Gå til innhold

Dette med sensur på filmer

Sandy

Anbefalte innlegg

Atter engang gir jeg meg eeende over...

Jeg skjønner ikke hva vitsen med alderssensur på filmer lenger, når tv-selskapene sender til hvilke tider av døgnet de vil!

Det sendes skrekkfilmer påå TV1000 til alle døgnets tider, og gjerne noen barn/ungdomsfilmer i ti/elleve tiden.

Det hjelper jo innmari lite når en 12-åring er hjemme alene midt på dagen og har tilgang til hvilken som helst "voksenfilm"!

Og senere ser vi reklame på tv om at f.eks Løvenes Konge går på tv3 23.00.

Ok, jeg setter det kanskje på spissen, men dette er jo litt rart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Som en fornuftig forelder man ønsker å være ,så går det an å fikse så ikke 12 åringen har tilgang på ulike skumle greier på dagtid.

Man tilknytter seg ikke masse kanaler og sier til en 12 åring, at kjære deg, dette får du ikke se på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart det, men da blir det å holde seg til NRK og NRK to, mer eller mindre! Vi har en 12-åring i huset, og ettersom vi andre gjerne vil ha tilgang til filmkanaler som tv1000 og tv3 har vi heller strenge regler på det. Men stort sett har det funket med at "det du ikke liker, det skal du ikke se på". Og med denne eminente lillesøsteren fungerer dette helt fint. Vil hun se en "voksenfilm" hender det hun får lov, men da skal det være en eldre der som kan forklare ting og tang.

Men så har vi naboen da.. Tre "bråkerunger" som stadig er hjemme alene.. De ser på akkurat hva de vil, når de vil. Og går det en skrekkfilm klokken tre på ettermiddagen er det bare råkult fordi de kan se den uten at mamma og pappa tar dem i det. Og jeg VET det er flere steder rundt om i fedrelandet hvor dette faktisk skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...