AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Var i midt-østen, og når jeg og mine kusiner var ute (selv med familien, inkludert menn) så var det menn (helt fra 17 til 40år) som drev å stirra på oss unge jenter og så på rumpene våres (vi hadde på oss helt normale klær, ikke særlig mye hud synlig. T shorte og jeans) En gang holdt fetterne mine på å lage en krangel fordi to fulle menn stirra på meg og tre av kusinene mine og sendte oss pedoblikk. En annen gang var det faktisk en gutt på omtrent min alder som fulgte etter meg på et sånt tivoli vi var på... En annen gang der igjen var det en som kræsja bilen fordi han skulle vise seg frem for den eldste kusinen min... Overhørte pappa si til en sånn familie vi hadde på besøk her om dagen (han trodde jeg sov) at han syntes det var skikkelig ubehagelig at folk drev å stirra på meg, fordi han fortsatt ser på meg som hans lille jente, og mens jeg gikk ved siden av han, fikk jeg pedoblikk hele tida (dette hadde ikke jeg lagt merke til) Dette er vel ikke vanlig oppførsel i Norge? Ble seriøst redd og overraska over hvordan menn ser på kvinner! Det var faktisk noen som gikk så langt som å ta bilder av meg og en venninne, men det var noen vakter som så det, og sletta bildene av oss og kasta dem ut av parken vi var i. Noen som har opplevd lignende i utlandet? Anonymous poster hash: 580ee...3ad
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 hvor gammel er du? under 16? Anonymous poster hash: 00183...49a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 hvor gammel er du? under 16? Anonymous poster hash: 00183...49a Jeg er akkurat 16... Anonymous poster hash: 580ee...3ad
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Jeg er akkurat 16... Anonymous poster hash: 580ee...3ad Da er det ikke pedoblikk du får. Vet du hva pedofili er ? Anonymous poster hash: 00183...49a 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Da er det ikke pedoblikk du får. Vet du hva pedofili er ? Anonymous poster hash: 00183...49a Ja jeg vet vel det. Menn som ser på småunger? Vel når menn på 40 ser på jenter på 16 med sikkel hengende ut av munnen, mener jeg vi kan si det er litt pedo? Anonymous poster hash: 580ee...3ad 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Ja jeg vet vel det. Menn som ser på småunger? Vel når menn på 40 ser på jenter på 16 med sikkel hengende ut av munnen, mener jeg vi kan si det er litt pedo? Anonymous poster hash: 580ee...3ad Feil. Pedofili handler om å tenne på mennesker som ikke er i puberteten/under seksuell lavalder. Om du er 16 bør du ha kommet i puberteten for lenge siden og du er også over seksuell lavalder. Med andre ord kan en på 40 år ha sex med deg og det vil ikke være pedofili. Anonymous poster hash: 00183...49a 3
Leo Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 Nei. Du er kjønnsmoden og vel så det vil jeg anta... 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 Herregud, gidd å henge dere opp i avsporinger. Skjønner du syns det var vemmelig TS, er ikke et pent kvinnesyn i midt-østen og du gjør det klokt i å gå sammen med faren din. Anonymous poster hash: c02db...527 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #9 Skrevet 24. september 2015 Selv om pedo kanskje er én definisjon i ordboka, så er jeg helt enig med deg at det er pedo! 40-åring som sikler på en tenåring liksom...det kunne vært faren din! Usj, ekle pervoer. Sykt ekkelt. Opplevde lignende ting da jeg og var yngre (midten av 20-årene nå), og om de så var så "unge" som 30, så så jeg på de som pedo eklinger. Det er det de er! Og ja, er synd det finnes sånne menn..som skal nedgradere deg til en ting de kan sikle over, ta på og fotografere som de vil..de er underutvikla drittsekker, og representerer ikke ordentlige menn, trøst deg med det. Bra du hadde noen med deg som tok vare på deg Selv om min erfaring heldigvis er at de har det i kjeften/blikket, men de færreste gjør noe med det. Skjønt, har altfor ofte opplevd de som går over streken mens jeg bodde i en annen kultur. Kunne seriøst ha kverja dem! Brukte tiden på å oppdra pent mine mannlige venner 😉Anonymous poster hash: c2ed8...e96 2
