AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Ute på kjøretur i dag, og kom forbi en stor ulykke. Her er det snakk om trailer med henger og tre personbiler som har kjørt inn i hverandre. Biler i klem og vrakrester over alt. Det er tydelig at her må det aller mest sannsynlig gått liv tapt. Selvsagt var det også midt i rushen, så det var lange køer i begge retninger med biler som skulle forbi. Det en smal sidevei (gamle hovedvei) rett ved siden, slik at trafikken blir dirigert dit. Men samtidig er den veien plassert slik at du får tilskuerplass ned til ulykken når du kjører der. Så det er midt i rushet, på en smal sidevei og trolig er det flere døde og fastklemte mennesker rett ved siden av der du kjører. Og folk eier så lite vett at de stopper bilen langs veien for å gå ut å ta bilde og å følge med på det som utspiller seg nede på hovedveien. Er det mulig. Eier ikke folk skamvett. Kjenner jeg blir kvalm av mennesker. Ikke bare stopper de trafikken, og skaper trafikkfarlige situasjoner. Men tenk på personene involvert i ulykken. Om de selv hadde ligget der fastklemt og skadet, ville de ønsket en hel folkemengde stående å glo på at de blir kuttet ut av bilen og plassert i ambulanse. Tenk på familiene til de involverte. Jeg skjønner at de er nysgjerrig. Men det er snakk om hardt skadede og døde mennesker i en tragisk situasjon. En liten kjøretur fra A til B, som plutselig endte i tragedie. Burde de ikke klare å styre seg selv og sine lyster til å glo, og la de skadde bli hjulpet med verdighet? Anonymous poster hash: 7e0ba...57d 6
Gjest Piraten Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Ja det er kvalmende at mennesker er sånn. Tror ikke noen hadde likt publikum av nysgjerrige mennesker som tar bilder og filmer når de lå der hardt skadet og noen av de nærmeste ligger kanskje døde. Folk eier ikke respekt i dag.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Mennesker er i bunn å grunn egoister og tenker bare på seg selv. Anonymous poster hash: 10be5...720
Gjest Blomsterert Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Ute på kjøretur i dag, og kom forbi en stor ulykke. Her er det snakk om trailer med henger og tre personbiler som har kjørt inn i hverandre. Biler i klem og vrakrester over alt. Det er tydelig at her må det aller mest sannsynlig gått liv tapt. Selvsagt var det også midt i rushen, så det var lange køer i begge retninger med biler som skulle forbi. Det en smal sidevei (gamle hovedvei) rett ved siden, slik at trafikken blir dirigert dit. Men samtidig er den veien plassert slik at du får tilskuerplass ned til ulykken når du kjører der. Så det er midt i rushet, på en smal sidevei og trolig er det flere døde og fastklemte mennesker rett ved siden av der du kjører. Og folk eier så lite vett at de stopper bilen langs veien for å gå ut å ta bilde og å følge med på det som utspiller seg nede på hovedveien. Er det mulig. Eier ikke folk skamvett. Kjenner jeg blir kvalm av mennesker. Ikke bare stopper de trafikken, og skaper trafikkfarlige situasjoner. Men tenk på personene involvert i ulykken. Om de selv hadde ligget der fastklemt og skadet, ville de ønsket en hel folkemengde stående å glo på at de blir kuttet ut av bilen og plassert i ambulanse. Tenk på familiene til de involverte. Jeg skjønner at de er nysgjerrig. Men det er snakk om hardt skadede og døde mennesker i en tragisk situasjon. En liten kjøretur fra A til B, som plutselig endte i tragedie. Burde de ikke klare å styre seg selv og sine lyster til å glo, og la de skadde bli hjulpet med verdighet?Anonymous poster hash: 7e0ba...57d Er så enig med deg,og vi er mange! Men så er det de som er mer kyniske.Og her syns jeg pressen får ta en god del av skylda! "Tips oss,har du bilder fra åstedet-appeller fra de største avisene i Norge,trigger kynismen. Så det er virkelig ille. En objektiviserer alt,tilmed ulykkeofre,samt familie. Det er grusomt.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 To stykker ble drept, som følge av at traileren fikk sleng på tilhengeren. Folk forstår ikke og tenker ikke.....Anonymous poster hash: 400e4...401 1
Gjest Blomsterert Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Mennesker er i bunn å grunn egoister og tenker bare på seg selv.Anonymous poster hash: 10be5...720 Du har i bunn og grunn rett da vi alle søker velbehag. Men samtidig er de fleste egoister på en måte som kommer ens neste også tilgode:-) Det er nyanser. Tror de fleste av oss er sympatiske og empatiske. Men det finnes unntak.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 Da jeg var i en ulykke så skjedde det samme. Men folk ble for.. innpåsliten. Pappa satt fastklemt i flere timer, heldigvis så var det en lege lengre bak i køen. Så han tok seg av pappa. Han har klaustrofobi, så du kan jo bare tenke deg panikken som oppsto når han ikke kom seg løs. Jeg var uskadd, eller klarte meg bra nok til å gå. Ble ufattelig stresset selv av alle folkene som absolutt skulle OPPI vraket for å ta bilder! Det var til og med en gjøk som satt seg i passasjersetet for å ta bilde av foten til pappa. Den var helt vridd og fastklemt, så det så ikke så bra ut. Han ble jaget vekk av ei dame som hjalp lillebroren min i baksetet. Tenkte ikke stort over det der og da. Var jo i sjokk. Men nå i ettertid.. fatter ikke hvordan folk kan være så frekke! Folk ble jaget vekk av legen, for han så hvor stresset pappa ble. Det var en mann og to damer som hjalp til med oss som var i ulykken. Også var det en snill mann som tok seg av bilen og slo av motoren og alt det "praktiske". En annen tok seg av trafikken. Så det var heldigvis noen snille folk der. Men mange tok bilder, mamma var hjemme og fikk vite det fra facebook, noen hadde postet bilde der og hun så pappa på ene bildet. Han så ikke bra ut, det var blod over alt, har aldri sett så mye blod før. Armen hang på halv tolv, ble nesten kappet av i krasjet. Så hun fikk jo panikk, vi var langt unna og var på vei til hytta. Anonymous poster hash: d13e9...9e2 4
Gjest Angry Man Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 Det er åpenbart at de som gjør dette ikke er de mest oppegående av befolkningen. Mitt råd er simpelthen: ikke godta det. Be dem pelle seg inn i bilen og komme seg avgårde før du kjører mobilen deres opp der hvor sola aldri skinner.
Wonderbitch Skrevet 23. september 2015 #9 Skrevet 23. september 2015 Jeg har alltid lurt på hva slags mennesker som drar opp kameraet i slike situasjoner. Det virker som det blir mer vanlig, og nå med instagram, snapchat osv tror jeg enda fler kommer til å gjøre det, og at det blir den nye normalen. 1
Gothminister Skrevet 24. september 2015 #10 Skrevet 24. september 2015 Jeg skjønner at de er nysgjerrig. Men det er snakk om hardt skadede og døde mennesker i en tragisk situasjon. En liten kjøretur fra A til B, som plutselig endte i tragedie. Burde de ikke klare å styre seg selv og sine lyster til å glo, og la de skadde bli hjulpet med verdighet? Anonymous poster hash: 7e0ba...57d Det kan jo hende de som stoppet er medlem i denne organisasjonen her: https://www.youtube.com/watch?v=ERzNMT5k0I0
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 Jeg gikk rett inn i en ulykke der en motorsyklist hadde blitt truffet av en trailer, blitt slengt til siden mot et rekkverk, og snurret over det så han lå på fortauet. Jeg måtte gå forbi for å komme meg til butikken, og det sto kanskje et 20-talls mennesker tett på og så på mens denne mannen ble tatt hånd om av ambulansepersonell. Han levde. Men jeg følte JEG var den "sære" som bare gikk rett forbi og inn på butikken, akkurat som jeg ikke brydde meg.. Jeg synes det er horribelt å stirre på mennesker som ligger skadet i en ekstremt sårbar situasjon. Skulle ønske noen hadde hatt vett til å jage bort disse menneskene.. Det var jo ikke slik at de hjalp til eller noe, dette var ren sjokkerende underholdningsverdi for dem.Anonymous poster hash: fa7cb...03b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #12 Skrevet 26. september 2015 Flere som reagerer. http://www.nrk.no/nordland/_-folk-tok-med-seg-barn-bort-for-a-se-pa-ulykken-1.12572342 Anonymous poster hash: 26138...ed3
maskineple Skrevet 26. september 2015 #13 Skrevet 26. september 2015 Noen mennesker bryr seg bare om seg selv. Ikke noe du kan gjøre med det, det gode er jo at du får se hvem som er slik når de begynner å ta bilder og kjøre forbi.
Gjest BabyBlue Skrevet 26. september 2015 #14 Skrevet 26. september 2015 Sosiale medier har et utrolig hardt tak på enkelte mennesker. Like, views og tomler har gått over hensyn og empati, og alt som står i hodet på de når noe stort skjer - enten positivt eller negativt, er at "damn, dette må jeg dele med resten av verden." Men er det alt som bør deles...? Selvfølgelig ikke. Av og til blir folk så nysgjerrige og ivrige at hjernen smelter, men i denne saken syns jeg ikke det er unnskyldt. FLAUT.
-ssi Skrevet 26. september 2015 #15 Skrevet 26. september 2015 Jeg klikka på en turist som tok bilder da svigerfar ble henta av luftambulansen. Ante ikke at jeg var så god i tysk som da jeg forklarte ham at enten slutta han å ta bilder umiddelbart og sletta de han hadde tatt, ellers kunne han hente kameraet opp fra bunnen av havnebassenget. Kona hans var ihvertfall flau...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå