Laban Skrevet 21. september 2004 #1 Skrevet 21. september 2004 Hvor bindende er såkalte forloverpakter, egentlig? La oss si du har avtalt med en barndomsvenninne i tenårene at dere skal være forlovere for hverandre. Over ti år senere er kontakten sporadisk og hun har såvidt møtt din kjære. Bør pakten holdes? Og hva med dem som har bedt deg om å være forlover, bør du gjengjelde, eller kan du velge en annen? Greit at det er ditt bryllup og din dag, men det er vel brudgommen som står i sentrum i din oppmerksomhet - ikke forlover... Så skal man bøye seg og sørge for å ikke såre, eller står man helt fritt til å velge?
Gjest Poirot Skrevet 21. september 2004 #2 Skrevet 21. september 2004 Jeg har aldri hatt slik pakt, fordi jeg vet at ting kan endre seg. Og det er jeg glad for. Har hatt mange venninder med dårlig samvittighet som bryter avtalen, også etter at de har vært forlover for den andre. I min omgangskrets er det mao vanlig å bryte slike avtaler, om man ikke lenger har særlig kontakt.
Gjest Tex Skrevet 21. september 2004 #3 Skrevet 21. september 2004 Velg den du vil, uavhengig av løfter fra barndommen.
IdaC Skrevet 21. september 2004 #4 Skrevet 21. september 2004 Jeg hadde en sånn avtale med ei vennine. Avtalen ble vel laget da vi var i tenårene. Nå de siste årene har jeg knapt sett henne, hun har møtt min kjære en gang, og da falt det meg ikke inn å holde denne avtalen. Jeg sputre de to venninene mine som har vært meg nære de siste 6-7 åra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå