Gå til innhold

Dating for voksne..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror heller jeg ønsker en slags klubb, eller vennering, med single som møtes jevnlig. At man kanskje er en 20-30 personer på omtrent samme alder, som møtes for en sosial happening. Da blir det ikke så kunstig.

Datingbyråer finnes kanksje i USA? Eller er det bare på film og i serier? Det hadde kanskje vært noe her også. Men det koster sikkert skjorta - og vel så det... 

Det gjør det. Hvertfall i Oslo er det et par som driver speeddate-tjeneste og arrangerer treff 2-3 ganger i året. Koster 250-300 kr for påmelding. De som finner tonen blir matchet i etterkant, men man kan selvsagt spørre direkte også.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør det. Hvertfall i Oslo er det et par som driver speeddate-tjeneste og arrangerer treff 2-3 ganger i året. Koster 250-300 kr for påmelding. De som finner tonen blir matchet i etterkant, men man kan selvsagt spørre direkte også.

Speed dating høres stressende ut.

Jeg tenker mer på å møtes rundt en felles interesse jeg. Men DNT har vel singelturer? Har hatt i hvert fall. Noe slikt hadde passet meg. Jeg er ikke redd for å reise på ferieturer alene.

Skrevet

Man er voksen når man er i 20 åra

Anonymous poster hash: cf89d...fdd

Skrevet (endret)

Speed dating høres stressende ut.

Jeg tenker mer på å møtes rundt en felles interesse jeg. Men DNT har vel singelturer? Har hatt i hvert fall. Noe slikt hadde passet meg. Jeg er ikke redd for å reise på ferieturer alene.

Ja, blir litt stress når man er 20-30 stk og får bare 3-4 min med hver person. Skal godt gjøres å huske hvem man fant interessant og ikke. Jeg deltok kun 2 ganger og slet begge gangene med å huske hvem og hva jeg pratet når jeg skulle krysse av på match-arket.

Eneste jeg vet er Sukker, som arrangerer singelfester, -cruiser og -ferier flere ganger i året. Men jeg er veldig innadvendt og beskjeden, så var kun med på det en gang og aldri mer. Jeg er helt enig med deg da, det burde vært flere typer tilbud der man f.eks møtes over bowling, eller sykkelturer, eller gåturer, you name it, for å kombinere treffet med en felles aktivitet. Det hadde jeg likt hvertfall, og man slipper å føle seg tvungen til prat hele tiden.

En helt annen sak: liker nicket ditt forresten. ;)  Ikke langt unna mitt nick i et annet forum. Jeg liker også være mystisk.

Endret av Devilheart
Skrevet (endret)

Jeg tror heller jeg ønsker en slags klubb, eller vennering, med single som møtes jevnlig. At man kanskje er en 20-30 personer på omtrent samme alder, som møtes for en sosial happening. Da blir det ikke så kunstig.

Det høres ut som en fin erstatning for vennefestene der man kunne møte noen tidligere, men der det nå sjelden er noen single å møte. Så fort man er ferdig å studere, og har jobb og leilighet der man bor for seg selv, samt få single venner, blir det fort vanskeligere å møte noen. Det er jo så mye lettere å bli kjent med folk på en hjemmefest, middag med venners venner eller liknende, enn på byen. Jeg kjenner jeg savner de naturlige setningene å prate og bli kjent med nye mennesker generelt, og kvinner spesielt. Det er jo da man plutselig finner ut at hun der, hun har jeg jammen lyst til å bli bedre kjent med.

Jeg har ikke rundet 30 enda, men kjenner igjen veldig mye av det som er skrevet her - ikke minst at tilgjengeligheten gjennom f.eks. Tinder har gjort at man ikke er villig til å legge ned noen særlig innsats med de man møter, og kutter dem ut så fort man tenker at noe kanskje ikke er 100%, eller at man kan finne noe bedre. Samtidig prioriter folk karrierer og statusjag i langt større grad enn tidligere, og deltar på mer på fritiden også, så ikke har man tid heller. Flere av disse tingene kjenner jeg jo igjen hos meg selv også, når jeg legger merke til dem hos andre.

Endret av guttemann
Skrevet

Man er voksen når man er i 20 åra

Anonymous poster hash: cf89d...fdd

Kronologisk kanskje, men man er likevel ikke på samme modenhetsnivå som en som er 10-20 år eldre, det sier seg selv.

Anonymous poster hash: ced07...d9f

Skrevet

Jepp, stor forskjell på biologisk alder og mental alder. En viss sannhet i det når det kommer fra en 30-åring som fortsatt har interesser for barnslige ting. :fnise:

Skrevet

Jepp, stor forskjell på biologisk alder og mental alder. En viss sannhet i det når det kommer fra en 30-åring som fortsatt har interesser for barnslige ting. :fnise:

Det er viktig å beholde barnet i seg, uansett alder! Det er ingen motsetning i å være moden og fortsatt ha noen barnslige interesser :) Hvis man er voksen og alltid barnslig og aldri tar ansvar, da blir det helt feil. 

Skrevet

Skrevet 24 september 2015 - 16:44

AnonymBruker, on 24 Sept 2015 - 15:32, said:snapback.png

Veldig interessant tråd. 

Spesielt dette med kjemi har jeg selv ofte brukt for å si at ting ikke funket. Men jeg er enda ikke blitt noe mer klok på hvorvidt den kan skapes over tid, og hvor mye nervøsiteten ødelegger. Jeg kan nok også lett treffe en fyr lenger hvis jeg finner han tiltrekkende, selv om jeg kanskje ikke føler den mystiske kjemien gnistre. 

Nå dater jeg en fyr jeg syns er kjekk, og som virker veldig grei. Han er derimot ganske stille i forhold til meg, og jeg har ikke blitt klok på hvordan kjemien er. Jeg koser meg når vi er sammen, og kyssene er veldig bra (har ikke hatt sex enda), og han sender mye meldinger når vi ikke er sammen, men fordi han er såpass stille blir jeg usikker på hvor godt vi egentlig funker sammen. Jeg prøver alltid å gi det litt tid, så jeg tenker det samme her. Gresset er virkelig ikke alltid grønnere på den andre siden.

Forøvrig kan jeg gi en liten uformell "sjekkeliste" jeg har når jeg skal bestemme meg for om jeg vil treffe en fyr igjen:

- Får han meg til å le?

- Vil jeg se han naken?

- Er jeg stolt over å sitte ute med han i offentligheten? (høres kanskje slemt ut, men)

Anonymous poster hash: 191e7...b2c

:icon_lol:

Min rekkefølge er som så:

1. Veske !  Veske hennes er mest viktig til å forestilles personlighet hennes !  Hvis denne test passerer kan jeg fortsette:
  2. Forteller hun noe virkelig interresant ?
  3. Har jeg lyst å se her naken ?
  4. Har jeg lyst til å vise henne i offentligheten, og vice versa ?

Anonymous poster hash: 38ac9...b9d
Skrevet

Enig. Med en gang det blir snakk om arrangement der hver enkelt fysisk må melde seg på gjennom byrå og betale "inngang" så blir det uaktuelt for noen. Det føles bedre å bli invitert.

Hvis feks tre single venninner kan booke et lokale (en cafe/bar/restaurant) og så oppfordre egne opptatte venner til å invitere sine single venner (-via Facebook er jo alt så enkelt), så klarer man kanskje å samle en god gjeng single til en sosial samling. Evt liten fest før byen/konsert.

Anonymous poster hash: 9de6a...836

Skrevet

Finnes da mange grupper på Facer'n for single. Jeg er medlem i to av dem, men må ærlig si det ikke skjer en dritt der og folk bare prater ihjel. Hadde vært noe å hatt en seriøs single gruppe der det ble arrangert treff 1-2 ganger i måneden. Skjønt, blir jo påmeldings-system der og da, så spørs hvor mange som hadde giddet og blitt med. Som sagt før også, også best om det ikke blir bare prate-treff, men aktiviterer også; bowling, turer, barhopping, osv. Er lettere å bli kjent med fremmede når man gjør andre ting samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...