funginger Skrevet 24. september 2015 #10 Skrevet 24. september 2015 Altså, f.eks. i Italia er menn veldig på å plystre og rope etter jenter, så dette er ikke et midtøsten-fenomen. Jeg ser også ofte at gutter og menn ser litt ekstra eller snur seg etter pene damer i Oslo. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 Snart blir det slik i Norge også, nå skal vi ta i mot titusener av disse folka.Anonymous poster hash: 10636...5c4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #12 Skrevet 24. september 2015 Det kan skje overalt. Anonymous poster hash: a8ba2...f7b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #13 Skrevet 24. september 2015 Altså, f.eks. i Italia er menn veldig på å plystre og rope etter jenter, så dette er ikke et midtøsten-fenomen. Jeg ser også ofte at gutter og menn ser litt ekstra eller snur seg etter pene damer i Oslo. Det er forskjell på å kikke litt ekstra og å niglane og følge etter. Skjønner du det selv? Hvorfor føler du for å forsvare utlendinger og rakke ned på ditt eget land? Anonymous poster hash: 10636...5c4 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #14 Skrevet 24. september 2015 Det kan skje overalt. Anonymous poster hash: a8ba2...f7b Nei, det kan det ikke. Anonymous poster hash: 10636...5c4
funginger Skrevet 24. september 2015 #15 Skrevet 24. september 2015 Det er forskjell på å kikke litt ekstra og å niglane og følge etter. Skjønner du det selv? Hvorfor føler du for å forsvare utlendinger og rakke ned på ditt eget land?Anonymous poster hash: 10636...5c4 Jeg har sett ekle, norske menn som følger etter unge jenter og. Jeg forsvarer bare generelt folk fra generalisering som dette. Eller som jeg sa, de driver med sånt i Italia og, men de er jo ikke muslimer, så da synes dere vel ikke det gjør noe, eller?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #16 Skrevet 24. september 2015 Det er forskjell på å kikke litt ekstra og å niglane og følge etter. Skjønner du det selv? Hvorfor føler du for å forsvare utlendinger og rakke ned på ditt eget land? Anonymous poster hash: 10636...5c4 De aller fleste kjøper ikke den desperate løgnen enkelte kommer med om at muslimske menn ikke har verre kvinnesyn enn vestlige. Gudene vet hvorfor de har behovet for å forsvare menn som steiner voldtatte kvinner Anonymous poster hash: c02db...527
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #17 Skrevet 24. september 2015 Kan jeg spørre hvor i Midtøsten du var? Mulig du ikke er lysten på å fortelle det, men det er vel noen forskjeller innad der også. Dette med stirring er veldig forskjellig fra kultur til kultur. Når det er sagt er jeg enig i at den mest "ubehagelige" stirringen er den man opplever mange steder i Midtøsten. Samtidig kan det være greit å være obs på at det enkelte steder ikke er ment som noe som helst annet enn oppriktig nysgjerrighet. Kommer du til f.eks. Ghana (eller en rekke andre steder i Afrika) eller India, da vil ofte både menn og kvinner stirre på deg bare fordi du er utlending og ser annerledes ut. Der stirrer begge kjønn på begge kjønn, så det er lite seksuelt eller objektifiserende i det, det er bare at de ikke ser på stirring som noe invaderende på samme måte som oss. Du kan sikkert si mye om kvinnesyn der også, men akkurat stirringen går alle veier. Det er harmløs stirring, der vi i Norge (som nærmest snur oss bort) befinner oss i den ene enden av skalaen og de (som ikke tøyler nysgjerrigheten sin overhodet) i den andre. Med f.eks. sydeuropeere midt på et sted. Men du snakker om Midtøsten, og da opplever jeg at det er litt annerledes. Der virker stirringen gjerne litt mer "vondt" ment enn i de nevnte landene. Der handler det nok ofte om rent kvinnesyn. Du er absolutt ikke den første som opplever dette, og selv om det tross alt og heldigvis ikke er så fryktelig ofte turister faktisk utsettes for noe mer enn disse ubehagelige blikkene skjønner jeg godt at det skremmer en norsk tenåringsjente. Så er det klart de fleste ikke stirrer ubehagelig på og følger etter norske 16-åringer der heller, men ja, det er utvilsomt langt mer utbredt enn her på berget. Anonymous poster hash: b9f11...7a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå