AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Hei! Jeg klarte å forstue tommelen i går. Jeg var temmelig full, så det var ikke supervondt da, men i dag gjør det ganske vondt å bevege på den osv. Den er ikke veldig hoven og blå, men litt, så det er ingen kraftig forstuing. Men siden det er høyre tommel er den jo i bruk så og si hele tiden, så jeg lurte på om det kan ha noe for seg å teipe den? Og i så fall hvordan og med hva? Anonymous poster hash: a52f6...29c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Du har vel vært hos lege? Legen vil vurdere om røntgen er nødvendig, og evt videre behandling. Siden det er tommelen det er snakk om er det viktig å få avklart evt fraktur. Anonymous poster hash: 1000a...180
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Teip den med sånn elastisk tape, det var det jeg fikk beskjed om å gjøre på legevakten da jeg forstuet tommelen. Anonymous poster hash: fd111...480
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 TS: Jeg er helt sikker på at den ikke er brukket, da hadde det nok vært mye vondere og mer hovent, dette er nok bare en mildere forstuing:) Skal prøve den teipen, takk!Anonymous poster hash: a52f6...29c
tørkestativ Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Samme skjedde med meg. Tommel på høyre hånd. Trodde den var forstuet soden jeg ikke kunne bevege den,og den var hoven,men ikke blå. Etter 1 uke var den helt fin igjen. Så det er ikke sikkert du har forstuet den? Sist jeg forstua en finger var den kjempe blå/lilla...uansett så hadde jeg hørt med legen:)
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 Uansett om den er forstuet eller ikke så teiper jeg den og ser det an:) Takk for hjelpen!Anonymous poster hash: a52f6...29c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 Det kan være lurt å dra til legen med den. Ved roten av tommelen finnes det et lite bein som kan brekke om en faller. Når det er brukket gjør det ikke voldsomt vondt, siden det er et veldig lite bein, men om det ikke får gro skikklig kan det være plagsomt i flere år. Om du går på skole bør du også dra til legen og få legeerklæring på forstuingen. Det kan være greit om du skal ha prøver der du skriver for hånd eller har gym. Anonymous poster hash: a24b3...768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå