AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Hei, var i sverige i juni (12 til 17) og lagde en ripe i en vindu på en dør. Jeg og hotellsjefen ble enig om at jeg skulle betale 4000 ,-, siden jeg ikke hadde nokk penger der og da så skulle han sende meg en faktura på mail. Når 3 måneder senere fikk jeg en faktura på 9000,-. Fakturaen er ikke sendt fra noe faktura firma (eks klarna i norge) den er sendt direkte fra hotellet (akkuratt som at jeg lagde til en faktura her hjemme i huset mitt og bare sendte den til noen). Det jeg lurer på da er hva skjer om jeg ikke betaler? Kan det gå til inkasso eller noe innkreving når det bare er en faktura som hotellet har lagd til uten at jeg har samtykket til det? Btw, har sendt mail om at jeg kan betale 4000 som vi ble enig om, men de sier de skal ha 9000. Så ja, noen som har noen erfaring angående dette?' Kan laste opp bilde av fakturaen senere hvis det hjelper. På forhånd, takk for hjelp! Anonymous poster hash: e5725...fb2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Hei, var i sverige i juni (12 til 17) og lagde en ripe i et vindu på en dør. Jeg og hotellsjefen ble enig om at jeg skulle betale 4000 ,-, siden jeg ikke hadde nok penger der og da så skulle han sende meg en faktura på mail. Nå 3 måneder senere fikk jeg en faktura på 9000,-. Fakturaen er ikke sendt fra noe faktura firma (eks klarna i norge) den er sendt direkte fra hotellet (akkuratt som at jeg lagde til en faktura her hjemme i huset mitt og bare sendte den til noen). Det jeg lurer på da er hva skjer om jeg ikke betaler? Kan det gå til inkasso eller noe innkrevingsfirma når det bare er en faktura som hotellet har lagd til uten at jeg har samtykket til det? Btw, har sendt mail om at jeg kan betale 4000 som vi ble enig om, men de sier de skal ha 9000. Så ja, noen som har noen erfaring angående dette?' Kan laste opp bilde av fakturaen senere hvis det hjelper. På forhånd, takk for hjelp! Fikset litt skrivefeil, sorry! Anonymous poster hash: e5725...fb2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 ville snakket med politiet om det. du skulle fått en skriftlig avtale på at det var 4000 dere ble enige om, enda jeg syns det var drøyt for en ripe. Anonymous poster hash: 75daf...ec0
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Hele vinduet måtte skiftes sa dem, men spørsmålet er om de har noen "rett" på disse pengene? Anonymous poster hash: e5725...fb2
Illuminatum Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Hei, var i sverige i juni (12 til 17) og lagde en ripe i en vindu på en dør. Jeg og hotellsjefen ble enig om at jeg skulle betale 4000 ,-, siden jeg ikke hadde nokk penger der og da så skulle han sende meg en faktura på mail. Når 3 måneder senere fikk jeg en faktura på 9000,-. Fakturaen er ikke sendt fra noe faktura firma (eks klarna i norge) den er sendt direkte fra hotellet (akkuratt som at jeg lagde til en faktura her hjemme i huset mitt og bare sendte den til noen). Det jeg lurer på da er hva skjer om jeg ikke betaler? Kan det gå til inkasso eller noe innkreving når det bare er en faktura som hotellet har lagd til uten at jeg har samtykket til det? Btw, har sendt mail om at jeg kan betale 4000 som vi ble enig om, men de sier de skal ha 9000. Så ja, noen som har noen erfaring angående dette?' Kan laste opp bilde av fakturaen senere hvis det hjelper. På forhånd, takk for hjelp! Anonymous poster hash: e5725...fb2 det spiller ingen rolle om de fakturer selv eller betaler et firma for å gjøre det
HurraBruk Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Hei, var i sverige i juni (12 til 17) og lagde en ripe i en vindu på en dør. Jeg og hotellsjefen ble enig om at jeg skulle betale 4000 ,-, siden jeg ikke hadde nokk penger der og da så skulle han sende meg en faktura på mail. Når 3 måneder senere fikk jeg en faktura på 9000,-. Fakturaen er ikke sendt fra noe faktura firma (eks klarna i norge) den er sendt direkte fra hotellet (akkuratt som at jeg lagde til en faktura her hjemme i huset mitt og bare sendte den til noen). Det jeg lurer på da er hva skjer om jeg ikke betaler? Kan det gå til inkasso eller noe innkreving når det bare er en faktura som hotellet har lagd til uten at jeg har samtykket til det? Btw, har sendt mail om at jeg kan betale 4000 som vi ble enig om, men de sier de skal ha 9000. Så ja, noen som har noen erfaring angående dette?' Kan laste opp bilde av fakturaen senere hvis det hjelper. På forhånd, takk for hjelp! Anonymous poster hash: e5725...fb2 Her har du din rett til å reklamere på fakturaen. Om du har det skriftlig at det allerede er en avtale om kr. 4000,- for skaden. Er avtalen gjort, uten forbehold, må de bære risikoen for utbedring av skaden. Send en epost tilbake hvor du sier du reklamerer på fakturaen og henviser/legger ved til korrespondansen hvor det er avtalt kr. 4000,-. Politiet kan ikke hjelpe deg med dette. Det er en enkel sak om avtalen er gjort og du har det skriftlig. Det er ikke et inkassoselskap i hverken Sverige eller Norge, som vil ta på seg dette for å føre sak mot deg. Det har de heller ikke rett til om du reklamerer (sier deg uenig) i fakturaen. Den eneste måten hotellet da kan prøve å inndrive hele kravet på, er gjennom forliksrådet.
Hulderen Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 (endret) Kjerneordet er "Bestrider". Skriv at du bestrider beløpet, så vil ikke noe inkassofirma røre saken. Betal inn 4000, og ta godt vare på kviteringen. Endret 23. september 2015 av Hulderen
Kara W Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 (endret) Selvfølgelig er en faktura sendt fra hotellet gyldig. Nå ble jeg bare nysgjerrig, men du trodde vel ikke at man måtte bruke et faktureringsselskap for at det skal være gyldig? Har du i det hele tatt sett på fakturaene du får i posten? Ellers har du fått gode råd over. Hør på dem. Endret 23. september 2015 av Kara W
ark4444 Skrevet 23. september 2015 #9 Skrevet 23. september 2015 Selvfølgelig er en faktura sendt fra hotellet gyldig. Nå ble jeg bare nysgjerrig, men du trodde vel ikke at man måtte bruke et faktureringsselskap for at det skal være gyldig? Har du i det hele tatt sett på fakturaene du får i posten? Ellers har du fått gode råd over. Hør på dem. Nå var det helder det at en slik faktura som de har sendt meg kunne jeg like så godt laget hjemme og sendt til noen, så innkalle inkasso når de ikke betaler den.
ark4444 Skrevet 23. september 2015 #10 Skrevet 23. september 2015 Takk for gode råd, skal sende mail tilbake og si at jeg "bestrider" fakturaen og betaler inn de 4000 som var avtalt.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 Hei, var i sverige i juni (12 til 17) og lagde en ripe i en vindu på en dør. Jeg og hotellsjefen ble enig om at jeg skulle betale 4000 ,-, siden jeg ikke hadde nokk penger der og da så skulle han sende meg en faktura på mail. Når 3 måneder senere fikk jeg en faktura på 9000,-. Fakturaen er ikke sendt fra noe faktura firma (eks klarna i norge) den er sendt direkte fra hotellet (akkuratt som at jeg lagde til en faktura her hjemme i huset mitt og bare sendte den til noen). Det jeg lurer på da er hva skjer om jeg ikke betaler? Kan det gå til inkasso eller noe innkreving når det bare er en faktura som hotellet har lagd til uten at jeg har samtykket til det? Btw, har sendt mail om at jeg kan betale 4000 som vi ble enig om, men de sier de skal ha 9000. Så ja, noen som har noen erfaring angående dette?' Kan laste opp bilde av fakturaen senere hvis det hjelper. På forhånd, takk for hjelp!Anonymous poster hash: Be om takst på skaden, og bestrid kravet frem til da. Anonymous poster hash: f9750...894
petterm Skrevet 26. september 2015 #12 Skrevet 26. september 2015 Har du reiseforsikring? I så fall: Snakk med dem FØR du gjør noe mer. Kanskje de dekker kostnaden med skaden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå