Gå til innhold

Hund på buss/tog/trikk/bane

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såvidt jeg har forstått det, er hunder tillatt på offentlige kommunikasjonsmidler. De store hundene skal betale barnebillett, mens mindre hunder er gratis? Hørte noe om en 30 cm grense, stremmer dette? Er det mankehøyde eller hodehøyde?

Hva med taxi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt noe om en cm-grense for å måtte betale billett for hunden. Det jeg alltid har fått beskjed om er at hvis hunden, uten problemer eller hinder for deg eller andre, kan sitte på fanget under bussturen så slipper den å betale billett. Noe jeg egentlig syns er veldig logisk. Det hjelper jo ikke hvor liten hunden er hvis den tar opp en hel plass selv, men hvis den derimot kan sitte på fanget så er det jo ingen som plasmessig merker at det er en hundpå bussen og dermed slipper man å betale billett. :wink:

Men dette kan nok variere fra by til by, og jeg snakker om Oslo. Aner ikke hvordan det er i resten av landet, men har hørt at enkelte steder kan man bli nektet adgang hvis sjåføren ikke "liker" hunder. :roll:

Skrevet

Ringte og sjekket. Det er bare på toget de har en cm-grense, og den er på 40 cm... Buss, trikk og bane er barnebillett. Så vet man det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...