøy skal vaskes og legges på senga. For tilfeldige gjester har ofte "glemt" både laken og sengetøy eller sovepose medbrakt. Vi blir også slitne av å være sosiale verter, gjerne langt over normal sengetid for oss. Vasker gjestene seg ut? Bad blir grisete. Flere håndklær vaskes. Gulver vaskes ikke av gjestene f.eks. Vår nærmeste familie er hjertelige velkomne. Bror, søster, foreldre, men tilfeldige bekjente og venner man ikke er bestisser med får finne sitt eget sted å bo.Anonymous poster hash: 2e060...cd6 1
Rosa Sitron Skrevet 2. oktober 2015 #25 Skrevet 2. oktober 2015 Gjesterommet vårt er åpent hele tiden. Venner og familie er velkomne når som helst. Men de kan ikke forvente at vi kan varte de opp til en hver tid. De er velkomne om de bare er her for å nå flyet neste morgen eller for en konsert. Det er koselig med besøk uansett. Det fleste er er sjelden mer en natt eller to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå