Gå til innhold

Ned i vekt - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått opp noen kilo og kjenner meg temmelig fortvilet.

Jeg vil gjerne ned 5-8 kilo, gjerne raskt og rimelig. Jeg tenker å starte en suppe/knekkebrød/vann-diett til helgen. Noen som har erfaring? Hvor lenge vil dere anbefale en sånn diet, før jeg kan begynne å tenke på at vekten igjen stabiliserer seg? Jeg har gått veldig mange turer den siste tiden og i dag har jeg gått to lengre turer. Jeg er 68 kilo og 175 cm (gutt). Kom ikke med tips om treningssenter for jeg tør ikke sette min fot innom et i min "tilstand" akkurat nå, det må først skje når disse kiloene er kvitt.

Takk på forhånd.

Anonymous poster hash: 4bc94...66f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å gå ned i vekt. Punktum.

Anonymous poster hash: a0f5a...868
Skrevet

TS her: det vet vel ikke du noe om? Når man for ikke lenge siden var nede på 61 kilo, så vil jeg gjerne tilbake dit igjen. Men grunnet sykdom og mye sittestilling på grunn av det, så føler jeg meg ikke spesielt bra. Og du snakker til en som var over 90 kilo for bare noen år siden. Det å ha gått ned til nesten 60 kilo føltes som en god mestringsfølelse og på god vei til å føle meg bedre.

• Liker 1
Skrevet

Oj! Jeg er kvinne, men omtrent samme vekt og høyde som deg. Har gått ned ti kg hittil i år, men er så lei av denne nye måten å slanke seg på som har kommet de siste årene, hvor man er så oppsatt på å gå ned så sakte som mulig, fordi det skal være en livsstil, man må på død og liv få i seg nok til enhver tid, og om man trener skal man spise alle kaloriene man har forbrent. I tillegg til at forholdet mellom fett, proteiner og karbohydrater er hellig, og at man helst burde kaste vekten og kun bruke målebånd.

Vel, jeg har fått nok! Satt akkurat å bestemte meg for og planla suppe, vann og grønnsaker fra i morgen av:)

Dvs slanking slik man gjorde det i gamle dager. Gleder meg faktisk!

• Liker 1
Skrevet

Oj! Jeg er kvinne, men omtrent samme vekt og høyde som deg. Har gått ned ti kg hittil i år, men er så lei av denne nye måten å slanke seg på som har kommet de siste årene, hvor man er så oppsatt på å gå ned så sakte som mulig, fordi det skal være en livsstil, man må på død og liv få i seg nok til enhver tid, og om man trener skal man spise alle kaloriene man har forbrent. I tillegg til at forholdet mellom fett, proteiner og karbohydrater er hellig, og at man helst burde kaste vekten og kun bruke målebånd.

Vel, jeg har fått nok! Satt akkurat å bestemte meg for og planla suppe, vann og grønnsaker fra i morgen av:)

Dvs slanking slik man gjorde det i gamle dager. Gleder meg faktisk!

Enig. Særlig når man vil få litt fortang i sakene etter en nedtur (eller opptur blir det vel). Jeg klarer å holde vekten stabil generelt sett, men som sagt etter å ha vært satt ut på grunn av sykdom så har det blitt enklere å gå opp enn ned. Nå føler jeg derimot veldig motivert og håper på en pangstart, slik at jeg er tilbake i rett utgangspunkt igjen.

Skrevet

Slutt å tull! Kjæresten hadde nok gjerne rista litt i deg.Han er litt lavere enn deg, og drømmer om å komme opp i din vekt! Undervektig = trøtt, slapp, dårlig immunforsvar, kortere levealder osv. Ingenting å hige etter! Du har fin vekt. Du har vært veldig flink, men er nok blitt litt besatt av mestringsfølelsen du fikk av å klare å gå ned så mye, og du ønsker å fortsette, i slankerusen din.

Anonymous poster hash: 8e8bd...3a9

Skrevet

Anoreksi er ukult.

Anonymous poster hash: 2ca80...5b8
Skrevet

Slutt å tull! Kjæresten hadde nok gjerne rista litt i deg.Han er litt lavere enn deg, og drømmer om å komme opp i din vekt! Undervektig = trøtt, slapp, dårlig immunforsvar, kortere levealder osv. Ingenting å hige etter! Du har fin vekt. Du har vært veldig flink, men er nok blitt litt besatt av mestringsfølelsen du fikk av å klare å gå ned så mye, og du ønsker å fortsette, i slankerusen din.

Anonymous poster hash: 8e8bd...3a9

Folk ser da forskjellig ut uavhengig av kropp. Midjemålet mitt er forøvrig 77 cm.

• Liker 1
Skrevet

Det ville nok vært lurt å heller komme over frykten av treningssenteret. Eller begynne med enkle styrkeøvelser hjemme. Jeg er jente, 1,61 og veier omtrent 60 kilo. Har begynt å trene styrke for å heller gå ned i fettprosent enn vekt. Den vekten du beskriver høres rett og slett ikke bra ut....

Anonymous poster hash: a317b...2b1
Skrevet

Anoreksi er ukult.

Anonymous poster hash: 2ca80...5b8

Å ønske å slanke seg er ikke synonymt med anoreksia.

Spis riktig og tren masse cardio så skal du se det går sin vei. 

• Liker 1
Skrevet

Er det deg Severin?

Anonymous poster hash: 11fef...226
Skrevet

Slutt å tull! Kjæresten hadde nok gjerne rista litt i deg.Han er litt lavere enn deg, og drømmer om å komme opp i din vekt! Undervektig = trøtt, slapp, dårlig immunforsvar, kortere levealder osv. Ingenting å hige etter! Du har fin vekt. Du har vært veldig flink, men er nok blitt litt besatt av mestringsfølelsen du fikk av å klare å gå ned så mye, og du ønsker å fortsette, i slankerusen din.Anonymous poster hash: 8e8bd...3a9

Tror det er du som må slutte å tulle. Folk kan da se helt forskjellige ut med en lik vekt. Og mange er litt undervektige uten å være verken slapp eller noe av det andre du ramser opp.

Anoreksi er ukult. Anonymous poster hash: 2ca80...5b8

Du virker ikke spesielt smart om du mener ts er anorektisk bare fordi han vil gå litt ned i vekt og slanke seg litt.

Anonymous poster hash: 90e9b...943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...