AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Har en liten malteser som er veldig glad i å skitne seg til.. Måtte vaske henne fem runder med sjampo i dag og det henger fremdeles gjørmeklumper igjen. Holder pelsen kort, er ikke utstillingshund, men vil gjerne beholde en fin, fluffy pels likevel. Noen som har forslag? Det er snakk om MYE skitt, men vil samtidig ikke ha noe som er for sterkt da pelsen hennes er veldig lys og finhåret, vil ikke ødelegge den. Anonymous poster hash: bfe69...ab9
Baktusen Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Fem omganger med shampoo hørtes fryktelig mye ut. Jeg hadde kanskje bare prøvd med godt varmt vann, og kanskje prøvd igjen i morgen. Har selv en Havanais som skitner seg ofte til, og spyler regelmessig i dusj med vann, men vasker ikke med såpe (shampoo) mer enn 2-3 ganger i måneden. Ville vært forsiktig med å bruke så mye shampoo, da det kan lett tørke ut, pass på så ikke hunden klør mye fremover nå. Hvilken shampoo bruker du? Bruker du balsam etterpå? Hjelper ikke på gjørma da, men tenkte mer på pelsen .
xinnia Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Godt med balsam i ren pels vil gjøre at det gjørmeklumpene ikke fester seg så lett. På afghanere og andre langhårs hunder er det ikke unormalt med shampo vask engang i uken..men man må bruke skikkelig produkter. Hund 1.no har gode produkter blandt annet
Try2 Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 dette er blitt en stor industri. Min pels har aldri fått shampo og lukter og ser godt ut;D Shampo er unaturlig for hunder, og vil føre til at de produserer mer fett, som igjen fører til at de lukter dårligere og dårligere. Jeg bruker kun vann og kun hvis han blir veldig skitten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå